A várakozásoknak megfelelően alacsony tapadási körülmények között kezdődött az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzése Bakuban – a városi pályán sokat kell „takarítani”, mire a hétvége folytatásában majd jobban odaragadnak az autók az úthoz.
A kisebb hibák (Carlos Sainz elfékezte magát, hasonlók történtek másokkal is) után aztán féltávnál jött az első komolyabb csattanás: a monzai győzelemből érkező Charles Leclerc csúszott neki a falnak, összetörte a Ferrarit és előidézte a nap második piros zászlóját – az első csak pár percig volt érvényben az útra kerülő törmelékek miatt még az edzés elején.
Bő tíz perccel később aztán jött a harmadik megszakítás: ezúttal az újonc, második F1-es hétvégéjét teljesítő Franco Colapinto alatt úszott el a Williams, amelynek hátulját nekivágta a falnak, itt is „menteni” kellett az autót, amely idejére megállt az edzés.
Egyébként is többen csúszkáltak, a legtöbb autó hátulja idegesnek tűnt, de egyéb problémák is felmerültek: a Mercedesnél megint forrósodott az ülés már az első percekben, a McLarennél pedig az idén már többször látott módon a kormány „nehézsége” nem volt egyforma a két irányba, ezzel is meg kellett küzdenie a csapatnak.
Ami az erőviszonyokat illeti: a McLarenek és a Mercedesek (főleg Lewis Hamilton alatt) gyorsnak tűntek, de Leclerc akkor törte össze a Ferrarit, amikor éppen vezetett a közepes gumikon, tőle is azt kaphattuk, amit vártunk – ugyanakkor a Red Bullok is sokkal biztatóbban mozogtak, mint Monzában. Max Verstappen a második szektor végén majdnem fél másodperccel volt gyorsabb Hamiltonnál, de a brit jelentős szélárnyékot kapott a célegyenesben, így végül majdnem ő zárt az élen.
A legvégén, már a kockás zászló után aztán jött Verstappen, ő is fogott egy szélárnyékot, és bő három tizeddel befért Hamilton elé, így övé lett a gyakorlás, amellyel üzent a riválisoknak: ez a Red Bull nem a monzai Red Bull!
Egyébként Sainz is gyorsabb volt nála a hajráig, és a McLarenekben is volt legalább annyi, ez is jelzi, hogy mennyire fontos lesz majd a szélárnyékozás az időmérőn.
A Kevin Magnussen helyett beugró Oliver Bearman remekül kezdett a Haasnál: azonos programot futva gyorsabb volt házon belül Nico Hülkenbergnél, ami parádés teljesítménynek számít.
Esteban Ocon motorhiba miatt nem tudott érdemi kört futni az Alpine-nal.
Az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:45,546 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0,313 |
3. | Sergio Perez | Red Bull | +0,376 |
4. | Lando Norris | McLaren | +0,481 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | +0,627 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | +0,736 |
7. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,906 |
8. | George Russell | Mercedes | +0,970 |
9. | Charles Leclerc | Ferrari | +1,062 |
10. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | +1,141 |
11. | Oliver Bearman | Haas | +1,427 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | +1,589 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,638 |
14. | Valtteri Bottas | Stake | +2,094 |
15. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +2,162 |
16. | Franco Colapinto | Williams | +2,355 |
17. | Alexander Albon | Williams | +2,409 |
18. | Pierre Gasly | Alpine | +3,166 |
19. | Guanyu Zhou | Stake | +3,506 |
20. | Esteban Ocon | Alpine | köridő nélkül |