DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Verstappen és Vasseur is marad – csütörtöki F1-es hírek a Hungaroringről

Nagy bejelentések napja volt a Magyar Nagydíj médianapja. A Mercedes futóműve, Russell ülése és a Cadillac amerikai esélyese is forró témának bizonyult.

A sajtónappal kezdetét vette az év legjobban várt Formula-1-es versenyhétvégéje. A Formula.hu a Hungaroringen és a háttérből, a monitorok előtt is nagy erővel dolgozott azon, hogy minél több fontos hírt szállítson az olvasóknak július utolsó napján – íme a csütörtöki nap történései egy helyen:

Fred Vasseur marad a Ferrari csapatfőnöke

A nap erősen, a Ferrari bejelentésével indult. Noha különösen az olasz sajtó irányából számos találgatás látott napvilágot az elmúlt hetekben, a Ferrari az F1-es Magyar Nagydíj előtti csütörtökön bejelentette: többéves szerződéshoszabbítást írtak alá Frederic Vasseurrel (a pontos időtartamot az elmúlt évek trendjének megfelelően nem kommunikálták), így a következő idények során is ő lesz a csapatvezető Maranellóban. Részletek itt találhatók.



Mindkét Ferrari-versenyző üdvözölte a hírt: Leclerc-t optimistává teszi Vasseur maradása, míg Hamilton szerint helyes döntés a csapatfőnök megtartása. A britet néhány karakterjegyében Toto Wolffra emlékezteti jelenlegi felettese.

Verstappen marad a Red Bullnál

A másik nagy hírt Max Verstappen jelentette be a sajtónap folyamán: lezárva az elmúlt hetekben felerősödő, négyszeres világbajnokot Mercedesszel összekapcsoló találgatásokat, pontot tett a szóbeszéd végére.

„De azt hiszem, itt az ideje, hogy véget vessünk az összes pletykának. Számomra amúgy is végig világos volt, hogy maradni fogok. Ez volt az általános érzet a csapaton belül is. Végig arról egyeztettünk, hogy mit tudnánk csinálni az autóval. Ha nem érdekelne a maradás, nem is beszélnél ilyenekről” – mondta Verstappen a Formula.hu jelenlétében. Teljes megszólalása itt található.

Eközben szintén a Red Bullnál Yuki Tsunoda beszélt arról: amíg nem kap azonos autót, nem igazságos az F1-es csapattárssal mérlegre helyezni. Verstappen kilenc éve vezeti a Red Bullt, míg ő most ült bele. Bővebben itt.

Mindenkit lenyűgöző megújult Hungaroring, palacsintát sütő vb-aspiráns McLaren-pilóták, bokszutca-látogatás, díszvendégként feltűnő korábbi győztes: így zajlott a 40. F1-es Magyar Nagydíj médianapja, amelyet Mészáros Sándor és Gobodics Tamás foglalt össze a helyszínről.

Videónk már megtekinthető YouTube-csatornánkon ezen a linken, vagy az alábbi fotóra kattintva:

91b97f94-ed27-4f6d-ba38-f8e9cb58f42c

Mercedes: Russell ülése és a régi futómű

Ahogyan Max Verstappen is megerősítette a maradását az energiaitalos alakulatnál a Magyar Nagydíj sajtónapján, úgy George Russell is kijelentette: sosem érezte, hogy veszélyben lenne a pozíciója – már csak idő kérdése a megállapodás a hosszabbításról. Bár elismerte, hogy volt bizonytalan időszaka a Mercedes csapatával, a nyári szünetet követően mindössze néhány részletről kell megegyezniük az aláírás előtt. Ezeket mondta el a Kanadai Nagydíj győztese.

Visszatér az Imola előtt használt hátsó futóművéhez a Mercedes a hétvégi Formula-1-es Magyar Nagydíjon – árulta el Andrea Kimi Antonelli a csütörtöki médianap során a Hungaroringen. Erről a témáról itt írtunk.

