DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Fioranóban debütált az átalakított Ferrari – fotók

Pénteken a saját tesztpályáján körözött a Scuderia a fejlesztési csomaggal frissített SF-24-essel: megújult az oldaldoboz, a motorborítás és a padlólemez is.

A jövő hétvégén esedékes első hazai futamán, a Formula-1-es Emilia-romagnai Nagydíjon veti be idei első jelentős fejlesztési csomagját a Ferrari. A vörösök egyértelmű második erőként kezdték a 2024-es évadot, ám az utóbbi két fordulón, különösen Miamiban a McLaren mintha eléjük került volna, köszönhetően a wokingiak átfogó újításainak.

A Ferrari is gőzerővel készül, az imolai versenyt megelőzően pedig a saját gyáruk mögött található tesztpályán, Fioranóban vitte pályára a fejlesztésekkel telepakolt SF-24-est – azok után, hogy csütörtökön ugyanott még az FIA munkáját segítették azzal, hogy kipróbálták az esőben a felvert vízpermet mennyiségét csökkenteni hivatott „sárvédők” új verzióját.

A szabályok értelmében az F1-es istállóknak évi két filmforgatási nap keretében van lehetőségük 200-200 kilométert megtenni az aktuális évi autójukkal, ebből az egyiket használta most el a Ferrari. Az autó azonban nem maradhatott rejtve a kíváncsiskodó szemek elől, a Formu1a.uno olasz szakportál egész galériányi fotót készített a megújult versenygépről – a képek a beágyazott posztban a linkre vagy IDE KATTINTVA tekinthetők meg:

 

A Formu1a.uno fotói, valamint a Motorsport.com olasz kiadásának elemzése alaoján a Scuderia valóban jelentősen átszabta az autóját, nem véletlenül titulálták korábban a sajtóban 2.0-s verziónak az imolai csomagot.

A legszembetűnőbb változás az oldaldobozok és azok hűtőnyílásait érinti, amellyel a Ferrari a Red Bull télen megoldásának irányába mozdult el. Ezen kívül hozzányúltak még a motorborításhoz is, valamint a padlólemezt is jelentősen átalakították – sőt, minimális módosításokat még az első szárnyakon is eszközöltek.

 

A Ferrari célja az egy hét múlva élesben is debütáló fejlesztésekkel, hogy visszaverjék a McLaren támadásait, valamint megpróbáljanak tovább közelíteni a Red Bullra. A versenyzők, a pénteken állítólag 100-100 km-et köröző Charles Leclerc és Carlos Sainz az idény kezdete óta hangsúlyozták, hogy az SF-24-es az elődjénél kiszámíthatóbban viselkedő, fejlesztési potenciál szempontjából is jobb alapokkal rendelkező autó, a monacói pedig Miamiban úgy fogalmazott, remélik, hogy az újításokkal hasonló lépést tehetnek előre, mint múlt hétvégén a wokingiak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: