DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Az FIA új „sárvédőjét” teszteli Fioranóban a Ferrari – fotók

A kereket a korábbinál jobban befedő megoldással kísérletezik az FIA – ezúttal a Scuderia van a segítségükre a saját tesztpályájukon.

A napokban fontos tesztet teljesít a Ferrari a saját fioranói tesztpályáján, hiszen filmforgatás keretén belül próbálják majd ki a jövő hétvégi imolai fordulón bevetendő fejlesztéseket. Erre azonban olasz lapértesülések szerint csak pénteken fog sor kerülni, a fioranói pályán azonban már csütörtökön is felbőgtek a motorok, ugyanis ezúttal a Scuderia segít az FIA-nak egy probléma megoldásában.

Nevezetesen abban, hogy az utóbbi években az esőben a felvert vízfüggöny miatt borzalmasak voltak a látási viszonyok, ezért gyakorlatilag lehetetlen volt olyan körülmények között versenyezni, amelyek már az extrém esős gumit igényelték volna.

f1-fia-sarhanyo-2



Az FIA tavaly Silverstone-ban a Mercedes és a McLaren segítségével tesztelt egy „sárvédős” megoldást (ami a fenti grafikán látható): az eszközt a Mercedesre szerelték fel, míg a McLarent viszonyítási pontként használták.

Nikolas Tombazis, az FIA együléses szériákért felelős igazgatója azonban nem tagadta: az első tesztek kudarcnak bizonyultak. A probléma megoldásáról azonban nem tettek le, és ma a Ferrari segítségével egy újfajta verziót vittek pályára Fioranóban a mesterségesen felvizezett pályán, amelyről a Formu1a.uno szakportál közölt képeket (a posztban a linkre vagy IDE kattintva további fotók találhatók):

 

Mint az a képeken látható, ez a megoldás már radikálisabb az előzőnél, amely nem csökkentette kellő mértékben a felvert vízpermetet (amelynek egy részéért amúgy Tombazisék szerint sem a kerekek, hanem a diffúzor a felelős). A mostani variáció már szinte teljesen befedi a kereket, egy nyitott réssel az elején.

A Ferrari a Formu1a.uno szaklap tudósítása szerint a 2022-es, F1-75-ös kódjelű versenygépére szerelte fel az újfajta sárvédőt, referenciaként pedig egy 2024-es autót is pályára küldtek (még állítólag az imolai fejlesztési csomag nélkül). A vezetési feladatokat a beszámoló szerint a tesztpilótáik, Oliver Bearman és Arthur Leclerc, valamint az állandó versenyzőik közül Carlos Sainz végezték délelőtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: