DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Így kedvez Monaco a Mercedesnek Russell szerint

A legutóbbi fejlesztésekkel már történt egy előrelépés, az utcai F1-es pálya lassú kanyarjainak köszönhetően pedig nem érvényesül a W15 gyengesége – spekulál George Russell.

A Mercedes W15 egyik fő problémája idén, hogy nem sikerül megtalálni a lassú és a gyors kanyarok közti egyensúlyt a beállításban. Monacóban a vonalvezetés azonban lényegében csak lassú kanyarokból áll össze – az átlagtempó 170 km/h alatt van –, ami papíron kedvez Lewis Hamiltonnak és George Russellnek.

„Ismert, hogy egész szezonban küzdünk a magas és alacsony sebességű kanyarok közti egyensúllyal. Vagy nagyon versenyképesek vagyunk a lassúakban és küszködünk a gyors kanyarokban, vagy fordítva. Emiatt abban reménykedünk, hogy a pálya viszonylag kiegyensúlyozott kanyarsebességei miatt kicsivel versenyképesebbek leszünk” – fejtegette Russell a csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón.

„Az autónk egyensúlya egyértelműen jobb már a kör egészét tekintve” – mondta a Miamiban és Imolában érkezett fejlesztések hatásáról a médiának, beleértve a Formula.hu-t. „Eleinte sokat szenvedtünk a gyors és lassú kanyarok közti egyensúllyal, és szerintem sikerült előrelépést tenni.”



„Ha a Red Bullhoz hasonlítunk és ha a középmezőny többi részéhez hasonlítunk, akkor azt látjuk, hogy előreléptünk. De muszáj elmondani, a Ferrari és a McLaren ugyanilyen arányban javult. Muszáj fejlesztéseket hoznunk, a lehető leggyorsabban, amin a teljes csapat gőzerővel dolgozik” – beszélt arról Russell, hogy a javulás ellenére a Mercedes továbbra is negyedik erő.

A változó körülmények nagy kihívást jelentenek

A kanyarsebességekben nem olyan nagy a szórás, mint máshol, egy másik jellemzőben viszont igen: Monacóban a szokottnál nagyobb mértékben gyorsulnak a köridők a hétvége során, és az időjárás is gyorsan alakulhat.

„Monaco nagy kihívás, sok minden zökkenthet ki a hétvége folyamán, meg kell találni az optimális pontot. A pálya rengeteget fejlődik, egyre gyorsabb, gyakran akár három másodpercet is javulhat az első edzéstől az időmérőig. Ha jó pénteked van, akkor is fel kell készülni, hogy alkalmazkodni kell a szombathoz. Ma pedig azt tapasztaltam, hogy amikor megérkeztem a mérnöki megbeszélésre, kék volt az ég és sütött a nap, amikor viszont kijöttem, ömlött az eső. Ez is megfűszerezheti még a dolgokat” – fejtegette Russell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: