DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év meglepetése

Évértékelőnk harmadik epizódjához érkezve a 2020-as F1-es szezon legnagyobb meglepetéseit rangsoroltuk. Lássuk, kik teljesítettek a várakozásaink felett!

Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Mai kiadásunkban jöjjenek azok a versenyzők és csapatok, amelyek teljesítménye a legnagyobb meglepetést okozta számunkra!

 hulk_2



Bognár Viktor: Ki nyújtott jobbat, mint amit várni lehetett tőle? Hát, nekem 2020 az F1-es szezonok állatorvosi lova, mert mindenki azt nyújtotta, vagy olyan irányba haladt, mint azt vártam. De ha már lovak, akkor én egy huszárvágással Hülkenberget teszem az élre, mert azért azok a beugrásai nem voltak semmik. A Renault-t a másodikra, mert a stagnálni látszó enstone-iak végre dobogóostromolókká váltak. Russellt meg a harmadikra, mert bár eddig is tudtuk, hogy jó, de a mercedeses beugrásáig azt nem, hogy ennyire!

1. Nico Hülkenberg
2. Renault
3. George Russell

 

Vaszilykó Péter: A középmezőnyben idén két istálló nyújtott olyan teljesítményt, amire nem számítottam: a Toro Rossóból lett Alpha Tauri kevés híján a Ferrarit is elcsípte a konstruktőri rangsorolásban, a Renault pedig végre felülkerekedett az autója különböző problémáin, és méltó kihívója volt közvetlen riválisainak. Charles Leclerc-ről tudjuk, mekkora tehetség, de még így is meglepetésként hatott, milyen eredményeket volt képes kisajtolni a Ferrari gyalázatos konstrukciójából.

1. Alpha Tauri
2. Renault
3. Charles Leclerc

gasly 

Balogh Tamás: Bár már a tavalyi interlagosi dobogójával is villantott, nem gondoltam volna, hogy a Red Bullból való száműzése után ilyen mértékben össze tudja szedni magát és újra tudja építeni a karrierjét Pierre Gasly, aki a semmiből jött monzai győzelmén kívül is erős teljesítményt nyújtott idén. A Renault-val szemben évek óta szkeptikus vagyok, ezért is volt meglepő számomra, hogy végre pislákolni kezdett a fény náluk az alagút végén, még ha ez nem is vb-bronz, hanem „csak” dobogós helyek formájában nyilvánult meg. A McLaren esetében kevésbé ért váratlanul az erős szereplés, a konstruktőri harmadik hely viszont így is felülmúlt minden előzetes elképzelést – persze ehhez kellett az is, amit majd a következő napi összeállításban tárgyalunk…

1. Pierre Gasly
2. Renault
3. McLaren

 

Strommer Benjamin: Talán sokakat meglep az első helyre tett Stroll: szezon közepi nullás sorozata erősen rányomta bélyegét a végeredményre, könnyű elfelejteni, hogy féltávig a bajnokságban a (joggal) agyondicsért Perez előtt állt és dobogókat, pole-pozíciót szerzett. Hasonló benyomást tett rám Norris, aki végig hozta Sainz szintjét, holott a Ferrari által becserkészett csapattársat már Leclerc-rel emlegették egy polcon. Az Alpha Tauri a meglepetésdózis zömét az Olasz Nagydíjon lőtte el, de számos más alkalommal is megvillant a középmezőny csatájában.

1. Lance Stroll
2. Lando Norris
3. Alpha Tauri

ricci

Héjas Szilárd: Ebben a kategóriában egyértelmű jelöltjeim vannak: Ricciardótól egyáltalán nem számítottam arra, hogy idén kétszer is dobogóra állhat, ahogyan Perez összetettbeli negyedik helyezése és a McLaren konstruktőrök között elért harmadik pozíciója is meglepetés számomra.

1. Daniel Ricciardo
2. McLaren
3. Sergio Perez

 

Gellérfi Gergő: Három olyan versenyzőt választottam az év meglepetései közé, akikről tudtuk ugyan, hogy kiváló pilóták, de valamilyen okból mégsem várhattunk tőlük ennyire kiváló szereplést. Pierre Gaslyt elsődlegesen nem is a monzai győzelem miatt tettem az első helyre, hanem a stabil jó szereplés okán, amivel végül a legjobb tízbe is befért az összetettben – a csapatnál 2008 óta csak egyszer volt ilyenre példa (ide jöhetne egy hosszú magyarázat a tavalyi évről, hogy az miért nem számít, de ugye nem szükséges?). Ricciardo kapcsán a meglepetést az óriási kontraszt jelentette az enervált, kedvetlen tavalyi és a lelkes-lendületes idei forma között, míg Hülkenberg visszatérésétől sok mindent várhattunk, de hogy második nekifutásra mehet majd nyilatkozni az időmérő után, azt aligha.

1. Pierre Gasly
2. Daniel Ricciardo
3. Nico Hülkenberg

 

A végeredmény: Szavazásunk szorossága az egyéni tabella 4. helyéért folyó ponttolakodásra emlékeztet valamelyik szezon közepi futam után. 11 jelölt kapott szavazatot, és mindössze hat ponttal meg lehetett nyerni a kategóriát - ilyen kevés egységgel aligha nyert még bárki is a sorozatunk hétéves története során! Ennek fényében nem is csoda, hogy holtverseny alakult ki az első helyen (meg a negyediken, meg a hatodikon, meg a kilencediken). A győzelmen egy csapat és egy versenyző osztozik.

1. Pierre Gasly és Renault 6-6 pont
3. Daniel Ricciardo 5 pont
4. Nico Hülkenberg és Alpha Tauri 4-4 pont
6. Lance Stroll és McLaren 3-3 pont
8. Lando Norris 2 pont
9. George Russell, Charles Leclerc és Sergio Perez 1-1 pont  

gasly renault

Korábbi ranglistáink:

Az év pilótája: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Sergio Perez

Az év csapata: 1. Mercedes és McLaren, 3. Alpha Tauri

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: