Nemrég fontos témákban jutottak egyezségre a Formula-1 szereplői, ami a szűk három év múlva esedékes motorszabály-változásokat érinti leginkább. A hőenergiavisszanyerő-rendszert, azaz az MGU-H komponenst száműzik a hibrid-szisztémából. Egyszerűbb, kevésbé komplex erőforrások érkeznek a Formula-1-be.
A Honda példáján láthattuk, hogy nem egyszerű a jelenlegi Formula-1-be motorszállítóként utólag megérkezni, a V6-os hibridek ugyanis jelenleg túlságosan bonyolultak, a jelek szerint több év után is csak a Mercedes és a Ferrari (az olaszoké is csak erős késéssel) erőforrásai igazán ütőképesek. A McLarennél is leginkább 2021-ben bíznak, mert érzik, a Ferrari és a Mercedes egyelőre utolérhetetlen.
A Liberty Media egyik fő célja a szabályok változtatásával, hogy új gyártókat vonzzon a sorozatba a jelenlegi négy megtartásával. Az egyszerűbb motorok pedig magasabb fordulaton üzemelnek és jó eséllyel sokkal jobb hanghatással bírnak majd, ami pedig a rajongók számára fontos.
Az FIA azt is felvetette, hogy a jelenlegi gyártók az újonnan érkezőknek eladhatnák fejlesztéseik egy részét, leginkább az MGU-K komponenst, ezzel is segítve kezdeti felzárkózásukat. A Mercedesnek nem lenne ellenére az ötlet. „A lehetséges érkezőknek már az is jó, hogy nem kell az MGU-H-val bajlódniuk. Ha pedig egész, komplex rendszerekkel segítenénk őket, amit megvehetnek tőlünk, azzal még nagyobb segítséget kapnak. Ez a legjobb út” – nyilatkozta a Mercedes motorfejlesztési igazgatója, Andy Cowell.
A Porsche mellett az Aston Martin, a Cosworth és az Ilmor érdeklődéséről hallani, ám a kisebb gyártóknak irdatlan nagy feladat lenne a hibridrendszert ütőképesen kifejleszteni szinte a nulláról, Cowell azonban megerősítette, hogy a németek szívesen segítenek az új, illetve visszatérő motorszállítóknak
A Ferrari és a Renault egyelőre nem mondott sem igent, sem nemet, a Honda inkább elzárkózna teljes technológiák továbbadásától. A francia gyártó motorfejlesztésért felelős főnöke, Remi Taffin kitérő választ adott. Szerinte a partnercsapatok teljes támogatása az elsődleges feladatuk, bárki más számára erőforrás-alkatrészeket biztosítani már más kérdés, amiről majd később egyeztetnek. Abban azonban mind a négy gyártó egységes, hogy az akkumulátorokat jócskán fejleszteni kellene, hogy több tiszta energiát nyerhessenek vissza.