Természetesen a Formula-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzése vitte a prímet szombaton a hírek tekintetében. A McLaren beváltotta az edzéseken látott formáját, és Lando Norris, Oscar Piastri sorrendben kisajátították az első rajtsort vasárnapra. Max Verstappen mindössze 46 ezredes hátránnyal lett harmadik a Sergio Perez és Yuki Tsunoda balesetei miatt kétszer is megszakított kvalifikáción – részletek és eredmények ide kattintva.
Norris meglehetősen magabiztosan nyilatkozott az időmérő után: szerinte minden körülmények között a McLaren a favorit a Hungaroringen. A csapattárs Piastri úgy érzi, nem tudott volna többet tenni a pole-ért, vasárnap pedig okos versenyzésre készül.
Verstappen eleinte nem tűnt túl frusztráltnak a harmadik rajthelye miatt, a sajtótájékoztatón viszont arról beszélt, hogy bár működnek a Red Bull fejlesztései, az RB20-as egyensúlya még mindig nem az igazi, sokszor pengeélen táncolnak, a McLaren elleni esélyeket illetően pedig nem akar hamis reményeket kelteni.
A Red Bull-garázs másik oldalán jóval nagyobb lehetett a frusztráció Perez újabb Q1-es autótörése után, de a mexikói állítja: nem aggódik a jövője miatt, és minden eddiginél eltökéltebb annak érdekében, hogy visszafordítsa a szezonja alakulását. Az időmérőn szintén balesetező Yuki Tsunoda eközben arról beszélt, hogy nem számított az incidensére a Q3-ban.
Perez mellett amúgy George Russell volt az első szakasz legnagyobb nevű búcsúzója: a brit részben magára vállalta a felelősséget a blamáért, de a Mercedest is megrótta, amiért nem tankoltak elég üzemanyagot az autójába ahhoz, hogy végig körözhessen az edzésen. Toto Wolff csapatvezető egyébként csalódáskeltőnek nevezte a mai napot, és szerinte „minden érintett hibás” volt a történtekben.
A másik Mercedesszel Lewis Hamilton amúgy ötödik lett, beékelődve a Ferrarik közé: a hétszeres világbajnok szerint egész egyszerűen a forróság nem kedvez a W15-ösnek, így a vasárnapi időjárás-előrejelzéseknek sem igazán örült.
Ami a pályán kívül történt
A pályán kívüli F1-es híreket illetően az élre kívánkozik a Stefano Domenicalival készült exkluzív interjúnk első részlete, amelyben a sportág vezére a magyar felet méltatta a Hungaroring felújításának első fázisa után – mindez ide kattintva olvasható.
Helmut Marko eközben a pilótáiról nyilatkozott, és egyértelműen kimondta: hiába Perez szerződése, teljesítenie kell a mexikóinak. A versenyzői felállásokat a nyári szünet során fogják értékelni – bővebben itt.
A Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu elárulta, hogy a kiegyensúlyozatlanság miatt döntött Kevin Magnussen elküldése mellett, mivel a jövőre érkező Oliver Bearman mellé szükség van egy biztos pontra.
A Magnussen helyét vélhetően átvevő Esteban Ocon pedig nemrég a Williamsnél járt egy kvázi-üléspróbán: ezt maga James Vowles csapatfőnök erősítette meg, de hangsúlyozta, hogy 2025 kapcsán vették számításba a franciát.
Maradva még a pilótapiacnál: Wolff azt hangsúlyozta, hogy nem a Formula-2-es teljesítménye alapján fognak majd dönteni Andrea Kimi Antonelli esetleges szerepeltetéséről – bővebben ide kattintva.
A McLaren-főnök Andrea Stella eközben reagált a fékjeiket ért vádakra és panaszokra: „Valójában ez a metódus nagyon egyszerű. Ez a lyuk arra való, hogy elérjünk vele egy szenzort, és az FIA-tól érkezett az a tisztázás, hogy ez a lyuk nem megengedett, ezért egyszerűen leragasztottuk. Ez egy nagyon-nagyon egyszerű ügy, amely úgy fest, valamilyen okból kifolyólag odáig fajult, hogy témává vált a paddockban, de semmi ilyesmiről nincs szó.”
Tetemes lemaradásuk ellenére sem mondott le az idei bajnoki címről Charles Lerclerc, aki várja, hogy Hamiltonnal dolgozzon, akinek „nincsenek gyengeségei, csak erősségei vannak” – részletek itt olvashatók.
Ami az F1-en kívül történt
A Formula-2-esek és a Formula-3-asok számára a sprintfutamot rendezték meg ma a Hungaroringen. Az F2-ben egy ideig a már említett Antonelli vezetett, de a lágy gumijai elfogytak, így Richard Verschoort intette le elsőként a kockás zászló – hogy aztán órákkal később kizárják, így Kush Maini örökölje meg a győzelmet. Az F3-ban pedig meglepetésre a csapatbajnokság eddigi utolsó helyezettje aratott kettős diadalt.
A Formula-E londoni évadzárójának első futamát Pascal Wehrlein nyerte, ezzel a Porsche németje pedig összetettben is átvette a vezetést: három pont az előnye Mitch Evans, valamint hét egység Nick Cassidy előtt a vasárnapi finálét megelőzően – részletek és eredmények itt.
A WRC-ben zajlik a Lett Rali, s az utolsó versenynap előtt Kalle Rovanpera dominálja a versenyt, előnye 42,5 másodperc a toyotás csapattársa, Sebastien Ogier előtt. A Rali-vb kapcsán pedig szintén mai hír, hogy hivatalossá vált, hogy 2025-ben már nem rendeznek világbajnoki fordulót szomszédunknál, Horvátországban – erről itt írtunk.