DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Egy éve Monacóban jött meg Ricciardo kedve a visszatéréshez

Hornerrel figyelte a bokszépületből a pályát, és irigységet érzett – így idézte fel a kihagyott tavalyi versenyen történteket Daniel Ricciardo.

Monte-Carlo az egyik legeredményesebb helyszín Daniel Ricciardo karrierjében – az ausztrál a nagydíj 2018-as futamgyőztese, kétszeres pole-pozíciósa, négyszeres monacói dobogós –, az egy évvel ezelőtti futamot azonban csak nézőként követte végig.

A Monacói Nagydíj azon kevés versenyhelyszínek egyike volt, ahol a Red Bull tartalékpilótájaként megjelent – és a pályán zajló eseményeket figyelve itt kezdett megfogalmazódni benne, hogy szívesebben versenyezne ő is a többiekkel együtt.

„Emlékszem, hogy a bokszutca fölött figyeltem, ahonnan belátható az utolsó szektor, az uszoda utáni sikánnal. Christian Hornerrel álltunk ott, talán az időmérő eleje volt. Még ő is megkérdezte, ugye hiányzik ez nekem? Azt válaszoltam, igen, most nagyon féltékeny vagyok ezekre a srácokra” – idézte fel a 2023 májusában történteket Ricciardo a Formula.hu jelenlétében zajló csütörtöki médianapon.



„Úgy voltam vele, hogy sokkal kevésbé stresszes, mintha lent lennék, mégis irigykedem, mert ezen a pályán vezetni és a határra vinni az autót döbbenetesen ijesztő, gyönyörű, őrült és intenzív, az egyik legjobb élmény az életben, olyan érzés, amihez nehezen fogható akármi. Izgatott vagyok, hogy újra lehetőségem van rá” – mondta Ricciardo, aki a szóban forgó tavalyi monacói futam után két hónappal, a Hungaroringen az AlphaTauri versenyzőjeként már rajthoz is állt.

Még most is fájna a 2016-os futam

Ricciardo csúcspontja Monacóban a 2018-as futamgyőzelem – ellenpontja a két évvel korábbi versenynek, ahol bokszutcai hiba, a garázsból későn kihozott gumik miatt úszott el az első hely.

„Láttam, hogy megint posztoltak róla! Nézd, boldog vagyok, hogy sikerült nyernem (2018-ban), mert ha csak 2016-os mélypont lett volna a videóban, amit nem követ győzelem, akkor még most, nyolc évvel később is fájdalmat éreznék. Sokszor megkérdezték már, de nem okoz gondot, hogy válaszoljak rá, mert két évvel később nyertem… Viszont ha a győzelem nélkül kellene válaszolnom, az fájó lenne…” – mondta a Visa RB ausztrálja, mikor a két ellenkező előjellel emlékezetes versenyéről faggatták.

„Sok erős éven volt itt a Red Bull-lal, és a Renault-val is jó kvalifikációt teljesítettem, a McLarennel azonban gyenge időmérőim voltak” – idézte fel többi emlékét Monacóban. „A csúcspontok nagyon magasan vannak, a mélypontok pedig nagyon mélyen, mert ha rossz az időmérőd, akkor a hétvégédnek lényegében vége.”

„Tavaly Max talán háromszor is a falhoz ért az utolsó szektorban, és mégis meglett neki a pole. Ilyenkor az ember azt érzi, ezt az eredményt tényleg megérdemeltem” – beszélt arról, hogy az időmérő miért vált ki „erőteljes érzéseket” Monacóban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: