A Brit Nagydíj csütörtöki médianapján Fernando Alonsót az Osztrák Nagydíjon történt eseményekről kérdezték: először Lando Norris és Max Verstappen ütközéséről, majd a Nico Hülkenerg számára kiosztott büntetőpontokról és az FIA egyre szigorúbb szabályrendszeréről is szó esett.
Az első helyezésért küzdő Norris és Verstappen incidenséről így nyilatkozott Alonso a Formula.hu helyszíni jelenlétében: „Nem tudom mi történt, rengeteg elintézni valóm volt a hét elején. Meg kellett újítanom az útlevelem, így a monacói rendőrségre is be kellett mennem.”
„Csak vasárnap éjszaka láttam egy pillanatra a visszajátszást –azokat az incidenseket, melyek az élmenők között történtek. Sokszor azokat a csatákat, amik a tizennegyedik-tizenötödik helyezések között történnek, nem is mutatják élő adásban. Így nehéz kommentálni, látnom kellene hozzá részletesebben a történteket.”
A büntetőpontok kérdése
A spanyol többször is kritikával illette a pilóták számára kiosztott büntetőpontok indokoltságát – szerinte az elképzelés jó, de nem a ténylegesen veszélyes vezetésért kapják a versenyzők. Arról, hogy Nico Hülkenberg büntetésének mely részével nem értett egyet, így fogalmazott:
„A büntetőpontokat nem értettem. Amikor bevezették őket, az volt a cél velük, hogy a veszélyesen vezető pilótákat fegyelmezzék – azért, hogy ne egyből eltiltás legyen a következmény. Manapság azonban összetévesztik a csatározás közben vétett hibákat a veszélyességgel: én is elnéztem a Zhou ellen folytatott csatámban a féktávot, és tíz másodperces büntetést kaptam érte. Nico is, meg lehet, hogy mások is a futam közben versenyzői hibát vétettek – ezért a pozíciót kellene maximum visszaadni.”
„Az ilyen figyelmetlenségek mindig megtörténhetnek, a múltban is rengeteg példát láttunk rá, de veszély nincs bennük. Egyre kevésbé lehet a büntetőpontok miatt különböző előzeseket megpróbálni, hiszen, ha nem jársz sikerrel, ezekkel sújtanak – érdemesebb a másik mögött maradni, mert csak azokba az előzésekbe nem szólnak bele, melyek a DRS használatával történnek. Ez véleményem szerint nem előnyös irányba viszi el a futamok menetét.”
A versenyzés túlszabályozottsága
Alonso állítása szerint elveszi a versenyzés élvezetét, ha ennyi regulációnak kell megfelelniük – erre minél hamarabb megoldást kell találniuk az FIA segítésével: „Soha nem volt ennyi szabály, mint most. Nem lehet a bokszutcában előzni, nem is mehetsz ott túl gyorsan, a pályán nem mehetsz túl lassan… Nagyjából már semmit sem csinálhatunk.”
„Ez túlszabályozottság, pilótaként és csapatként sokszor frusztráló tud lenni – erre megoldást kell találnunk. Segítenünk kell az FIA-t az ezzel kapcsolatos döntések meghozatalában, közös nevezőre kell jutnunk velük, mindannyiunknak ki kell vennie a részét ebben.”