Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 24. kedd
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év balhéja

Nincs Formula-1-es versenyszezon jó kis szaftos, tocsogós balhék nélkül - szerencsére ezeket 2020-ban sem kellett nélkülöznünk. Egyik kedvenc kategóriánkban ezeket állítottuk nagyság szerinti sorrendbe.

Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Most épp a rémesek jönnek, vagyis a legnagyobb port kavart balhék!

melbourne2



Balogh Tamás: Évtizedes szinten is egészen szürreális volt, amit az Ausztrál Nagydíj törlése kapcsán műveltek: mikor már teljesen nyilvánvaló volt, hogy az egész (sport)világ leáll a koronavírus-járvány miatt, az F1 döbbenetes káosz és kavarás közepette csak két órával az első edzés előtt fújta le a szezonnyitóját. Mindez még a Ferrari–FIA között kötött titkos paktum körül nem sokkal előtte kirobbant botrányt is elhomályosította, pedig békeidőkben még ennél is nagyobb felháborodást váltott volna ki, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség titokban megállapodik az egyik csapattal, amely finomabb kifejezést használva is minimum „trükközött” a tavalyi motorjával. Ehhez képest a Racing Point másolási botránya már csak vihar volt a biliben, holott elméleti síkon az is fontos kérdéseket feszegetett az F1 szempontjából.

1. Az Ausztrál Nagydíj törlése körüli töketlenkedés
2. A titkos FIA–Ferrari paktum
3. A Racing Point másolási botránya

 

Bognár Viktor: Az Ausztrál Nagydíj törlése már most is csak lábjegyzetként szerepel a szezonösszefoglalókban (elvégre máshogy nem is nagyon bír, hiszen a versenyhétvége meg sem történt!), de aki követte a március 12-13. éjjelén történt eseményeket, az egymásnak ellentmondó sajtóhíreket, az órákkal az első edzés előtt is tapintható bizonytalanságot és titkolózást, abban biztosan mély nyomokat hagyott a vírus felbukkanásának legnagyobb motorsportos drámája. Nálam emiatt egyértelmű győztes annak a thrillerbe illő fél napnak a története. Az év végi Mazepin-féle fogdosós eset nálam szintén felküzdötte magát a dobogóra, mert az F1 számára szokatlan ügy kavart óriási port egyetlen Instagram-poszttal. A mutyi szó pedig egy ízig-vérig tévés szleng, amit még sosem használtam az életben, de ha jól sikerült kisilabizálnom a jelentését, akkor ide most illik a második helyezetthez! 

1. Az Ausztrál Nagydíj meg nem rendezése
2. FIA-Ferrari motormutyi
3. A Mazepin-botrány

binotto

Gellérfi Gergő: Idén sem volt hiány balhés, sőt botrányos pillanatokból, de a legnagyobbakon – legalábbis szerintem – már a szezonkezdet előtt túlestünk. Az első helyre azt az ügyet tettem, aminek a részleteiről szinte semmit nem tudni, mondhatni épp a homályossága adja a botrányosságát, ezt szorosan követi egy másik technikai jellegű balhé, míg a dobogó alsó fokára az ausztrál hétvége törlését megelőző szürreális órákat helyeztem.

1. A Ferrari-FIA titkos paktum
2. A Racing Point másolási cirkusza
3. Gyülekezik a tömeg Melbourne-ben, miközben azon töprengenek, töröljék-e a hétvégét

 

Héjas Szilárd: Az első hely az elég egyértelmű: a Racing Point másolási ügye. A második helyre az F1-et és az FIA-t jelölném ezen a listán a szezonnyitónak tervezett Ausztrál Nagydíjon bemutatott töketlenkedésükkel. A Mercedes úgyszintén megérdemelné az Arany Málnát a Szahíri Nagydíjon látott bokszutcai attrakciójukkal, melyet összeesküvés-elméletek tömkelege követett.

1. A Racing Point másolása
2. Az Ausztrál Nagydíjon (nem) látott szervezés
3. A Mercedes bénázása a bokszban a Szahíri Nagydíjon

rp

Strommer Benjamin: Ilyenből is volt bőven idén! Az F1 hatékony járványkezelése – csak összehozták a 17 versenyes szezont, míg más sorozatok kénytelenek voltak számos őszi versenyt törölni – jótékonyan elfeledtette azt a szerencsétlenkedést, ami a melbourne-i szezonnyitó péntek reggeli törlésében csúcsosodott ki. Máig sem tudtuk meg, hogy mi volt az FIA és a Ferrari titkos paktumában, csak azt tapasztaltuk, hogy a Ferrari varázsütésre egy másodpercet lassult tavalyhoz képest. A Racing Point pedig valóságos boszorkányüldözés áldozata volt év elején, de olcsón megúszták. 

1. Az Ausztrál Nagydíj
2. Az FIA és Ferrari titkos paktuma
3. A rózsaszín Mercedes-botrány

 

Vaszilykó Péter: Ahogy izgalmas versenyekből és drámai pillanatokból, úgy nagy port kavart ügyekből sem volt híján a 2020-as szezon. Rögtön márciusban, a világjárvány gyülekező viharfelhőinek árnyékában kialakult a szituáció, ami előrevetítette, mennyire szokatlan évünk lesz: az Ausztrál Nagydíjat alig két órával az első szabadedzés kezdete előtt, hosszas huzavona után fújták csak le, kínos helyzetbe hozva ezzel az egész Formula-1-et. Ennél kisebb lángon égett, de tovább elhúzódott a Ferrari és az FIA egyezségének ügye, amivel kapcsolatban hónapokkal a kirobbanása után sem kristályosodott ki minden kép, és várhatóan nem is fog. Mazepin ügye pedig jól keretbe foglalta ezt az őrült 2020-as esztendőt.

1. Az Ausztrál Nagydíj körüli mizéria
2. Az FIA-Ferrari titkos paktuma
3. Mazepin F1-es pilótához méltatlan videója

 

A végeredmény: Az első három helyezett egyértelmű, és mindegyik őriz is egy biztonságos pontelőnyt az üldözőkkel szemben. Egy futamtörlés az F1-ben rendkívül ritka esemény, a szervezők felkészületlenségével fűszerezve pedig elérte, hogy egyikünk listájáról se hiányozzon. Technikai jellegű viták pedig minden szezonban vannak, de az idén a Ferrari és a Racing Point körül kirobbant ügyek egyaránt a megszokottnál nagyobb formátumú botrányok voltak. 

1. Az Ausztrál Nagydíj törlése 15 pont
2. Az FIA és a Ferrari paktuma 11 pont
3. A Racing Point másolási ügye 7 pont
4. A Mazepin-fogdosás 2 pont
5.  A Mercedes bokszutcai alakítása Szahírban 1 pont

ausgp1

Az év pilótája: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Sergio Perez

Az év csapata: 1. Mercedes és McLaren, 3. Alpha Tauri

Az év meglepetése: 1. Pierre Gasly és Renault, 2. Daniel Ricciardo

Az év csalódása: 1. Ferrari, 2. Alexander Albon, 3. Sebastian Vettel

Az év újonca: 1. Nicholas Latifi, 2. Jack Aitken és Pietro Fittipaldi

Az év versenye: 1. Szahíri Nagydíj, 2. Olasz Nagydíj, 3. Török Nagydíj

Az év csapatfőnöke: 1. Toto Wolff, 2. Andreas Seidl, 3. Franz Tost

Az év bukása: 1. Grosjean Bahreinben, 2. Tömegbaleset Mugellóban, 3. Leclerc Monzában

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: