A jövő hétvégén esedékes első hazai futamán, a Formula-1-es Emilia-romagnai Nagydíjon veti be idei első jelentős fejlesztési csomagját a Ferrari. A vörösök egyértelmű második erőként kezdték a 2024-es évadot, ám az utóbbi két fordulón, különösen Miamiban a McLaren mintha eléjük került volna, köszönhetően a wokingiak átfogó újításainak.
A Ferrari is gőzerővel készül, az imolai versenyt megelőzően pedig a saját gyáruk mögött található tesztpályán, Fioranóban vitte pályára a fejlesztésekkel telepakolt SF-24-est – azok után, hogy csütörtökön ugyanott még az FIA munkáját segítették azzal, hogy kipróbálták az esőben a felvert vízpermet mennyiségét csökkenteni hivatott „sárvédők” új verzióját.
A szabályok értelmében az F1-es istállóknak évi két filmforgatási nap keretében van lehetőségük 200-200 kilométert megtenni az aktuális évi autójukkal, ebből az egyiket használta most el a Ferrari. Az autó azonban nem maradhatott rejtve a kíváncsiskodó szemek elől, a Formu1a.uno olasz szakportál egész galériányi fotót készített a megújult versenygépről – a képek a beágyazott posztban a linkre vagy IDE KATTINTVA tekinthetők meg:
Ferrari: Ecco la SF-24 2.0 in pista a Fiorano!
— FORMU1A.UNO (@formu1a__uno) May 10, 2024
@_Paolo_27 @SmilexTech @GiulyDuchessa https://t.co/cwMmhRaasi
A Formu1a.uno fotói, valamint a Motorsport.com olasz kiadásának elemzése alaoján a Scuderia valóban jelentősen átszabta az autóját, nem véletlenül titulálták korábban a sajtóban 2.0-s verziónak az imolai csomagot.
A legszembetűnőbb változás az oldaldobozok és azok hűtőnyílásait érinti, amellyel a Ferrari a Red Bull télen megoldásának irányába mozdult el. Ezen kívül hozzányúltak még a motorborításhoz is, valamint a padlólemezt is jelentősen átalakították – sőt, minimális módosításokat még az első szárnyakon is eszközöltek.
Charles driving the SF-23 during the filming day in Fiorano today!
— tami. (@Vetteleclerc) June 27, 2023
He was driving with the new floor. Important changes in the crucial entrance area of the Venturi tunnels, where Ferrari opted for a solution already seen on the RB19 and on the AMR23. https://t.co/hAhl0vH42P pic.twitter.com/uITjf3dZoZ
A Ferrari célja az egy hét múlva élesben is debütáló fejlesztésekkel, hogy visszaverjék a McLaren támadásait, valamint megpróbáljanak tovább közelíteni a Red Bullra. A versenyzők, a pénteken állítólag 100-100 km-et köröző Charles Leclerc és Carlos Sainz az idény kezdete óta hangsúlyozták, hogy az SF-24-es az elődjénél kiszámíthatóbban viselkedő, fejlesztési potenciál szempontjából is jobb alapokkal rendelkező autó, a monacói pedig Miamiban úgy fogalmazott, remélik, hogy az újításokkal hasonló lépést tehetnek előre, mint múlt hétvégén a wokingiak.