Bár csütörtökön egy autót se mutattak be, az F1 közvéleményét már most lázban tartja a pénteki főattrakció: a Red Bull leleplezése New Yorkban, ráadásul a várakozások szerint nem csupán a címvédő új autóját csodálhatjuk meg, hanem egy egészen elképesztő bejelentés is érkezik majd.
Persze már ma is történtek roppant izgalmas dolgok, mindenekelőtt az, hogy az FIA bejelentette, hogy megnyitják a pályázatot az F1-be vágyó csapatok számára – s az is kiderült, hogy milyen szempontok alapján választják meg azt a két istállót, akik két éven belül beszállhatnak a királykategóriába.
Azt is hozzá kell tennünk, hogy nem mindenki hisz abban, hogy érkezhet(nek) új beszálló(k), és persze az is kérdéses, hogy a háttérben milyen alkuk zajlanak a szövetség és a Liberty Media között – a két szervezet közötti feszültség történelmi előzményeiről ide kattintva lehet olvasni.
A Ferrari háza tájáról is érkeztek hírek: a maranellóiak elnök-vezérigazgatója, Benedetto Vigna leszögezte, hogy az idei évben csakis a bajnoki cím az elfogadható számukra – kérdés persze, hogy Leclerc hogyan birkózik majd meg a rá nehezedő nyomással. Az is a Scuderiához kapcsolódik, hogy Christian Horner valamiért szükségesnek érezte a rivális nemrég elküldött csapatfőnökét, Mattia Binottót méltatni – úgy tűnik, minden fronton zajlik a kommunikációs háború a három nagycsapat között.
Ebbe a harcba a Mercedes most épp nem folyt bele, hanem a szabályalkotókat vették célba: technikai igazgatójuk az új szabályok kritikáját fogalmazta meg, Lewis Hamilton pedig beült a Mercedesbe – egyelőre még csak a tavalyiba.
Ma jelentették be azt is, hogy komoly pozíciót kapott Jean Alesi, akárcsak az új, kizárólag hölgyeknek szóló F1 Academy nevű versenysorozat első pilótanőjét – akinek overálján egy F1-es kötődésű logó is feltűnt!
Az Alpine-hoz igazoló Pierre Gaslyról is volt mit írnunk ma: az AlphaTauritól távozó francia versenyző, aki karrierje során másodszor kerül komoly erővel bíró csapathoz, arról beszélt, miért lehet sikeresebb az Alpine-nál, mint négy éve a Red Bull színeiben volt. Apropó, AlphaTauri, immár a faenzaiak és a Haas idei autóját is hallhattuk „munka közben”.
A nap végére egy szomorú hír is jutott: 79 esztendős korában elhunyt Jean-Pierre Jabouille, az F1 első turbós futamgyőztese, a Renault történetének kiemelkedő alakja.