DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év csapatfőnöke

Következzen a csapatvezetői rangsor, ami nem feltétlenül azonos a csapatok rangsorával: szavazásainkban igyekszünk rámutatni, egy-egy szakvezető mely képességével vagy húzásával emelkedett ki a többiek közül 2020 során.

Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Ma az év legjobb csapatvezetőit tűztük a repertoárra!

wolff2 



Héjas Szilárd: Hát, nem Mattia Binotto, az biztos! A Mercedest ezúttal is sikerre vezette Toto Wolff, szerintem a munkájában nem is lehet semmi kifogásolhatót találni, hacsak azt nem, hogy Hamiltonnak megengedi azt, amit Bottasnak nem, de a helyében én is így tennék. Andreas Seidl munkája is beérni látszik a McLarennél, ráadásul nyélbe ütött egy jó kis üzletet a Mercedesszel, a harmadik helyet pedig azzal a bátor - ám mégis kései - lépésével érdemelte ki nálam Claire Williams, hogy végre elengedte ezt a csapatvezetősdit.

1. Toto Wolff
2. Andreas Seidl
3. Claire Williams

 

Balogh Tamás: Nemcsak idén és nem is csak a jelenlegi felhozatalt illetően, hanem talán az F1 egész történetének (egyik) legjobb csapatfőnöke Toto Wolff, aki idén is tökéletesen irányította a rekordokat döntő Mercedest. Andreas Seidl vezetésével a McLaren újabb lépést tett az élmezőnybe való visszazárkózás irányába, Günther Steiner pedig akkora figura, hogy akkor is helye van egy ilyen listán, ha épp nem csinált semmi különlegeset, de most azzal is kiérdemelte ezt, hogy végre meg merte lépni az évek óta esedékes pilótacseréket.

1. Toto Wolff
2. Andreas Seidl
3. Günther Steiner

 seidl

Vaszilykó Péter: A Mercedes példátlan sikereket ért el a Formula-1-ben, amiben óriási szerepet vállalt Toto Wolff. Az osztrák szakvezető akkor is képes motiválni csapatát, amikor az már minden számottevő mutatóban a legjobbnak bizonyult, és egyetlen ellenfele sem maradt. A McLaren konstruktőri harmadik helyezése jól tükrözi, Andreas Seidl leigazolásával jó lóra tettek a wokingiak, a Haasnál pedig minden pénzügyi nehézség, technikai probléma és eredménytelenség ellenére Günther Steiner képes volt felszínen tartani csapatát.

1. Toto Wolff
2. Andreas Seidl
3. Günther Steiner

 

Strommer Benjamin: Nem hagyományos értelemben vett csapatfőnök, hanem tulajdonos, de Lawrence Stroll ténykedése elismerésre méltó: a riválisokat kétségtelenül felbosszantó, de a Racing Point eredményessége szempontjából bravúros húzás volt a Mercedesszel kötött szoros technikai megállapodás, nem beszélve az Aston Martin visszahozásáról a sportba. Frank Williams szereplése a listán tiszteletadás, mivel a legendás főnök búcsút vett a sporttól. A jelen legsikeresebb csapatvezetője, Toto Wolff pedig egyszerűen nem maradhat le.

1. Lawrence Stroll
2. Frank Williams
3. Toto Wolff

lawrence otmar 

Bognár Viktor: A Racing Point introvertáltnak tűnő vezére idén a talán legtöbbet megszólaltatott csapatfőnök volt az egész paddockban, istállója körül ugyanis non-stop történt valami szokatlan: másolási ügy, minden korábbinál erősebb autó, pozitív vírustesztek, beugró Hülkenbergek, elrontott stratégiák, elromló autók, Stroll-incidensek, Vettel-pletykák, fluktuáló bajnoki helyezések, első pole és győzelem. Otmar Szafnauer kiválóan állta a sarat a vallatások közepette, eközben megtartva a sokat támadott csapat pozitív imázsát. Andreas Seidlnek ehhez képest megszólalnia sem nagyon kellett, szinte süt a McLaren bokszfaláról, hogy a német szakember kimért projektmenedzselésének oroszlánrésze van a csapat javuló formájában. Franz Tost nevét pedig az idei év után már tényleg érdemes megjegyezni.

1. Otmar Szafnauer
2. Andreas Seidl
3. Franz Tost

 

Gellérfi Gergő: Az év három legjobb csapatának vezetőit jelöltem ide, kicsit más sorrendben, mint ahogy a csapatok listáját összeállítottam. Persze nem kérdéses, hogy Toto Wolff jelenleg a legnagyobb formátumú csapatvezető a sportágban, de az első helyet mégis a rendszerint csendben meghúzódó, istállóját szisztematikusan építgető Franz Tostnak adtam, aki az Alpha Taurival a szezon egyik legkellemesebb meglepetését szolgáltatta.

1. Franz Tost
2. Toto Wolff
3. Andreas Seidl

 

A végeredmény: Szokás szerint nem vettük halálos szigorral a csapatvezető fogalmát, így egy-egy istálló menedzsmentjéből több személy neve is felmerült. Emiatt maradt le a dobogónkról a Racing Point, hiszen Szafnauer és Stroll pontjai összeadva harmadik helyet érhettek volna. Wolff és Seidl azonban beérhetetlen távolságba kerültek, és úgyanúgy ők húzták be az első két helyet, mint egy évvel ezelőtt.

1. Toto Wolff 12 pont
2. Andreas Seidl 9 pont
3. Franz Tost 4 pont
4. Otmar Szafnauer és Lawrence Stroll 3-3 pont
6. Frank Williams és Günther Steiner 2-2 pont
8. Claire Williams 1 pont

wolff 

Az év pilótája: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Sergio Perez

Az év csapata: 1. Mercedes és McLaren, 3. Alpha Tauri

Az év meglepetése: 1. Pierre Gasly és Renault, 2. Daniel Ricciardo

Az év csalódása: 1. Ferrari, 2. Alexander Albon, 3. Sebastian Vettel

Az év újonca: 1. Nicholas Latifi, 2. Jack Aitken és Pietro Fittipaldi

Az év versenye: 1. Szahíri Nagydíj, 2. Olasz Nagydíj, 3. Török Nagydíj

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: