DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 18. szerda
F1

Autótörés és probléma, de így is gyors Leclerc

Zaklatott edzésnapon van túl az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon a monacói, de ő és Sainz is biztató jelnek veszi, hogy így is versenyképesnek tűnt a Ferrari.

Eseménydús első napot tudhat maga mögött Charles Leclerc Bakuban. A monacói pilóta a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzésén a falnak ütközött a Ferrarival, majd a második tréningen egy probléma miatt az első körök után visszament a bokszba, azt jelentve a rádión, hogy nem hajlandó tovább vezetni az autót.

A végül mindezek ellenére is leggyorsabbnak bizonyuló Leclerc a nap végén így foglalta össze a történteket az F1 TV kameráinak: „Ami a balesetet illeti, nemigen kell komolyabban belemenni. Kissé túlságosan is jobb oldalon fékeztem, a pálya pedig még piszkos volt, elfékeztem és már túl késő volt, hogy jobbra kanyarodjak a bukótérbe, úgyhogy nekimentem a falnak. Nem kezdtük nagyszerűen a hétvégét, de így is magabiztosan éreztem magam az autóban, szóval nem volt nagy a probléma.”

f1-leclerc-ferrari-baku-day1



„Aztán amikor elkezdtük a második szabadedzést, volt egy konkrét probléma az autóval, amit később láttunk, amint megálltam, és kicseréltük a szóban forgó részt. Nem volt köze a korábbi balesethez, szóval a szerelők igazán jó munkát végeztek. Csak adódott egy gondunk az egyik új alkatrésszel, amit épp felraktunk az autóra.”

„Nem fogok túlságosan belemenni a részletekbe, de nyilván nagyon furcsa érzetet adott a kormánnyal. Kicseréltük, újra kimentünk, és rendben volt. Nem tettünk meg annyi kört, mint amiben reménykedtünk, de így is versenyképesek voltunk.”

Az esélyeket illetően a két héttel ezelőtti monzai futamot megnyerő Leclerc nem akart jóslatokba bocsátkozni, de jó jelnek vette, hogy a Ferrari az említett nehézségek ellenére is jónak tűnt: „Nagyon szoros az eleje, de nagyon nehéz látni az eltérő motormódok miatt. Ez egyike azoknak a pályáknak, amiket igencsak szeretek, és meglehetősen gyorsak voltunk itt a múltban, de ez nem jelenti azt, hogy holnap is ez lesz a helyzet.”

„Még dolgoznunk kell az autón, sok mindenen kell javítanunk. A vezetésen is javítani kell kicsit, mert még mindig a viszonyítási pontokat kerestem az FP2-en, de ismétlem: gyorsak vagyunk, ami jó jel. Remélhetőleg holnap még több lesz bennünk.”

 

Sainz: Egy szinten a Red Bull-lal, a Mercedesszel és a McLarennel

f1-sainz-ferrari-baku-day0

Bár autót nem tört, Leclerc csapattársának, Carlos Sainznak is voltak necces momentumai a két egyórás tréningen pénteken: „Volt néhány kalandunk, de szerintem mindenki másnak is, nagyon trükkös volt vezetni a pályán, nagyon piszkos és csúszós volt” – magyarázta a spanyol. „Az, hogy öt másodperccel lassabbak vagyunk, mint tavaly, elég adat erre, hogy mennyire küszködtünk.”

„Többé-kevésbé tiszta programot futottuk, teljesítettük az egész tervet. Volt némi problémánk a fékekkel az FP1-en, aztán sikerült javítanunk rajtuk a második edzésre. Emellett a nyakamat sem érzem százszázalékosnak: szerintem rosszul aludtam előző éjjel, és szinte nem tudom mozgatni. Sikerült túljutnom ezen a napon, és készen fogok állni holnapra.”

Ami a további kilátásokat illeti, Sainz hozzátette: „Úgy vélem, nagyon nehéz ezt most megmondani, mert senki nem tudott jó köröket összerakni. Szerintem amikor holnap mindenki elkezdi felrakni a lágyakat a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban, akkor fogjuk látni, ki hol áll.”

„Magabiztosak vagyunk annak kapcsán, hogy ott vagyunk tempóban a Red Bullokkal, a McLarenekkel és a Mercedesekkel. Rendkívül szorosra számítok, és minden a gumik előkészítéséről, egy jó kör összerakásáról fog szülni és arról, hogy jókor legyél jó helyen a sárga és piros zászlókkal, és remélhetőleg mi is a dolgok jó oldalán fogunk majd állni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: