Váratlan közleményt adott ki szombaton délben az FIA: a Pirelli ugyanis arra jutott a Katari Nagydíj pénteki edzései után, hogy problémák léptek fel nagyjából 20 körös táv után a gumiknál. Emiatt úgy határozták, hogy a 12-13-as kanyaroknál szűkebbre veszik a pályahatárokat, emiatt tízperces extra edzést is beiktattak a pilótáknak az ismerkedésre. Ha pedig szombaton is fennállnak a gondok, akár a három kiállást is kötelezővé tehetik a vasárnapi nagydíjra, bár erről majd csak aznap délután születik végső döntés – részletek itt, Mario Isoláék magyarázata pedig itt.
A sprintszétlövésen aztán Oscar Piastri volt a leggyorsabb, aki később a roppant fordulatos, három biztonsági autós fázist és számos akciót tartalmazó sprinten is győzni tudott, így először ért célba első helyen az F1-ben. Max Verstappen viszont a második hellyel is világbajnok lett – a beszámoló itt olvasható.
„Az első volt a legérzelmesebb, de az idei a legjobb, erre vagyok a legbüszkébb” – röviden így értékelte és rangsorolta eddigi világbajnoki titulusait a Red Bull-os holland. Főnöke, Christian Horner arról beszélt, hogy Verstappen még Sebastian Vettelnél is magasabb szintet képvisel, a pilóta édesapja, Jos Verstappen pedig a karrierje eleji döntéseket méltatta az újabb siker után.
Piastri a sprint után elmondta: a verseny elején azt hitte, bajban lesznek, amikor a lágy gumisok előretörtek, de aztán végül a safety car is segített neki a győzelemben – bővebben itt. A harmadik helyen záró másik McLaren-pilóta, Lando Norris eközben arról beszélt, hogy mindent megtett azért, hogy hátrafelé csússzon a futamon – az ő szavai itt olvashatók. A McLarent irányító Andrea Stella pedig óvatos a vasárnapi esélyeket illetően, szerinte a nagydíjon nehezebb dolguk lesz, már csak a rajthelyeiket illetően is.
Verstappen vb-címe egyébként Sergio Perez balesete és kiesése után vált biztossá: a mexikói egy hármas incidensbe keveredett Esteban Oconnal és Nico Hülkenberggel, amelyet végül versenybalesetnek minősítettek, s maga a Red Bull-os is arról beszélt, hogy rosszkor volt rossz helyen – miközben már azt is elmondta, milyen igényei lennének a 2024-es idénnyel és autóval kapcsolatban.
Bár az említett hármas karambolért nem büntettek a felügyelők, így is változott utólag a sprint végeredménye, Charles Leclerc és Lance Stroll ugyanis öt-öt másodpercet kapott többszörös pályaelhagyásért – részletek ide kattintva.
Természetesen pályán kívüli hírekről is beszámolhattunk szombaton. A csapatok például minden eddiginél jobban kiakadtak az Andretti potenciális érkezése miatt: különösen a Williams és főnöke, James Vowles emelte fel a szavát a bővítés ellen. Mindeközben viszont azt elfogadták, hogy extra keretet biztosítanak a mezőny gyengébb alakulatai számára az infrastrukturális fejlesztésekre – erről itt írtunk bővebben.
Ha már Vowles szóba került: a Williams-vezér elárulta, hogy a szezon végéig várnak azzal, hogy döntsenek Logan Sargeant jövőjéről – részletek itt.
Mindeközben pedig zajlik az ERC hazai fordulója, a Rally Hungary is, ahol a ralizásba először belekóstoló Michelisz Norbert már a top 10 közelében járt, amikor utolérte egy defekt – exkluzív helyszíni videónk erről itt látható. A versenyt egyébként a szombati szakaszok után Csomós Miklós vezeti.