Az egyik legnagyobb visszhangot kiváltó incidens a két héttel ezelőtti Formula-1-es Monacói Nagydíjon az Alpine-nál történt, miután Esteban Ocon az első körben a Portier-kanyarban próbálkozott egy előzéssel csapattársa, Pierre Gasly ellen, aminek ütközés és saját maga kiesése lett az eredménye.
A történtek után Bruno Famin, az Alpine F1-es csapatvezetője rendkívül feldúltan nyilatkozott, súlyos és azonnali következményeket helyezett kilátásba. Állítólag az is felmerült, hogy Ocont akár fel is függeszthetik a soron következő Kanadai Nagydíjról.
Ez végül nem történt meg, a szezon végi távozását azóta bejelentő pilóta ugyanakkor az első szabadedzésen kénytelen volt átadni a helyét a tartalékos Jack Doohannak. Ocon azonban tagadta, hogy ez lenne a csapat büntetése, az FP1 után pedig Famin jelentette ki azt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva, hogy nem merült fel a francia kiültetése a montreali hétvégére:
„Soha nem volt ez a tárgya az egyeztetéseknek. Mind profik vagyunk. Még ha valami rossz is történt, beszélgettünk, átvettük, mit kell tennünk, hogy javítsunk a helyzeten a következő versenyre, de az, hogy kiültessük őt egy futamról, sosem volt téma.”
Famin arról is beszélt, hogy Ocon év végi búcsúja az Alpine-tól már hosszú ideje része volt az egyeztetéseiknek: „Sokkal inkább arra koncentrálok, mi fog következni, nem pedig arra, mi történt korábban. Esteban és Pierre kapcsán számos alkalommal elmondtam korábban.”
„Hónapok óta beszéltünk, és Estebannal eléggé világos volt, hogy egy ciklus végére érünk. Öt éve velünk van, az idény végéig velünk is marad, vagyis van még 16 versenyünk. Biztos vagyok benne, hogy remekül fogunk együtt dolgozni, bízom a profizmusában.”
Az Alpine F1-es vezére azt is tagadta, hogy személyesen beszélgetett volna el Oconnal a monacói viadal előtt: „Sosem beszélek négyszemközt ilyenekről a versenyzőkkel. Amikor futamunk van, mind közösen beszélünk, hogy biztosan mindenki megkapjon minden információt, és mindenki ugyanakkor és ugyanazokat az információkat hallja. Világos volt a döntésünk a monacói verseny előtt, ahogy az azt megelőző futamokon is. Minden egyértelmű volt.”
Ami amúgy az első szabadedzésen csak néhány installációs körig jutó Doohant illeti: Famin szerint az ausztrál egy opció a számos közül a jövőre nézve, ezért is készítik fel alaposan és futnak vele intenzív tesztprogramot.