A gumiabroncsok pénteki rutinszerű ellenőrzése során nem várt problémába ütközött a Pirelli, amely miatt később kezdődik a sprintszétlövés és a futamon is szokatlan változások lehetnek. Azokon az abroncsokon, melyeken hozzávetőlegesen húsz kört tettek meg a pénteki szabadedzésen, részleges leválást fedeztek fel a szakemberek az abroncsok oldalfalán, a gumiborítás és a szövet között.
Megelőzve a további problémákat óvintézkedéseket vezetett be az FIA a hétvége további részére. A 12-13-as kanyaroknál felülvizsgálják a pályahatárokat, a sprintszétlövés eredeti időponjában, azaz 15:00-kor egy 10 perces gyakorlásra lesz lehetősége a versenyzőknek, hogy megismerkedjenek az új pályahatárokkal, valamint a 19:00-kor rajtoló sprint után további vizsgálatoknak vetik alá az abroncsokat. Az FIA és a Pirelli természetesen folyamatosan figyeli az eseményeket és próbálják kézben tartani az ügyet.
A Formula.hu a helyszínen hallgatta végig a Pirelli rendkívüli sajtótájékoztatóját: "Ahogyan azt szoktuk, most is begyűjtöttük a csapatok által visszaküldött szetteket a szabadedzés után, aztán a vizsgálat után láttuk, hogy apró repedések, leválások vannak a karkasz és a borítás között. Úgy gondoljuk, hogy ez a rázókövek hatása, hiszen hasonló formájúak, mint egyszer 2021-ben, mikor egy hasonló esettel néztünk szembe. Először nyilvánvalóan az FIA-t tájékoztattuk, hogy minél előbb tudomásuk legyen a problémáról" - mondta Mario Isola, a Pirelli Motorsport vezetője.
"Miután a közel 20 körös gumikon már eléggé látványos volt a jelenség, úgy döntöttünk, hogy a mai sprint után, ami 19 körös, alaposabban is megvizsgáljuk a gumikat. Valószínűleg a 12-13-as kanyar okozza a legtöbb problémát az abroncsoknak. Fontos kiemelnem, hogy nem a rázókövek kialakításával van probléma, hiszen sok más széria és pálya használja ezeket, itt inkább azzal van a gond, hogy az ideálís ívet követve sok időt töltenek hatalmas tempóval haladva ezeken a rázóköveken az autók, ez pedig tönkreteszi a gumi szerkezetét, így tudnám összegezni a problémát. Ami további gondot jelent, hogy elég magas a rázókő, 5 cm, így még komolyabb károkat tud okozni a gumikban. Leginkább a külső oldalfalon látszódtak a repedések, de belül is találtunk nyomokat, hiszen sokszor túlcsúsztak a pilóták a kerkékvetőn, és amikor visszajöttek, megsérült a gumik belső része is."
Az említett szakaszon már újra is festették az aszfaltot, amit ide kattintva nézhettek meg, a pilóták pedig egy 10 perces gyakorlás erejéig ismerkedhetnek meg az új pályaívvel, mielőtt 15:20-kor elkezdődik a sprintszétlövés.
"A sprintet követően tehát megvizsgáljuk a gumikat, és ha a probléma továbbra is fennáll, akkor maximalizálnunk kell a megtehető körök számát egy szett abroncson" - összegezte a helyzetet Mario Isola. "Mivel ez a pálya gyakorlatilag új, a rázóköveket nagyjából egy hónapja helyezték le, így nem volt lehetőségünk semmiféle felülvizsgálatra vagy ellenőrzésre."
A Formula.hu természetesen nyomonköveti a helyzet alakulását, és bármilyen további fejleményről azonnal beszámolunk.