Azokon az abroncsokon, melyeken hozzávetőlegesen húsz kört tettek meg a pénteki szabadedzésen, részleges leválást fedeztek fel a szakemberek az abroncsok oldalfalán, a gumiborítás és a szövet között.
Az FIA és a Pirelli meggyőződése, hogy ha több kört tennének meg ezeken az abroncsokon, akkor az teljes leváláshoz és defekthez vezetne, hiszen a kevesebbet használt abroncsokon kisebb mértékben volt felfedezhető ez a kellemetlen hatás.
Az FIA hivatalos közleménye szerint a problémát jó eséllyel a nagy frekvenciájú interferencia idézte elő a gumi oldalfala és az 5 cm magas ún. „piramis” alakú rázókövek között.
A következő változások lépnek érvénybe a hétvége további részében, biztonsági okokra hivatkozva:
1. A 12-13-as kanyarnál a pályahatárokat felülvizsgálják.
2. Egy tízperces „ismerkedő edzés” lesz a sprintszétlövés tervezett kezdetekor, vagyis magyar idő szerint 15:00-kor, így a sprintszétlövés csak húsz perccel később, 15:20-kor veszi kezdetét.
3. Az esti sprintet (19 kör) követően átfogó ellenőrzésen esnek át az abroncsok, hogy lássák, szükséges-e további intézkedés a nagydíjra.
4. Amennyiben a probléma továbbra is fennáll, akkor a következő szabályok léphetnek életbe a vasárnapi versenyen:
a; A versenyen használt abroncsok élettartama nem lépheti át a húsz kört a versenyen, ez használt abroncsok esetében 22 körre nő, beleszámolva a ki- és bevezető köröket a bokszba.
b; Minden versenyzőnek kötelezően legalább háromszor kell kiállnia kereket cserélni a versenyen.
Továbbá jelezték, hogy az FIA és a Pirelli szorosan együttműködik annak érdekében, hogy felderítsék a probléma pontos forrását és ez a jövőben ne fordulhasson elő.