Két héttel a hazai versenyén aratott diadala után Lewis Hamilton az ötödik helyre kvalifikálta magát a Formula-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén. Ezzel a Mercedes pilótája nemcsak a két McLarentől és Max Verstappen Red Bulljától, hanem a ferraris Carlos Sainztól is elmaradt.
Arra a kérdésre, hogy mennyire elégedett vagy csalódott ezzel az eredménnyel, a hétszeres világbajnok így felelt a Sky Sports F1 kamerái előtt: „Úgy jöttünk ide, hogy megpróbáltunk az élen lenni. Úgy gondolom, sosem lehetsz ezzel elégedett. Szerintem elfogadható munkát végeztünk, megtettünk minden tőlünk telhetőt.”
„Úgy vélem, viszonylag jó állapotba hoztuk az autót, de egyszerűen amikor felmelegszik az idő, nem vagyunk különösebben gyorsak” – ismételte el a pénteken elhangzottakat Hamilton, aki megerősítette, hogy a hőség a Mercedes gyenge pontja:
„Amikor az edzés elkezdődött, nyilván sokkal hűvösebb volt, és akkor gyorsak is voltunk. De amint nőtt a hőmérséklet, mások gyorsultak, mi pedig lassultunk vagy legalábbis nem lettünk gyorsabbak.”
Amikor közölték vele, hogy vasárnapra melegebb időt jósolnak a Hungaroringre, Hamilton érthető módon nem örömteli módon reagált: „Nem, ez nem annyira nagyszerű.”
Wolff: Ez nem fér bele…
Hamilton még így is jobban járt a Mercedes-pilóták közül, hiszen George Russell már a Q1-ben búcsúzott, miután az első szakasz végén nem töltöttek elég üzemanyagot az autójába. Toto Wolff mindezt figyelembe véve frusztráltak értékelte a Magyar Nagydíj szombatját:
„Teljes mértékben alulteljesített gyakorlatilag mindenki, aki itt van. A Q1-ben elveszíteni az egyik autót egyszerűen nem fér bele… versenyző és csapat kombinációja volt, ennek nem lenne szabad megtörténnie. A végén pedig egyszerűen nem volt tempónk. Nagyon csalódáskeltő nap volt.”
„Az autó két tizedre lehetett volna, de fel-le mozgott a gumihőmérséklet, és nehéz volt egy megfelelő középtartományt találni, hogy megfelelő legyen a tapadás” – mondta Hamiltonról a Mercedes-főnök, aki azért a Russell-féle csapathibát is némileg más megvilágításba helyezte:
„George-nak pedig teljesítenie kellett volna az első körét, amikor Lewis első helyre állt. Azt mondta, talán túl könnyedre vette. Utána pedig nem töltöttünk elég üzemanyagot bele, de más volt a terv. Gyors-lassú-gyors köröket terveztünk, de úgy döntött, három gyorskört fut. De összességében 70 százalékban a csapat hibája, hogy nem töltöttek egy körrel több üzemanyagot.”