A két McLaren vághatott neki az első sorból a Formula-1-es Katari Nagydíj 19 körös sprintjének, megelőzve a címvédésre készülő Max Verstappent. Piastri megőrizte a vezetést, mögötte viszont alaposan átalakult a sorrend: az éllovas trió közepes keverékével ellentétben lágy gumin induló George Russell, Carlos Sainz és Charles Leclerc egyaránt átlépte Verstappent és Norrist. Viszont már fél kör után érkezett a biztonsági autó: Liam Lawson forgott ki és maradt a sóderágyban.
A harmadik körben már jött is az újraindítás, Russell pedig kihasználta a lágy gumi adta előnyt: néhány kanyar után, agresszíven bevetődött Piastri mellé és átvette a vezetést. Hátrébb a másik mclarenest, Norrist Fernando Alonso támadta, amin viszont a spanyol veszített rajta, mivel végül Esteban Ocon is elment az Aston Martin mellett. Aztán viszont megint be kellett küldeni a safety cart: Logan Sargeant forgott bele a kavicságyba a Williamsszel.
Russell remekül oldotta meg az újabb újraindítást, Piastrinak pedig Sainz ellen kellett védekeznie, amit sikerrel meg is tett az ausztrál. Verstappen pedig elkezdte a felzárkózást: előbb Leclerc-t, majd a következő körben már Sainzt is könnyedén megelőzte. A táv felére pedig egyértelművé vált, hogy már a közepes abroncsok működnek jobban: Piastri utolérte Russellt és visszavette a vezetést, Norris pedig külső íven előzte meg Leclerc-t.
A 11. körben aztán harmadjára is jött a biztonsági autó: Ocon, Nico Hülkenberg és Sergio Perez hozott össze egy hármas karambolt, a francia és a mexikói fogta szendvicsbe a németet, aki próbált kihátrálni a helyzetből, de végül összeérés lett belőle. Ocon és Perez a sóderágyban landolt és kiesett – utóbbival pedig immár matematikailag is eldőlt, hogy Verstappen a 2023-as idény világbajnoka.
Az utolsó öt körre lódult meg ismét a mezőny: Piastri megtartotta a vezetést, Russellt viszont egy kör után elkapta Verstappen, aki így már feljött a második helyre – igaz, két és fél másodperces hátrányban volt addigra a McLaren mögött. Ezen pedig nem is igazán tudott faragni, mögöttük viszont elképesztő csata zajlott Norris, a Ferrarik és Hamilton között.
Piastri végül megnyerte a sprintet, ezzel első „győzelmét” jegyezte az F1-ben, Verstappen pedig végül második hellyel ünnepelte pedig harmadik vb-címét. Norris végül Leclerc-t, Sainzt és Russellt is levadászva lett harmadik, sőt a Ferrarik annyira elfogytak a végére a lágy gumin, hogy a top 10-en kívülről startolt Hamilton is elkapta őket, így a Mercedesek a negyedik-ötödik helyen jöttek be. A pontszerzők sorát Alexander Albon tette teljessé a Williamsszel, a top 10-be Alonso és Pierre Gasly fért még be.
A sprint végeredménye:
1. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | |
2. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1.871 |
3. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 8.497 |
4. | George Russell | Mercedes | 11.036 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 17.314 |
6. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 18.806 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 19.860 |
8. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 19.864 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 21.180 |
10. | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 21.742 |
11. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 22.208 |
12. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 22.863 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 24.523 |
14. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 24.970 |
15. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 26.868 |
Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | Kiesett | |
Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | Kiesett | |
Esteban Ocon | Alpine/Renault | Kiesett | |
Logan Sargeant | Williams/Mercedes | Kiesett | |
Liam Lawson | AlphaTauri/Honda RBPT | Kiesett |