Már a csütörtöki szuperspeciál is meglepő eredményt hozott, hiszen Martin Prokop talált be az első helyre a Forddal, ám az igazi csattanó csak péntek reggel várt a mezőnyre. Miközben Ogier első futóként a pályatisztogatással volt elfoglalva, Paddon elképesztő tempóban kezdett a Hyundai i20-szal, és a reggeli három gyorsasági mindegyikét megnyerte! A negyedik szakasz végére így egy 25 másodperces előnyt épített ki magának, ráadásul ezzel ő lett az első új-zélandi, aki szülőföldjétől távol valaha WRC-futamot vezetett.
Az 5. gyorstól aztán kezdtek ébredezni az élmezőny megszokott tagjai a kezdeti sokkból, és előbb Ogier, majd Latvala reagált Paddon eszeveszett nyitására egy-egy szakaszelsőséggel, de az új-zélandi az összetettben makacsul tartotta magát az élen. A 7. gyorson Ott Tanaknak is csurrant-cseppent egy szakaszgyőzelem, majd ismét Latvala és Ogier következett a sorban. Paddontól viszont továbbra sem tudtak szabadulni, az új-zélandi egész nap stabilan az élmezőnyben autózott, és még a nap utolsó, 10. gyorsaságiját is 20 másodperces előnnyel kezdte meg Ogier-vel szemben.
Az említett utolsó gyorson viszont valami lett a bal hátsó kerekével („nem tudom, pontosan mi volt a baj” – mint mondta), ami miatt szinte az összes balkanyarban kisodródott és időt veszített. „Egyszer még egy buckát is eltaláltam, de egy kis szerencsém is volt, így tovább tudtam menni” – vallotta be megkönnyebbülten a nap végi célban Paddon, akinek előnye 8,8 mp-re csappant Ogier-vel szemben.
Sokáig egyébként nem is a francia, hanem Latvala volt a második az összetettben, ő azonban a 9. gyorson hibázott, elütötte az egyik lassítót, ami egy útszéli buckára dobta autóját, és defektet kapott. Jó fél perc időveszteséggel jött le arról a szakaszról, ekkor csúszott vissza VW-es csapattársa mögé a 3. helyre. A nap végén a legnagyobb dráma Dani Sordóval történt, aki addig zavartalanul haladt a 4. helyen a Hyundai-jal, ám az utolsó gyorson eltalált valamit a bal hátsó kerekével, ami kitört a helyéről. Az eredmény tetemes időveszteség, így a napot végül Tanak zárta a 4. pozícióban, ő az utolsó, aki még 1 percen belül követi Paddont.
Az ex-F1-es Robert Kubica már a 3. szakaszon hibázott, Latvalához hasonlóan ő is az egyik lassítót nézte el, ami viszont attól lassító, hogy akkor is elvégzi a dolgát kamatostul, ha valaki túl gyorsan akarja bevenni! A lengyel lesodródott az útról, és ki is esett a versenyből.
Szombaton további kilenc, vasárnap még négy gyorsasági szakasz vár a Szardínia Rali mezőnyére.
A Szardínia Rali állása a második nap végén: 1. Paddon (Hyundai), 2. Ogier (VW) + 8,8, 3. Latvala (VW) + 25,8, 4. Tanak (Ford) + 57,1, 5. Ostberg (Citroen) + 1:50,4, 6. Neuville (Hyundai) + 1:51,7, 7. Sordo (Hyundai) + 1:59,5.