Átfogó fejlesztési csomagot egyetlen F1-es csapat sem hozott Kanadába, de összesen heten eszközöltek kisebb-nagyobb módosításokat az autójukon, derült ki az FIA által a versenyhétvége kezdetén menetrendszerűen közreadott dokumentumból.
Az előző hetekben fejlesztéseiknek köszönhetően komoly sikereket elérő Ferrari és McLaren ezúttal egyetlen új elemet sem hozott autóira, a harmadik csapat pedig az Alpine volt – maliciózusan megjegyezhetnénk, hogy kisebb bajuk is nagyobb volt ennél az elmúlt két hétben.
A Williams az első és a hátsó felfüggesztésen a teljesítmény növelését célzó módosítást eszközölt, elöl egy új, rövidebb kormánykartól várják az irányítás javulását, míg az új hátsó vonórúd a súly csökkentése mellett ahhoz is hozzájárul, hogy nagyobb spektrumban állíthassák a hasmagasságot.
A Red Bull és a Mercedes egyaránt hozzányúlt az első fékcsatornához, előbbi a kimeneti, utóbbi pedig a bemeneti részhez – mindkét csapat a pálya sajátosságai miatt döntött a hatékonyabb áramlást biztosító megoldás mellett. Az energiaitalosok ezen felül a hátsó szárny kialakítását optimalizálták, a csillagosok pedig a padlólemezre érkező légáramot igyekeztek javítani az első felfüggesztés korrekciójával.
Szárnyasok
A fennmaradó négy csapat egytől-egyig valamely szárnyelem módosítását jelentette be az FIA felé. Az Aston Martin fejlesztett övszárnyat hozott Kanadába, a Sauber pedig pályaspecifikus módosítást hajtott végre ezen az elemen, valamint a hátsó szárnyon, hogy autójuk jobban alkalmazkodjon az alacsony leszorítóerős kanadai pályához.
A Haas és az RB szintén pályaspecifikus módosításokat eszközölt első szárnyán, s utóbbi egy fejlesztett hátsó szárnyat is hozott, melynek célja a leszorítóerő javítása úgy, hogy közben ne romoljon a teljesítmény a nagysebességű pályákon.