DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Mercedes: Fejlődtünk, csak nem látszik

Andrew Shovlin, az Ezüst Nyilak F1-es vezető pályamérnöke szerint működnek az újításaik, csak a W15-ös kezelhetőségei gondjai ezt elfedik.

Nyögvenyelős szezonkezdetet produkál a 2024-es Formula-1-es szezonban a Mercedes: hiába szabták át teljes egészében az autójukat az elődökhöz képest, a várt áttörés egyelőre nem történt meg. Sőt, a W15-ös csak nagyjából a negyedik legjobb konstrukciónak tűnik, egyértelműen a Red Bull, a Ferrari és a McLaren mögött, nagy versenyben az Aston Martinnal.

A múlt hétvégi Miami Nagydíjon egy átalakított padlólemezzel próbálkozott meg az előrelépéssel a csapat, de a sprintet pont nélkül zárták, a vasárnapi versenyen pedig egy hatodik és egy nyolcadik helyet szereztek Lewis Hamilton és George Russell révén.

f1-mercedes-miami-1-hamilton



A halovány eredmény ellenére Andrew Shovlin, a Mercedes vezető F1-es pályamérnöke állítja: működik a fejlesztés, csak épp a W15-össel kapcsolatos kezelhetőségi problémák és a riválisok fejlődése ezt elfedi.

„Sikerült a fejlesztési csomagunk felét előbbre hoznunk Miamira, a másik fele Imolában fog megérkezni. Rendkívül keményen dolgozunk azon, hogy a jövőbeli versenyekre is hozhassunk fejlesztéseket” – magyarázta Shovlin a Mercedes szokásos futam utáni értékelő videójában.

„Úgy működött-e, ahogy azt vártuk? Igen, minden úgy tűnik, hogy hozta azt a teljesítményt, amit a padlólemeztől vártunk. A probléma jelenleg, hogy mindenki más is fejleszti az autóját. Láthattuk, hogy a McLaren egy nagy csomagot hozott, és szemlátomást ezzel előreléptek.”

f1-mercedes-miami-2-russell

„Emellett a kezelhetőségi problémák, amelyekkel a versenyzőinknek meg kell küzdeniük, nehézzé teszik, hogy egyértelmű előrelépésnek lássuk ezt. Azt találjuk, hogy az autó nagyon eltérően képes viselkedni egyik edzésről a másikra. És amíg ezen úrrá nem leszünk, ez mindig tompítani fogja a fejlesztések jelentette előnyöket.”

„De az utóbbi néhány verseny után most már világos ötletünk van arról, mit kell csinálnunk az autóval, hogy kicsit megkönnyítsük a kezelhetőségét a pilóták számára, hogy biztosan úgy viselkedjen, ahogy akarják a fontos időmérős körökön.”

„Ráadásul érkezik egy jó adag újítás még a következő három vagy négy futamon is. Rengeteg kemény munka van folyamatban, de remélhetőleg hamarosan látni is fogjuk ennek a gyümölcsét.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: