DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 7. vasárnap
Hírösszefoglaló

Bearman jön, Norrisék megbeszélték – csütörtöki F1-es hírek

Bejelentett a Haas, Norris nem vár bocsánatkérést Verstappentől, akinek csak a mclarenessel való viszonya számított: a Brit Nagydíj sajtónapjának hírei.

Hazai szempontból örömteli bejelentéssel indult a Formula-1-es Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapja, hiszen a Haas megerősítette, hogy a korábbi pletykáknak megfelelően Oliver Bearman lesz az egyik versenyzőjük a 2025-ös idényben.

A 19 éves brit elmondta, hogy nehéz nem arra gondolnia, hogy egy esetleges jó szereplés a Ferrari felé is utat nyithat majd számára. Bearman egyébként már tízéves kora körül is kapott egy motivációs videót Lewis Hamiltontól – ennek részleteiről itt beszélt a fiatal pilóta.

f1-bearman-haas-3



Az is kiderült, hogy Bearman rajtszáma a #87-es lesz jövőre az F1-ben: „A 87-essel versenyzem a kezdetek óta, és ezzel versenyzett apám is – mivel én május 8-án születtem, a testvérem pedig augusztus 7-én” – magyarázta a leendő Haas-versenyző.

 

Verstappen és Norris megbeszélték

A médianap slágertémája természetesen a múlt vasárnapi Max Verstappen–Lando Norris ütközés volt. A mclarenes az FIA sajtótájékoztatón mondta el, hogy már nem vár bocsánatkérést Red Bull-os ellenfelétől, de azt is megjegyezte, hogy szerinte másképp versenyez a holland, mint sokan mások az F1-mezőnyben.

Verstappen a maga részéről a Red Bull saját sajtóbeszélgetésén hangsúlyozta: le se szarja az őt érő kiritkákat, számára csak az volt a fontos a történtek után, hogy megmaradjon a jó kapcsolatuk Norrisszal, és szerinte ezt sikerült is megőrizni azok után, hogy megbeszélték az incidenst.

A balesetről egyébként mások is elmondták a véleményüket: Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg és Alexander Albon is gyakorlatilag megvédte Verstappent – az ő véleményük itt olvasható hosszabban.

f1-verstappen-norris-2

Aki viszont látványosan ki akart maradni az ügyből, az Lewis Hamilton volt – bár annyit azért megjegyzett, hogy nem ért egyet Andrea Stella McLaren-főnök azon elméletével, hogy annak köszönhető Verstappen Spielbergben látott védekezése, hogy a 2021-es incidenseik során sok mindent büntetlenül maradt.

Eközben Fernando Alonso az F1 túlszabályozottságába szállt bele csütörtökön: „Soha nem volt ennyi szabály, mint most. Nem lehet a bokszutcában előzni, nem is mehetsz ott túl gyorsan, a pályán nem mehetsz túl lassan… Nagyjából már semmit sem csinálhatunk” – fogalmazott az Aston Martin pilótája.

 

Sainz jövője és padlólemeze

A pilótapiac kapcsán továbbra is Carlos Sainz jövője az egyik kulcskérdés, de a spanyol még mindig nem döntött, pedig már maga is elismeri, hogy eltereli a figyelmét, hogy a versenyhétvégék között ezen kell gondolkodnia.

Sainz kapcsán hír még, hogy Silverstone-ban visszatér a korábbi padlólemezhez: rossz felé ment a fejlesztésekkel a Scuderia, így a Brit Nagydíjon újra a régi megoldást kell felrakni az autóra, mert az új csak hátrányt okoz – bővebben itt.

f1-sainz-ferrari-2_1

Charles Leclerc szerint is most már tagadhatatlan a Ferrari visszaesése, és bevallotta: nem számított arra, hogy ez történik velük a Monacói Nagydíj után.

 

Motorcsere Gaslynál, fiatal a Red Bullnál

Két hírünk volt még a Brit Nagydíj kapcsán. Egyfelől a Red Bull lehetőséget ad az első szabadedzésen az F2-ben pallérozódó neveltjüknek, Isack Hadjarnak, aki Sergio Perez autójába ülhet majd pénteken.

Másfelől pedig máris biztosra vehető egy rajthelybüntetés vasárnapra, ugyanis Pierre Gasly autójában akkumulátort kellett cserélni, és mivel az eleve húszhelyes hátrasorolással járna, az Alpine inkább egy teljesen új motort is bevet – részletek ide kattintva.

Végezetül pedig ajánljuk figyelmetekbe a Formula Podcast friss adását, amelyben az Alpine-nal foglalkoztunk kiemelten:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: