DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Alonso: Túlszabályozott az FIA, közös nevezőre kell jutnunk velük

Az Aston spanyolja szerint a rengeteg reguláció frusztrálja a versenyzőket és a csapatokat – a csatározás közben vétett hibákat nem lenne szabad veszélyességnek nevezni.

A Brit Nagydíj csütörtöki médianapján Fernando Alonsót az Osztrák Nagydíjon történt eseményekről kérdezték: először Lando Norris és Max Verstappen ütközéséről, majd a Nico Hülkenerg számára kiosztott büntetőpontokról és az FIA egyre szigorúbb szabályrendszeréről is szó esett.

Az első helyezésért küzdő Norris és Verstappen incidenséről így nyilatkozott Alonso a Formula.hu helyszíni jelenlétében: „Nem tudom mi történt, rengeteg elintézni valóm volt a hét elején. Meg kellett újítanom az útlevelem, így a monacói rendőrségre is be kellett mennem.”



„Csak vasárnap éjszaka láttam egy pillanatra a visszajátszást –azokat az incidenseket, melyek az élmenők között történtek. Sokszor azokat a csatákat, amik a tizennegyedik-tizenötödik helyezések között történnek, nem is mutatják élő adásban. Így nehéz kommentálni, látnom kellene hozzá részletesebben a történteket.”

A büntetőpontok kérdése

A spanyol többször is kritikával illette a pilóták számára kiosztott büntetőpontok indokoltságát – szerinte az elképzelés jó, de nem a ténylegesen veszélyes vezetésért kapják a versenyzők. Arról, hogy Nico Hülkenberg büntetésének mely részével nem értett egyet, így fogalmazott:

„A büntetőpontokat nem értettem. Amikor bevezették őket, az volt a cél velük, hogy a veszélyesen vezető pilótákat fegyelmezzék – azért, hogy ne egyből eltiltás legyen a következmény. Manapság azonban összetévesztik a csatározás közben vétett hibákat a veszélyességgel: én is elnéztem a Zhou ellen folytatott csatámban a féktávot, és tíz másodperces büntetést kaptam érte. Nico is, meg lehet, hogy mások is a futam közben versenyzői hibát vétettek – ezért a pozíciót kellene maximum visszaadni.”

„Az ilyen figyelmetlenségek mindig megtörténhetnek, a múltban is rengeteg példát láttunk rá, de veszély nincs bennük. Egyre kevésbé lehet a büntetőpontok miatt különböző előzeseket megpróbálni, hiszen, ha nem jársz sikerrel, ezekkel sújtanak – érdemesebb a másik mögött maradni, mert csak azokba az előzésekbe nem szólnak bele, melyek a DRS használatával történnek. Ez véleményem szerint nem előnyös irányba viszi el a futamok menetét.”

A versenyzés túlszabályozottsága

Alonso állítása szerint elveszi a versenyzés élvezetét, ha ennyi regulációnak kell megfelelniük – erre minél hamarabb megoldást kell találniuk az FIA segítésével: „Soha nem volt ennyi szabály, mint most. Nem lehet a bokszutcában előzni, nem is mehetsz ott túl gyorsan, a pályán nem mehetsz túl lassan… Nagyjából már semmit sem csinálhatunk.”

„Ez túlszabályozottság, pilótaként és csapatként sokszor frusztráló tud lenni – erre megoldást kell találnunk. Segítenünk kell az FIA-t az ezzel kapcsolatos döntések meghozatalában, közös nevezőre kell jutnunk velük, mindannyiunknak ki kell vennie a részét ebben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: