Max Verstappen sorozatban harmadszor nyert Suzukában, erre a triplázásra korábban csak Michael Schumacher volt képes, még 2000 és 2002 között. Rajtuk kívül Sebastian Vettel és Lewis Hamilton nyert még legalább háromszor Suzukában. A Red Bull hetedszer nyert ezen a pályán, amivel utolérte a Ferrarit és a McLarent a helyi ranglista élén.
A Red Bull története 31. kettős győzelmét szerezte, amivel kettőre közelítette meg az örökranglista negyedik helyén álló Williamst – ők több mint húsz éve, 2003-ban jegyezték máig az utolsót. Vezet a Ferrari (86), második a Mercedes (59), harmadik a McLaren (48), és egyhamar nem kell attól félniük, hogy bárki más beéri őket, hiszen a jelenleg létező csapatok közül senki másnak nincs kettős győzelme.
Mind a négy idei futam kettős győzelmet hozott, háromszor a Red Bullnak, egyszer a Ferrarinak köszönhetően. A szezonkezdéstől számított legtöbb kettős diadal hat volt még 1952-ben (mind Ferrari, közte két hármas és egy négyes siker), de csak akkor igaz ez, ha nem vesszük figyelembe a bajnokságba számító Indy 500-at. Ha számítjuk, akkor a 2019-es év a rekorder, melyet a Mercedes öt kettős sikerrel nyitott, mielőtt Vettel monacói második helyével megtörte a sorozatot.
Mindössze tizedszer fordul elő az F1 történetében, hogy ugyanaz a versenyző szerzi a szezon első négy rajtelsőségét. Az elmúlt 25 évben hárman voltak erre képesek: Mika Hakkinen 1999-ben, Vettel 2011-ben és Hamilton 2015-ben. A rekordot Alain Prost tartja 7-tel 1993-ból.
Verstappen a 36 rajtelsőségéből 30-at váltott győzelemre, és már csak egyetlen újabb siker kell az első rajthelyről, hogy beérje Vettelt a vonatkozó lista harmadik helyén. Verstappen az első rajtkockái 83,33 százalékát váltotta győzelemre, az egynél több pole-t szerző pilóták közül senki másnak nincs 66,67 százalék feletti mutatója.
Hollandia 57. futamgyőzelmével (mindet Verstappen szerezte) immár a finnekkel holtversenyben az ötödik legsikeresebb ország ebben a tekintetben. A következő célpont Verstappen számára a 81 győzelemmel rendelkező Franciaország.
És még egy Verstappenről: időrendben Schumacher, Vettel és Hamilton után Verstappen lett a negyedik versenyző, aki átlépi a 3000 élen töltött versenykört – a következő futamon pedig a 15 ezer kilométert is elérheti.
Sergio Perez a 38., Carlos Sainz pedig a 21. dobogóját szerezte karrierje során, ezzel a mexikói 24. az örökranglistán, a spanyolnak pedig már csak egy újabb pódium kell ahhoz, hogy bekerüljön az első ötvenbe.
Perez közel egy éve, a 2023-as Miami Nagydíj óta nem kvalifikált az első sorba – míg csapattársa sorozatban hetedik elsősoros indulásával beállította egyéni rekordját.
A Red Bull 27. alkalommal sajátította ki az első rajtsort, de az elmúlt hat évben ez csak a harmadik eset volt a 2022-es Abu Dhabi Nagydíj és a 2023-as Bahreini Nagydíj után.
A Ferrari két állandó versenyzője az első négy között zárta az összes idei versenyt, melyeken elindultak – mint emlékezhetünk, Sainz a dzsiddai futamot kihagyta.
Négy futam után is öt versenyző van, aki minden idei versenyen pontot szerzett Perez, Leclerc, Norris, Piastri és Alonso személyében – a McLaren és a Ferrari mindkét autója az első tízben zárta mind a négy idei futamot.
Alonso a 6. helyen zárta a futamot, ami 2013 óta a legjobb suzukai eredménye – akkor még a Ferrari színeiben lett negyedik.
A sorozatban hetedszer a Q3-ba jutó Alonso a 2009-es Japán Nagydíj óta a mindenkori silverstone-i csapat legjobb rajthelyét szerezte Suzukában az ötödik pozícióval.
Jelenleg Oscar Piastri az egyetlen pilóta az F1 történetében, aki egynél több versenyen indult Suzukában és minden itteni fellépésén pontot szerzett.
2013 óta először fordult elő, hogy a Mercedes egyik versenyzője sem végez az első hatban a Japán Nagydíjon – Lewis Hamilton pedig először ért célba az első ötön kívül ezen a pályán.
Yuki Tsunoda az ötödik japán versenyző lett, aki pontot szerez hazai versenyén, utoljára 2012-ben Kamui Kobayashinak sikerült ez, aki akkor dobogóra is állhatott.
Tsunoda utoljára a 2021-es szezon végén jutott zsinórban háromszor a Q3-ba.
Utoljára 2002-ben történt meg, hogy egyetlen olyan pilóta sem szerzett pontot Suzukában, aki az első tízen kívülről rajtolt.
Bár a Haas egyik versenyzője sem szerzett pontot, Nico Hülkenberg 11., illetve Kevin Magnussen 13. helye saját legjobb itteni eredményük 2016, illetve 2017 óta.
Valtteri Bottas a 11. versenyző az F1 történetében, aki 200 nagydíjon is célba ért, s rövidesen akár meg is előzheti a 203-nál járó Daniel Ricciardót.
Lance Stroll és Magnussen is 68. alkalommal esett ki a Q1-ben, ezzel mindketten három kiesésre közelítették meg az örökranglista első helyén álló Marcus Ericssont. Az aktív versenyzők közül senki más nem áll 50 felett.
Logan Sargeant megelőzte Guanyu Zhout az időmérőn – aki sorozatban harmadszor zárt az utolsó helyen –, ezzel 2018 óta először nem egy Williams-pilóta zárta az utolsó helyen a suzukai kvalifikációt.
Ez volt a negyedik Japán Nagydíj, melyet piros zászlóval megszakítottak, s az első, melyet nem esőben történt baleset miatt.