Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. július 1. péntek

Szabályok

GPDA-elnök: Jó oka van az ékszerszabálynak

A korábban az F1-et is megjárt Alexander Wurz egy dán pilóta esetén keresztül mutatta be, miért fontos a tűzálló alsónemű használata – az osztrák ugyanakkor némileg az FIA stílusát is krizitálta.

részletek

Nem biztos még a hat sprint, könnyebb és kisebb autók jöhetnek 2026-tól

A sprintek számának növeléséről még csak részleges megállapodás született, a 2026-os motor- és ezzel együtt aerodinamikai szabályváltozások tovább konkretizálódtak az F1 Bizottság keddi megbeszélésén.

részletek

Az FIA azonnal tüzetesen ellenőrizte a Ferrarit

Kettős győzelemmel és kitűnő tempóval kezdte az idényt a vörös istálló, az FIA pedig azonnal le is ellenőrizte Carlos Sainz versenygépét a Bahreini Nagydíj után. Mindenben tökéletesen megfelel a szabályoknak.

részletek

Pontosították a biztonsági autós szabályt

Egész pontosan annak szövegezését, így mostantól egyértelműen minden lekörözöttnek vissza kell vennie a körét, ha azt a körülmények lehetővé teszik és arra a versenyirányítás utasítást ad.

részletek

Gondban lehet a Mercedes egy korlátozás miatt

A korábbi években többször is szembesültek olyan helyzettel, hogy az aerodinamikán még a tesztek után jócskán kellett faragni, hogy az autó versenyképes legyen. 2022-ben ez már nem ilyen egyszerű.

részletek

Ferrari: 2023-ra felül kéne vizsgálni az új szabályokat

A Scuderia sportigazgatója azt reméli, 2023-ra újra változnak némileg a szabályok, mert így nehéz lesz aerodinamikailag igazi különbséget kihozni az autók között, a mérnökök keze meg van kötve.

részletek

„A csapatok tették pantomimmá a sportot”

Kemény kritikát fogalmazott meg Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója, aki szerint az F1-es istállók is felelősek azért, hogy az utóbbi időben sok következetlen ítéletet láthattunk.

részletek

Megfordítják a fordított rajtrácsot a WTCR-ben

Mármint a futamok sorrendjét: 2022-ben immár a „rendes” rajtsorrend szerint induló verseny lesz az első, amely ráadásul hosszabb és több pontot érő is lesz, mint a második viadal.

részletek

Kevesebb elektronika és aszfaltozott bukótér: így reformálná meg Stoner a MotoGP-t

A fiatalon visszavonult kétszeres világbajnok ausztrál több ponton is változtatna a MotoGP jelenlegi szabályain, amellyel szerinte még izgalmasabbakká válhatnának a versenyek.

részletek

Verstappen: Teljesen logikátlan a motorcsere-büntetés

A Formula-1-ben évek óta erősen limitálták a szabályalkotók, hogy egy-egy versenyző hány motorelemet használhat fel egy szezon alatt büntetés nélkül. A regulákban azonban van furcsaság.

részletek

A pilóták nem értik, hogy úszhatta meg Verstappen a brazil esetet

A másik pilóta leszorításáért a modern kori Formula-1-ben döntő többségében büntetés jár jó ideje. Max Verstappen Interlagosban megúszta, amin több pilótatárs is csak a fejét vakarja.

részletek

Alonso: Nem tisztázni kell a szabályokat, hanem alkalmazni

Továbbra is úgy véli a kétszeres F1-es világbajnok, hogy következetlenek a felügyelők a szabályok betartatása terén: a futballból hozott példával illusztrálta a spanyol, hogyan kellene ennek működnie.

részletek