Vasárnap rendezték az Endurance-világbajnokság 2024-es idényének utolsó előtti futamát Fujiban. A hatórás verseny végén a Kevin Estre, André Lotterer, Laurens Vanthoor fémjelezte #6-os Porsche diadalmaskodott: ezzel ők lettek az első egység idén, akik duplázni tudtak a WEC-ben. Nem mellesleg ezzel óriási lépést tettek a vb-cím felé, hiszen 35 pontos előnnyel utazhatnak majd a bahreini fináléra.
Ehhez az is kellett, hogy a verseny előtti fő kihívójuk, a #7-es Toyota bajba kerüljön az utolsó előtti óra hajrájában. Kamui Kobayashi ugyanis ütközött a másik gyári Porschét vezető Matt Campbell-lel, és emiatt kénytelenek voltak feladni a küzdelmet. A japán versenyző a leintés után magára vállalta a felelősséget az incidensért.
A verseny egyébként egy nagyjából másfél órás „sprinttel” ért véget, miután a Danyiil Kvjat leálló Lamborghinije miatt életbe léptetett biztonsági autós fázis alatt a legtöbben „ingyen” bokszkiállást hajtottak végre, azonos stratégiára hozva a csapatokat, akiket ráadásul a safety car még össze is rázott.
A dobogó második fokára a #15-ös BMW állhatott fel: a Dries Vanthoor, Raffaelle Marciello, Marco Wittmann hármas a bajor márka első pódiumát jegyezte a WEC-ben. És ugyanezt mondhatta el magáról a #36-os egység is az Alpine számára: Nicholas Lapierre, Mick Schumacher és Matthieu Vaxiviere a hajrában előzte meg a #12-es JOTA Porschét, és emellett is kiemelendő még Schumacher futam eleji biztató etapja.
A JOTA amúgy csak ötödik-hatodik helyekkel távozott Japánból, mivel a legvégén még a #93-as Peugeot is befurakodott eléjük. A hetedik és nyolcadik helyen a másik Alpine és Peugeot futott be, még a pontszerzők sorát a leszereplő Ferrari és Toyota tette teljessé. Pedig a Le Mans-győztes #50-as Ferrari a verseny elején még a győzelemért harcolt, míg a #8-as Toyota azután csúszott hátra, hogy Ryo Hirakawa kék zászlók figyelmen kívül hagyásáért büntetést kapott.
A verseny krónikájához tartozik még Robert Kubica második kör elején történt „rombolása is”: a két hete diadalmaskodó #83-as Ferrari lengyelje eltalálta hátulról az 1-es kanyarban az #5-ös Porschét, az nekiütközött Antonio Giovinazzi #51-es Ferrarijának, amely pedig még a #35-ös Alpine-t is érintőre vette.
Ami pedig a pole-pozícióból indult Cadillacet illeti: egy darabig vezette a futamot a #2-es autó, de aztán a BMW-vel vívott harc hevében defektet kapott és visszább esett, majd pedig az utolsó órában Earl Bamber balesetet szenvedett, így végleg kiszálltak a küzdelemből.
Ferrari-siker és Porsche-cím az LMGT3-ban
Az LMGT3-as kategória elsősége is az utolsó órában dőlt el Fujiban. A kategóriagyőzelmet az #54-es AF Corse zsebelte Davide Rigonnal, Francesco Castellaccival és Thomas Flohrral a volánnál, miután megelőzték a United Autosportos #59-es McLarenjét. Ez a maranellói gyártó első sikere az idén bevezetett géposztályban.
Az #59-es viszont a dobogóról is lecsúszott, amelynek a második fokára a #92-es Manthey PureRxcing Porschéje fért fel, s a Klaus Bachler, Aliaksandr Malkyhin, Joel Sturm trió ezzel az eredménnyel egy fordulóval a szezon vége előtt be is biztosította a bajnoki címét. A harmadik helyen a Valentino Rossi-féle #46-os Team WRT BMW futott be, az egység másodszor fért fel a pódiumra idén.
A futam végeredménye – Hypercar top 10:
1. | #6 Porsche | Estre, Lotterer, L. Vanthoor | |
2. | #15 BMW | D. Vanthoor, Marciello, Wittmann | +16,601 |
3. | #36 Alpine | Lapierre, Schumacher, Vaxiviere | +42,321 |
4. | #93 Peugeot | Jensen, Müller, Vergne | +45,846 |
5. | #12 JOTA Porsche | Stevens, Ilott, Nato | +49,689 |
6. | #38 JOTA Porsche | Button, Hanson, Rasmussen | +51,916 |
7. | #35 Alpine | Habsburg, Milesi, Gounon | +54,316 |
8. | #94 Peugeot | Di Resta, Duval, Vandoorne | +54,324 |
9. | #50 Ferrari | Fuoco, Molina, Nielsen | +57,874 |
10. | #8 Toyota | Buemi, Hartley, Hirakawa | +58,879 |