Nagyjából egy órával a Formula-1-es Kanadai Nagydíj első szabadedzését megelőzően óriási jégeső és vihar csapott le Montrealra, emiatt pedig a 60 perces gyakorlás nem kezdődhetett el időben: az óra ugyan pörgött, de a bokszutca zárva maradt, ugyanis az egyébként tavaly óta újraaszfaltozott pálya több pontján is rengeteg volt az állóvíz, így ezt próbálták eltüntetni és megoldani az illetékesek.
Végül aztán 21 perc késéssel, de – olykor már előbukkanó napsütés mellett – kinyitott a bokszutca, rövidesen pedig néhányan ki is gurultak a pályára. Lewis Hamilton volt az első fecske, a Mercedesére viszont egyből intermediate abroncsok kerültek fel – igaz, a többség azért vele ellentétben elsőre még a full esős gumikra szavazott.
Mielőtt azonban túlságosan belelendülhetett volna a körözésbe a mezőny, Guanyu Zhou miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani az edzést: a Sauber kínai versenyzője finoman falnak csapta az autója bal oldalát, amellyel így kénytelen volt félreállni.
Az újraindítást követően a napsütésnek is köszönhetően gyorsan száradt az aszfalt, így az idők is folyamatosan javultak az intermediate gumikon: elsősorban a két Ferrari-pilóta, Charles Leclerc és Carlos Sainz diktálta a tempót. Aztán viszont az utolsó percekre már annyira felszáradt a pálya, hogy a slick lágy gumik is előkerültek sokaknál.
A legjobb időt így végül Lando Norris autózta a McLaren, megelőzve a két Ferrarit, akik közül Leclerc a végén forgalom miatt nem tudta befejezni a körét. Lewis Hamilton lett a negyedik a Mercedesszel, Max Verstappen az ötödik a Red Bull-lal, de persze az eredményeknek mérsékelt jelentőségük volt a körülmények miatt – igaz, az előrejelzések szerint bőven lehet még eső a hétvégén.
Aki kifejezetten pórul járt az időjárás miatt, az Jack Doohan volt, aki megkapta Esteban Ocon autóját az FP1-re, de végül csupán néhány installációs körre küldte csak ki őt az Alpine, így mért idő nélkül zárt – ahogy Zhou és Alexander Albon is. Folytatás 23 órától a második szabadedzéssel.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1'24.435 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | 1'24.763 | 0.328 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1'25.306 | 0.871 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'25.970 | 1.535 |
5. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1'26.502 | 2.067 |
6. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1'26.754 | 2.319 |
7. | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1'27.584 | 3.149 |
8. | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 1'27.670 | 3.235 |
9. | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1'28.058 | 3.623 |
10. | George Russell | Mercedes | 1'28.541 | 4.106 |
11. | Daniel Ricciardo | RB/Honda RBPT | 1'28.582 | 4.147 |
12. | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1'28.723 | 4.288 |
13. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1'29.052 | 4.617 |
14. | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1'32.826 | 8.391 |
15. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1'33.411 | 8.976 |
16. | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1'36.586 | 12.151 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'40.530 | 16.095 |
18. | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | - | |
19. | Jack Doohan | Alpine/Renault | - | |
20. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | - |