A pénteki nap kétségkívül legfontosabb Formula-1-es történése az volt, hogy egy filmforgatási nap keretein belül a Ferrari pályára vitte a fioranói tesztpályáján az Imolára tervezett fejlesztésekkel telepakolt SF-24-est. A Formu1a.uno olasz szaklap által készített fotók tanúsága szerint jogos a 2.0-s megnevezés, átalakult ugyanis a padlólemez, az oldaldoboz és annak hűtőnyílása, valamint a motorborítás is.
Ferrari: Ecco la SF-24 2.0 in pista a Fiorano!
— FORMU1A.UNO (@formu1a__uno) May 10, 2024
@_Paolo_27 @SmilexTech @GiulyDuchessa https://t.co/cwMmhRaasi
A Ferrarinál maradva még: Charles Leclerc a közösségi oldalán búcsúzott eddigi versenymérnökétől. „Köszönök neked mindent, Xavi. Sok évet lehúztunk közösen, az első pole pozícióm és az első győzelmem is veled szereztem, illetve az első ferraris évemet is egymás oldalán teljesítettük. Te mindig jobb teljesítményre sarkalltál engem a kemény munkáddal, függetlenül a körülményektől. Köszönet mindenért és sok sikert kívánok a jövőbeli kalandjaidhoz” – írta a monacói.
Azt, hogy mennyire fognak beválni a Ferrari fentebb említett újításai, majd csak az Emilia-romagnai Nagydíjon látjuk, a Mercedes viszont állítja, hogy a Miami Nagydíjon elért halovány eredmények ellenére is előrelépést jelentenek a fejlesztéseik: Andrew Shovlin úgy fogalmazott, hogy az autó nehéz kezelhetősége és kiszámíthatatlansága fedi el a javulást – a vezető pályamérnök szavai itt olvashatók.
Ha már Mercedes: az F2 és az F3 vezérigazgatója szerint jól kell kezelnie a most rá nehezedő nyomást az Ezüst Nyilak által protezsált és akár versenyzői ülésre is kiszemelt Andrea Kimi Antonellinek – és ha sikerül, akkor ez komoly fegyver lehet számára az F1-ben is.
Fernando Alonso előre jelezte az Aston Martin csapatának, hogy áprilisban hoz döntést a jövőjével kapcsolatban, melyet a pilótapiaci körülmények változásának ellenére is betartott a spanyol – bővebben itt.
Juan Pablo Montoya alig várja, hogy lássa Lewis Hamilton és Charles Leclerc csatáját a Ferrarinál, Carlos Sainzról pedig azt gondolja, hogy a megfelelő környezetben nagyon jól tud teljesíteni, így szerinte ő a legjobb opció a Red Bull számára – itt olvasható, mit nyilatkozott a kolumbiai exversenyző.
Ami a Red Bullt illeti: Helmut Marko nonszensznek nevezte, hogy Imolában lecserélnék a Visa RB-nél Daniel Ricciardót Liam Lawsonra. Igaz, a sporttanácsadó csak a soron következő nagydíj kapcsán mondta ezt, és az ausztrál miami hétvégén nyújtott kétarcú teljesítményét például nem is igazán érti…
„Nem hagyjuk kudarcot vallani az Andrettit!” – jelentette ki a projekt továbbra is elkötelezett General Motors, amelyet csak még jobban feltüzelt az F1 néhány hónappal ezelőtti elutasítása.
Ferrari-pole a WEC-ben, idősebb Sainz a Fordnál
F1 ugyan nincs a hétvégén, de sok más széria nagyon is versenyez a hétvégén. A WEC-ben már meg is rendezték a spái 6 órás kvalifikációját, amely Antonio Fuoco köre révén Ferrari-rajtelsőséggel zárult, megelőzve egy Porschét és egy Cadillacet, miközben az LMGT3-ban egyfelől az Iron Dames volt a leggyorsabb, másfelől nagy baleset történt – videó, részletek és eredmények minderről ide kattintva.
Zajlik a WRC-ben is a Portugál Rali, ahol a pénteki szakaszokat követően a Toyota két „részmunkaidős” világbajnoka viszi a prímet: a címvédő Kalle Rovanpera egyetlen másodperccel vezet Sebastien Ogier előtt. Őket a japán gyártó állandó versenyzője, Takamoto Katsuta követi a harmadik helyen, míg a vb-éllovas Thierry Neuville a hatodik helyen tanyázik a Hyundaijal két márkatársa, Ott Tanak és a nap során három szakaszt is nyerő Dani Sordo előtt.
A MotoGP Francia Nagydíján a világbajnokságot vezető Jorge Martin kezdett a legjobban a pénteki edzésen, megelőzve a címvédő Francesco Bagnaiát és az újonc Pedro Acostát, míg például Marc Marqueznek szombaton a Q1-ben is jelenése lesz, mivel egy bukást követően nem fért be a top 10-be délután – beszámoló és eredmények itt, ha pedig további motorsportos hírekre vagy kíváncsi, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!
Végezetül pedig egy hír a tereprali világából: a Ford bejelentette, hogy idősebb Carlos Sainz és Nani Roma lesz a négyből két versenyzőjük a 2025-ös Dakaron. Sainz ezzel negyedszer lesz az amerikai gyártó pilótája karrierje során, és megcélozhatja jövőre, hogy az ötödik különböző márkával szerezze meg az ötödik Dakar-sikerét.