Csütörtökön a médiamegjelenéseké volt a szerep a Monacói Nagydíjon – két csapatnak azonban más dolga is akadt: a McLaren és az Alpine későn érkezett meg. A Formula.hu helyszínen levő tudósítója, Mészáros Sándor fotókon mutatta meg, milyen állapotban volt a még javában építkező két csapat garázsa és vendéglátóegysége ma délelőtt.
Erről beszéltek a versenyzők a médianapon
Továbbra sem döntött a jövőjéről Carlos Sainz, aki állítja: nem szabott magának határidőket. Látni akarja az összes opciót, hogy a legjobbat választhassa közülük. Bővebben.
A mai sajtóhírek szerint az egyik ilyen opció a Williams: állítólag Sainz Mercedes-motorral akar versenyezni, mivel a hírek szerint ez a gyártó áll a legjobban a 2026-os fejlesztéssel.
Az elmúlt évek élmezőnyben gyűjtött tapasztalata jelenti az előnyüket a riválisokhoz képest az F1-es címvédő, Max Verstappen szerint – aki viszont Monacóban nem számít könnyű menetre.
„Úgy vélem, ha megnézzük a nyomvonalat, valószínűleg nem ez lesz a legjobb pályánk, egyszerűen azért, mert az autónk általában szenved a huplikon és a kerékvetőkön. Dolgoztunk rajta kicsit a tavalyi évhez képest. Szerintem az eddigi helyszíneken javult kicsit az alacsony tempós kanyarokban a teljesítményünk, de nem hiszem, hogy könnyű hétvége várna ránk” – mondta Verstappen.
Helmut Marko szerint a monacói lesz a Red Bull idei legnehezebb hétvégéje – ő beszélt arról is, miért nem alkotna jó csapatot Verstappen Fernando Alonsóval. Erről itt írtunk.
Charles Leclerc-t meglepné, ha nem lenne harcban a pole-pozícióért. A hazai dobogó nem hozza lázba a Ferrari versenyzőjét, csak a győzelem érdekli a monacói F1-est. Beszélt a vörösök Imolában előtérbe került gondjairól is – ezeket mondta. Leclerc még sosem végzett az első három között otthonában, ebben a cikkben foglaltuk össze hazai vesszőfutását.
A Mercedes is bizakodik Monacóban. A legutóbbi fejlesztésekkel már történt egy előrelépés, az utcai F1-es pálya lassú kanyarjainak köszönhetően pedig nem érvényesül a W15 gyengesége – spekulál George Russell.
„Ismert, hogy egész szezonban küzdünk a magas és alacsony sebességű kanyarok közti egyensúllyal. Vagy nagyon versenyképesek vagyunk a lassúakban és küszködünk a gyors kanyarokban, vagy fordítva. Emiatt abban reménykedünk, hogy a pálya viszonylag kiegyensúlyozott kanyarsebességei miatt kicsivel versenyképesebbek leszünk” – fejtegette a brit.
Valtteri Bottas állítja: még nem írt alá senkivel és több csapattal is egyeztetnek, de van egy egyértelmű célja. James Vowlesszal jót kávézott Imolában.
A minden valószínűség szerint következő F1-es versenyző, Andrea Kimi Antonelli is téma volt – Max Verstappen adott neki tanácsot: „Ha tehetséges vagy – márpedig Kimi esetén látható, hogy az –, akkor nem hiszem, hogy túlságosan aggódnod kell. És el kell követned hibákat.”
Szintén Monacóban hangzott el: Logan Sargeant úgy érzi, rendkívül közel jár a szinthez, amely a Williamsnél maradáshoz szükséges; hat F1-es is arról beszélt, szívesen indulnának Le Mans-ban; Daniel Ricciardo pedig felidézte, egy évvel ezelőtt, nézőként hogyan jött meg a kedve a visszatéréshez.
Az F1-ben a médiáé volt a főszerep, a Formula-2-ben és a Formula-3-ban azonban már csütörtökön megkezdődött a pályaakció egy-egy 45 perces szabadedzéssel. Mindkét kategóriát érintette a délutáni eső, a nagyobb géposztályban Victor Martins (ART), a kisebbikben Gabriele Mini (Prema) diktálta a tempót első nekifutásra. A két kategóriában a szokásosnak megfelelően rendhagyó lesz az időmérős lebonyolítás, a mezőnyt A és B csoportra osztják, amelynek helyezettjei felváltva foglalják el a rajtkockákat.
Nem a sárvédőkre és az Andrettinek
Kukázza a sárvédők tervét az FIA – ezt Nikolas Tombazis, az együléses szakágak igazgatója erősítette meg. Két hete a Ferrari segítségével extrém verziót teszteltek, de az is kudarcot vallott: új megoldás kell az esős versenyek törlésének elkerülésére. Részletek.
Botránnyá fajulhat az Andretti-ügy? Elképesztő történetet mondott Mario Andretti: szerinte Greg Maffei konkrétan kimondta, hogy mindent megtesz azért, hogy a projekt sose kerülhessen be az F1-be.
A Schumacher család nyert a bíróságon és kártérítést kap: azt a bulvárlapot perelték be, amely egy mesterséges intelligenciával készített interjút hozott le, megtévesztően sugallva, hogy Michael Schumachert szólaltatták meg. Bővebben.
MotoGP: Aleix Espargaro visszavonul
Rendkívüli sajtótájékoztatót hívtak össze a MotoGP Katalán Nagydíjának csütörtöki médianapján Aleix Espargaro részvételével. Már ekkor sejteni lehetett, hogy mi lesz a bejelentés, hiszen a spanyol már a jelenlegi szerződése 2022-es aláírásakor elhintette, hogy lehet, hogy a mostani az utolsó kontraktusa a MotoGP-ben, az elmúlt hetekben pedig ismét bedobta annak a lehetőségét, hogy visszavonul.
Az Aprilia versenyzője végül pontosan ezt is jelentette be a sajtótájékoztatón: „A szezon végén visszavonulok teljes állású versenyzőként” – fogalmazott a háromszoros nagydíjgyőztes, aki a spanyol nyelvű, jóval hosszabb nyilatkozata közben már a könnyeivel küszködött Barcelonában, miközben a családjának is köszönetet mondott.