DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 24. hétfő
Hírösszefoglaló

Esős-száraz edzések, problémás szabályok – pénteki F1-es hírek

Alonso-elsőség és Verstappen-gond Montrealban, aggódnak a 2026-os szabályok miatt, tagad Ocon és az Alpine: a Kanadai Nagydíj pénteki napjának hírei.

A Formula-1-es Kanadai Nagydíj első két szabadedzése jelentette a legfontosabb történést pénteken. Az első tréning 21 perc késéssel rajtolhatott csak el az azt megelőző jégeső miatt, a hajrában viszont a slick gumik is előkerültek, amelyeken Lando Norris volt a leggyorsabb, megelőzve a Ferrarikat.

f1-alonso-aston-montreal-day1-3



A második edzésre is kitartott a szeszélyes időjárás, itt a „második félidő” zajlott esőben és vizes aszfalton. A csapadék megérkezése előtt Fernando Alonso volt a leggyorsabb George Russell, Lance Stroll és Charles Leclerc előtt, miközben a vb-éllovas Max Verstappen az autójának ERS-problémái miatt szinte az egész gyakorlást a Red Bull garázsában töltötte: az FP2 összefoglalója és eredményei itt találhatók.

Összesen egyébként hét csapat vitt fejlesztéseket Montrealba: a Ferrari, a McLaren és az Alpine jelentette a kivételt, a Red Bull és a Mercedes ellenben egyaránt hozzányúlt az első fékcsatornához, míg a többség leginkább valamelyik szárnyelemen módosított – részletek itt olvashatók.

 

Problémák vannak a 2026-os F1-es szabályokkal?

2026 Car Render 6

Kanadába érkezve a versenyzőknek volt lehetőségük reagálni a minap publikált 2026-os szabályokra – és bizony a pilóták több aggályt is megfogalmaztak. George Russell szerint például a kanyarokban extrém lassúak, az egyenesekben viszont akár veszélyesen gyorsak is lehetnek az autók a leszorítóerő, illetve a légellenállás drasztikus csökkenése miatt; Fernando Alonso a tömegcsökkentés hatékonyságát kérdőjelezte meg; Max Verstappen pedig túl bonyolultnak érzi a szabályokat és Mario Karthoz hasonlította az F1-et.

Úgy tűnik, hogy az aggodalmakat osztják az istállók vezetői is, ugyanis sajtóhírek szerint szombat délelőtt össze is ülnek a csapatfőnökök és az F1 vezérei, hogy megvitassák a főbb kérdésköröket a 2026-os szabályok kapcsán – bővebben itt írtunk minderről.

 

Ocon és az Alpine is cáfol

Téma volt még a montreali paddockban is a két héttel korábbi monacói Alpine-balhé. Esteban Ocon tagadta, hogy a csapata büntetéseként kellene értelmezni azt, hogy az első szabadedzésen Jack Doohannek adták át az autóját, míg Bruno Famin csapatfőnök azt cáfolta, hogy felmerült volna az a lehetőség, hogy a franciát teljesen kiültessék az F1-es Kanadai Nagydíjra.

f1-ocon-alpine-1_1

Eközben a csapattárs Pierre Gasly viszont nem tagadta, hogy van történetük Oconnal és nem is volt mindig egyszerű vele, de azért próbált nagyon óvatosan fogalmazni kettejükkel kapcsolatban.

 

Mi újság az átigazolási piacon?

Ezen a téren a legérdekesebb sajtóhír nem versenyzőhöz kapcsolódott, hiszen lapértesülések szerint Adrian Newey hároméves szerződést köthetett a Ferrarival – méghozzá már nem is most, hanem még néhány nappal a Red Bulltól való távozásának hivatalos bejelentését megelőzően.

Ami a versenyzőpiacot illeti: Carlos Sainz amiatt fakadt ki, hogy büntetlenül maradnak a téves hírek, elmondása szerint nevetnie kell, amikor a róla szóló bejegyzéseket olvassa. A spanyolt azt is elárulta, hogy egy személyes beszélgetésnek derült ki számára, hogy a Red Bullnál becsukódott előtte az ajtó – részletek itt.

Sainzt elsősorban az Audival hozzák szóba, a most a Saubernél versenyző Valtteri Bottas pedig a jövőjét illetően elmondta: ő nem tud sokat várni, ezért szeretné felgyorsítani a folyamatokat.

f1-tsunoda-ricciardo-visarb

Nemcsak Sainz, hanem Yuki Tsunoda és Daniel Ricciardo előtt is bezárult a Red Bull ajtaja. Tsunoda kapcsán érdekes ellentmondás alakult ki a japán és Helmut Marko között: utóbbi állítja, hogy 2025-ben az RB pilótája lesz a versenyző, előbbi szerint még nem is tárgyalnak.

Mindeközben Ricciardo Sergio Perez kétéves hosszabbítása ellenére is állítja: nem tett még le arról, hogy egyszer valamikor még a Red Bull Racing pilótája legyen az F1-ben.

 

Törölt magyar Superbike-futam, Al Rajhi-győzelem a Tereprali-vb-n

A Formula-1-en kívüli híreket a legfontosabb bejelentés a Superbike-világbajnokság kapcsán érkezett, ugyanis hivatalossá vált, amit már hetek-hónapok óta sejteni lehetett: mivel a pályával kapcsolatos munkálatok nem készülnek el időre, törölték a Balaton Park Circuitre tervezett augusztus végi fordulót – a helyét októberi időponttal a portugál Estoril veszi át.

balaton-park-circuit-1

Eközben véget ért a Tereprali-vb argentin versenye, a Desafío Ruta 40, amely Yazeed Al-Rajhi és a Toyota idei első győzelmét hozta, ennek köszönhetően pedig az összetett állása is nyitott maradt a finálé előtt Nasser Al-Attiyah-val – részletes beszámoló az eseményekről itt.

A TCR World Tour amerikai hétvégéjén az időmérőt teljesítette a mezőny pénteken Mid-Ohióban, a bajnokságot vezető Michelisz Norbert pedig hyundaios csapattársa, Mikel Azcona mögött a második helyet kaparintotta meg a kvalifikáción.

Végezetül pedig egy rövid IndyCar-szösszenet: a Juncos Hollinger Racing bejelentette, hogy Agustin Canapino kihagyja a hétvégi futamot a személye körül kialakult botrány – az argentin rajongói halálos fenyegetésekkel zaklatták a vele néhány napja ütköző Theo Pourchaire-t – miatt, a helyére Nolan Siegel ülhet be a Road Americán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: