A MotoGP-ben/királykategóriában elért eredmények után a zárójelben a gyorsaságimotoros-világbajnokság összes kategóriájában elért eredményeket tüntettük fel.
Repsol Honda
A világbajnoki címvédő istálló, amely már évek óta etalonnak számít a MotoGP-ben, és immár több mint két és fél évtizede állandó szereplője az élmezőnynek. Persze a Honda az utóbbi években sokat köszönhetett Marc Marquez zsenialitásának, mivel az RC213V a versenyzők véleménye szerint nem épp egy kezes bárány, amelyet csak a még mindig csupán 27 éves spanyol tud rendesen megülni. Az újabb vállműtétje és a HRC téli teszteken látott nehézségei ellenére is újfent a nyolcszoros vb-győztes a szezon favoritja, sokkal érdekesebb kérdés viszont az, hogy mihez kezd az oldalán az öccse, Alex Marquez. Az ifjabbik fivér Moto2-es világbajnokként érkezik meg a legnagyobbak közé, sőt 2014-ben a Moto3-ban is feljutott a csúcsra, viszont eddig jellemző volt rá, hogy időbe telt, mire belerázódott egy-egy géposztályba. Mindenesetre már a puszta tény is érdekes idényt vetít előre az alakulatnál, hogy egy összesen tíz vb-cím birtokában lévő testvérpár ül majd a garázs két oldalán.
Marc Marquez
Születési idő: 1993. február 17.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 93
Vb-címek: 6 (8)
Futamgyőzelmek: 56 (82)
Dobogók: 95 (134)
Pole-pozíciók: 62 (90)
Alex Marquez
Születési idő: 1996. április 23.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 73
Vb-címek: újonc (2)
Futamgyőzelmek: újonc (12)
Dobogók: újonc (38)
Pole-pozíciók: újonc (15)
Mission Winnow Ducati
Az előző évtized eleji küszködés után, Gigi Dall’Igna érkezésétől kezdve folyamatosan lépdelt előre a ranglétrán a Ducati, mígnem odáig jutott, hogy az utóbbi három szezonban egyaránt ők adták a vb-ezüstérmest Andrea Dovizioso személyében. A MotoGP kétségkívül leginnovatívabb gyártójáról van szó, rendre ők hozzák be a legérdekesebb technikai újításokat: az idei teszteken például azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy a rajtoknál segítő úgynevezett holeshot device-t mintegy továbbfejlesztve már menet közben is el tudják érni, hogy lejjebb kerüljön a motor hátulja. A versenyzői párosítás változatlan: az eddig stabil pontnak számító Dovizioso mellett ismét Danilo Petrucci húzza majd a gázt vörös overallban – annak ellenére is, hogy tavalyi mugellói győzelme és azt követő hosszabbítása után kissé beleszürkült a mezőnybe. Ez amúgy a teljes csapatra is igaz, így magasabb fokozatba kell kapcsolniuk, ha tartani akarják a lépést a Hondával és a tesztek alapján sokat javuló Yamahával és Suzukival.
Andrea Dovizioso
Születési idő: 1986. március 23.
Nemzetiség: olasz
Rajtszám: 4
Vb-címek: 0 (1)
Futamgyőzelmek: 14 (23)
Dobogók: 60 (101)
Pole-pozíciók: 7 (20)
Danilo Petrucci
Születési idő: 1990. október 24.
Nemzetiség: olasz
Rajtszám: 9
Vb-címek: 0
Futamgyőzelmek: 1
Dobogók: 9
Pole-pozíciók: 0
Monster Energy Yamaha
A hangvillások 2015-ben ünnepelhettek utoljára világbajnoki címet a MotoGP-ben Jorge Lorenzo révén, azóta hol jobban, hol kevésbé el voltak tévedve a fejlesztési iránnyal. Úgy tűnik viszont, hogy 2019 vége felé megtalálták a fényt az alagút végén, a 2020-as motor pedig valóban előrelépésnek tűnik a korábbiakhoz képest – igaz, az egyik fő gyenge pontnak számító végsebesség továbbra sem az igazi. Maverick Vinalest így is Marquez egyik fő kihívójának tartják a szakértők: a fiatal spanyol erős és konstans teljesítményt nyújtott a holtszezonban, s ha ki tudják küszöbölni az előző években látott problémákat, akkor tényleg állandó győzelmi esélyekkel rendelkezhet. A boksz másik felében pedig idén még Valentino Rossi fog ülni: a „Doktor” szerződését nem hosszabbította meg a Yamaha gyári alakulata Quartararo érkezése okán, de még így sem biztos, hogy ez lesz a 41 éves olasz utolsó vb-idénye – jóllehet, a maradáshoz jelentősen javítani kellene az utolsó szűk egy évben látott produkcióján.
Maverick Vinales
Születési idő: 1995. január 12.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 12
Vb-címek: 0 (1)
Futamgyőzelmek: 7 (23)
Dobogók: 23 (63)
Pole-pozíciók: 9 (20)
Valentino Rossi
Születési idő: 1979. február 16.
Nemzetiség: olasz
Rajtszám: 46
Vb-címek: 7 (9)
Futamgyőzelmek: 89 (115)
Dobogók: 198 (234)
Pole-pozíciók: 55 (65)
Petronas Yamaha SRT
2019-ben újoncként debütált a maláj alakulat a MotoGP-ben, s a Yamaha új szatellit partnereként egyből letették a névjegyüket a legnagyobbak között is. Mindenekelőtt a szintén tavaly bemutatkozó Fabio Quartararo villogott, hiszen hat pole-pozíciót és hét dobogós helyezést szerzett – nem egyszer csak Marquez tudta őt megállítani –, így aligha meglepő, hogy a fiatal francia idén már a gyári versenyzőkével teljesen megegyező technikát kap a japán gyártótól. Quartararót Marquez is az egyik fő ellenfelének tartja, maga a motoros viszont visszafogottabb: ő előbb inkább első MotoGP-s győzelmét zsebelné be, mielőtt megcélozná, hogy egy teljes szezon tekintetében megkísérelje lenyomni a repsolos spanyolt. Csapattársa idén is Franco Morbidelli lesz majd, aki szintén nem teljesített rosszul az előző évben, csak kollégája sikerei elhomályosították őt, idén pedig eggyel kevésbé kiforrott Yamahán (azaz felcserélődtek a szerepek a tavalyi felálláshoz képest) kell majd tartania a lépést Quartararóval és a többiekkel.
Fabio Quartararo
Születési idő: 1999. április 20.
Nemzetiség: francia
Rajtszám: 20
Vb-címek: 0 (0)
Futamgyőzelmek: 0 (1)
Dobogók: 7 (11)
Pole-pozíciók: 6 (9)
Franco Morbidelli
Születési idő: 1994. december 4.
Nemzetiség: olasz
Rajtszám: 21
Vb-címek: 0 (1)
Futamgyőzelmek: 0 (8)
Dobogók: 0 (21)
Pole-pozíciók: 0 (6)
Team Suzuki Ecstar
2015-ös visszatérésük óta hullámzó ívet futnak be a „kékek” a MotoGP-ben: 2016-ban már futamgyőzelemig jutottak, ám azt a kiugró eredményt visszaesés követte 2017-ben. Tavaly viszont már egyértelműen előreléptek, amit jól jelez Alex Rins austini és silverstone-i győzelme is – utóbbi versenyen Marquezt múlta felül egy utolsó kanyarig tartó küzdelemben. Ráadásul a tesztek alapján idén még komolyabb reményekkel vághat neki a szezonnak a Suzuki, hiszen szemlátomást a Yamaha mellett nekik is kedveznek a Michelin új szerkezetű hátsó abroncsai. Kanyarodni továbbra is remekül tud a motor, a mérnökök szerint pedig a végsebesség terén is értek el némi fejlődést. Rins lehet egyértelműen a vezérmotorosuk, ezt már tavaly is megmutatta a spanyol, akinek ugyanakkor a tempója mellé némi kiegyensúlyozottságra is szert kellene tennie, ha a vb-címért is harcba akar szállni. Joan Mir pedig immár az újoncidénye során szerzett tapasztalatokkal felvértezve veheti célba a dobogós helyezéseket vagy akár a győzelmeket is.
Alex Rins
Születési idő: 1995. december 8.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 42
Vb-címek: 0 (0)
Futamgyőzelmek: 2 (14)
Dobogók: 8 (48)
Pole-pozíciók: 0 (17)
Joan Mir
Születési idő: 1997. szeptember 1.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 36
Vb-címek: 0 (1)
Futamgyőzelmek: 0 (11)
Dobogók: 0 (20)
Pole-pozíciók: 0 (2)
Pramac Ducati
Hosszú évek óta a Pramac Racing számít a Ducati első számú szatellit gárdájának, s idén újabb szintet lép a két fél kapcsolata, hiszen immár két aktuális évi Desmosedicivel látja el őket a bolognai gárda. Erre már csak azért is szükség volt, mert Francesco Bagnaia szerződésébe eleve belefoglalták, hogy 2020-ban GP20-as Ducatin ülhet, és Jack Millernek is a legfrissebb technikát kellett biztosítaniuk, ha meg akarták tartani. Márpedig nyilvánvalóan meg akarták, hiszen az ausztrál tavaly teljesítette legerősebb szezonját a MotoGP-ben, és ez még úgy is igaz, hogy 2016-tal ellentétben ezúttal nyerni nem tudott, „csak” dobogós helyezéseket szerzett. Abból viszont ötöt is, ami azt jelezte, hogy az eddig is ismert sebessége mellé immár konstans teljesítmény is párosult, ráadásul a tesztek alapján idén akár a legjobb is lehet a ducatis versenyzők közül. Bagnaia tavaly a teszteken látott remeklés után csalódást okozott az idény során, idén viszont a legújabb motor nyergében már emelnie kell a szinten.
Jack Miller
Születési idő: 1995. január 18.
Nemzetiség: ausztrál
Rajtszám: 43
Vb-címek: 0 (0)
Futamgyőzelmek: 1 (7)
Dobogók: 6 (16)
Pole-pozíciók: 1 (9)
Francesco Bagnaia
Születési idő: 1997. január 14.
Nemzetiség: olasz
Rajtszám: 63
Vb-címek: 0 (1)
Futamgyőzelmek: 0 (10)
Dobogók: 0 (23)
Pole-pozíciók: 0 (7)
LCR Honda
Lucio Cecchinello csapata (is) az állandóságra szavazott: 2020-ban is a Cal Crutchlow, Takaaki Nakagami duóval fognak rajthoz állni a MotoGP-ben, s ahogy tavaly, úgy idén is a brit az aktuális évi, a japán pedig egyéves technikán ülhet majd. Crutchlow-ra egyébként komoly feladat hárult már a téli tesztidőszakban is, hiszen mivel Marc Marquez sérült volt, Alex Marquez pedig újoncként kevésbé tudott irányt mutatni a mérnököknek, így a háromszoros futamgyőztesnek kellett a fejlesztések jelentős részét kipróbálnia és véleményeznie. A korábbi Supersport-világbajnok pedig többször is hangot adott azon véleményének, hogy a Honda továbbra sem könnyen kezelhető, ami nem vetít előre könnyű évadot számára – márpedig saját bevallása szerint az sem kizárt, hogy ez lesz az utolsó éve a királykategóriában. Nakagami mindeközben az idősebb Marquezhez hasonlóan egy vállműtétből tér majd vissza, így neki is kapóra jön a koronavírus-járvány miatti kései szezonrajt.
Cal Crutchlow
Születési idő: 1985. október 29.
Nemzetiség: brit
Rajtszám: 35
Vb-címek: 0
Futamgyőzelmek: 3
Dobogók: 19
Pole-pozíciók: 4
Takaaki Nakagami
Születési idő: 1992. február 9.
Nemzetiség: japán
Rajtszám: 30
Vb-címek: 0 (0)
Futamgyőzelmek: 0 (2)
Dobogók: 0 (15)
Pole-pozíciók: 0 (5)
Red Bull KTM Factory Racing
Negyedik szezonjára készülődik a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájában a KTM gyári alakulata, amelynek legjobb eredménye eddig az eső áztatta 2018-as valenciai évadzárón elért harmadik hely volt. Idén viszont mindenképp szeretnének még közelebb kerülni legalább az élmezőny elejéhez: ehhez többek között továbbfejlesztett vázzal rukkoltak elő, a fejlesztéseknél pedig immár a visszavonult, de tesztversenyzőnek szerződtetett Dani Pedrosa tanácsait követik. A csapatnál nem győzik dicsérni a spanyol munkáját, s a téli teszteken mutatott forma alapján valóban erősebb produkcióra lehetnek képesek 2020-ban. Mindenekelőtt Pol Espargaro, aki már eddig is egyértelműen az osztrákok húzóembere volt, és vélhetően idén is a korábbi Moto2-es vb-győztes vezeti majd az istállót. Főleg annak fényében, hogy a garázs másik oldalán ezúttal egy újonc fog ülni, még ha Brad Binder személyében egy Moto3-as világbajnokot és Moto2-es futamgyőztest is hozott fel a MotoGP-be a KTM.
Pol Espargaro
Születési idő: 1991. június 10.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 44
Vb-címek: 0 (1)
Futamgyőzelmek: 0 (15)
Dobogók: 1 (45)
Pole-pozíciók: 0 (17)
Brad Binder
Születési idő: 1995. augusztus 11.
Nemzetiség: dél-afrikai
Rajtszám: 33
Vb-címek: újonc (1)
Futamgyőzelmek: újonc (15)
Dobogók: újonc (35)
Pole-pozíciók: újonc (7)
Aprilia Racing Team Gresini
Bár két évvel korábban csatlakoztak a legnagyobb géposztály mezőnyéhez, mint a KTM, az utóbbi három évben egyaránt a noale-iak végeztek az utolsó helyen a gyártók világbajnoki értékelésében. Ezt megelégelve úgy döntöttek az Apriliánál, hogy egy radikálisan átalakított, vadonatúj RS-GP-vel készülnek 2020-ra: többek között még a motorblokkon is változtattak, mert bár a V4-es elrendezést nem cserélték le, a hengerszög ugyanúgy 90 fokos lett, mint a Ducati erőforrása esetén. A vadonatúj motor pedig a tesztek alapján valóban óriási előrelépést jelent: Aleix Espargaro főként Sepangban remekelt vele – igaz, az eddig is gyenge pontnak tartott megbízhatóságon még jócskán csiszolniuk kell az olaszoknak. Persze az Aprilia esetében az volt a legfőbb kérdés a szezon előtt, ki lesz Aleix Espargaro: mivel végül Andrea Iannone doppingügye nem zárult le (és ha le is fog, aligha pozitív végkimenetellel), a tesztmotorosból előléptetett Bradley Smith kezdi meg az olasz helyett az idényt.
Aleix Espargaro
Születési idő: 1989. július 30.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 41
Vb-címek: 0 (0)
Futamgyőzelmek: 0 (0)
Dobogók: 1 (2)
Pole-pozíciók: 2 (2)
Bradley Smith
Születési idő: 1990. november 28.
Nemzetiség: brit
Rajtszám: 38
Vb-címek: 0 (0)
Futamgyőzelmek: 0 (3)
Dobogók: 2 (28)
Pole-pozíciók: 0 (9)
Tech3 KTM
Herve Poncharal gárdája 2019-ben váltott Yamaháról KTM-re, az osztrákok partnereként töltött első szezon ugyanakkor nem épp a sikerektől volt hangos: egyetlen alkalommal, Spielbergben fértek be az első tízbe egy versenyen. Bár a KTM teljesen gyári technikát ígért a Tech3-nek, a hírek szerint ezt nem teljesen tartották be, idén viszont elvileg már valóban négy egyforma RC16-ost láthatunk a rajtrácson. A versenyzői felállás is félig cserélődik, hiszen Miguel Oliveira marad, mellé viszont a Valenciában már beugróként bemutatkozó, de amúgy újonc Iker Lecuona érkezik a Moto2-ből. Kettejük közül egyértelműen a portugáltól lehet várni az erősebb eredményeket – sokan nem is értették, a KTM miért nem vele pótolta a távozó Johann Zarcót Binder helyett –, ám a portugál a Phillip Islanden elszenvedett bukása és sérülése nyomán nem tudhat maga mögött zökkenőmentes holtszezont. Lecuona pedig a középső kategóriában sem váltotta meg a világot, de ki tudja: hátha Quartararóhoz hasonló rejtett tehetségre lelt Poncharal és a KTM.
Miguel Oliveira
Születési idő: 1995. január 4.
Nemzetiség: portugál
Rajtszám: 88
Vb-címek: 0 (0)
Futamgyőzelmek: 0 (12)
Dobogók: 0 (34)
Pole-pozíciók: 0 (4)
Iker Lecuona
Születési idő: 2000. január 6.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 27
Vb-címek: újonc (0)
Futamgyőzelmek: újonc (0)
Dobogók: újonc (2)
Pole-pozíciók: újonc (0)
Reale Avintia Ducati
Több csapatnál is mondhattuk, hogy a 2020-as az előrelépés éve lehet, s igaz ez az Avintia Ducatira is. Méghozzá elsősorban a Tito Rabat mellé újonnan érkező Johann Zarcónak köszönhetően: egyfelől ahhoz sem férhet kétség, hogy a Moto2-ben két vb-címig, a MotoGP-ben pedig dobogós helyezésekig jutó francia jobb motoros, mint a miatta az érvényes szerződése ellenére elküldött Karel Abraham, másfelől pedig Zarco meggyőzéséhez szükség volt arra is, hogy a Ducati nagyobb támogatást ígérjen az alakulatnak. Ennek értelmében ugyan idén is mindkét versenyző GP19-es Desmosedicit kap, de így is szorosabb lesz a kapcsolat a csapat és a gyár között, tehát immár a Pramachoz hasonlóan szatellit státuszt fog betölteni a gárda. Zarco a KTM-es kudarcot követően egyértelműen bizonyítani akar majd a Ducatival, top 10-es helyezéseket tűzött ki célul maga elé a francia, ráadásul saját bevallása szerint gyári ülésre pályázik a 2021-es szezonra, miközben Rabatnak is emelnie kellene a teljesítményén az előző szürkébb esztendő után.
Johann Zarco
Születési idő: 1990. július 16.
Nemzetiség: francia
Rajtszám: 5
Vb-címek: 0 (2)
Futamgyőzelmek: 0 (16)
Dobogók: 6 (47)
Pole-pozíciók: 4 (23)
Tito Rabat
Születési idő: 1989. május 25.
Nemzetiség: spanyol
Rajtszám: 53
Vb-címek: 0 (1)
Futamgyőzelmek: 0 (13)
Dobogók: 0 (36)
Pole-pozíciók: 0 (16)
A mezőnybemutató összeállítás eredetileg az Autósport és Formula Magazin 2020. áprilisi számában jelent meg.