Cadillac: Amerikai esélyes jelentkezett be

Az Aston Martin amerikai juniorpilótája, Jak Crawford elismerte, hogy egyeztet a jövőre 11. csapatként beszálló gárdával. Ha a juniorszériákat nézzük, akkor az Aston Martin programjába tartozó Jak Crawford a legjobb helyzetben lévő amerikai versenyző: harmadik idényét futja az F2-ben, ahol idén három győzelemmel az összetett harmadik helyén áll, mindössze kilencpontos hátránnyal az éllovas Leonardo Fornaroli mögött. Részletek itt.

A vártnál nagyobb összegért száll ki az Aston Martin

Még hónapokkal ezelőtt jelentették be, hogy eladja kisebbségi részesedését a Formula-1-es csapatból az Aston Martin Lagonda. Sajtóbeszámolók szerint ez mostanra meg is történt – igaz, azt egyelőre nem tudni, ki lett a vevő.

Ugyanakkor a tőkeinjekció, amelyre szüksége volt a brit vállalatnak, a vártnál is jobban sikerült, előzetesen ugyanis nagyjából 100 millió dollárra számítottak a 4,6 százalékos részesedésért, de a végösszeg ennek csaknem a másfélszerese, 146 millió dollár körül mozog – bővebben a hírről itt írtunk.

Colapinto küzdelmétől Hamilton két dokumentumáig

Számos egyéb nyilatkozatról és megszólalásról írtunk ma, ezeket itt foglaljuk össze röviden:

- Fernando Alonso fejben már 2026-ban jár. A fókusz 80 százalékban már a jövő évre irányul.

- Colapinto elmondta, miért szenved az Alpine-nál. Olyan probléma sújtja idén, amely tavaly a williamses beugrása alkalmával nem.

- Piastri: Nem elég, ha csak konstans vagy. A lehető legkevesebbet szabad hibázni, de emellett a leggyorsabbnak is kell lennie annak, aki világbajnokságot akar nyerni.

- Alexander Albon reméli, hogy a 2026-os szabályokkal legalább részben orvosolják az F1 esőben jelentkező láthatósági problémáit.

- Hadjar: Erős az önkritikám, ezért fontos a támogató közeg. A fiatal francia szerint bár erős debütáló szezont teljesít, néha túl kemény önmagával szemben.

- Hamilton: Hiszek a Ferrariban, az egész csapat fejlődni szeretne. A kisebb szünet alatt két dokumentumot is összeírt a hétszeres bajnok a meglátásairól.

A Formula-1-es mezőny mellett a juniorkategóriák pilótái is pályára gurulnak a hétvégén a Hungaroringen. A Formula-2 idei bajnoki címéért rendkívül szoros csata zajlik, a 12 ponton belül lévő élmezőnyt üldözi jelenleg a Red Bull juniorja, Josep María „Pepe” Martí. Az előrejelzések szerint az eső is megkavarhatja a lapokat a fiatalok versenyein a mogyoródi hétvége során, a spanyol versenyzőt viszont a nehéz körülmények sem zavarnák meg. Martí a Formula.hu-nak nyilatkozott.

Balaton Park Circuit: Májusra került át a Superbike-hétvége

Néhány nappal a hazai forduló és a nyári szünet kezdete után közzétette a FIM és a Dorna a Superbike-világbajnokság 2026-os versenynaptárát. Nagy meglepetés nincs a menetrendben, ugyanaz a 12 forduló alkotja majd a szezont, mint idén: az évad szokás szerint február végén startol az ausztráliai Phillip Islanden, utána pedig az utóbbi évek trendjének megfelelően csak európai helyszínek sorakoznak a kalendáriumban.

Ezek sorrendje azonban pár ponton módosult, számunkra pedig a legfontosabb módosítás, hogy a magyar forduló átkerült július végéről május elejére: konkrétan a május 1-jei hosszú hétvégén látogatnak majd a Balaton Park Circuitre a Superbike-vb szereplői. Ezzel a WSBK ismét egy hónappal előzi majd meg a MotoGP Magyar Nagydíját, amelyre a múlt héten kiadott naptár alapján pedig június 5-7-én fog sor kerülni a balatonfőkajári pályán.

A Motor kategóriában olvasható kétszeres WSBK-bajnok Alvaro Bautistával készült exkluzív interjúnk második része. Mi a helyzet pontosan a szerződésével? Van-e konkrét ajánlat az asztalán? És melyik volt karrierje kedvenc motorja? Válaszok az interjúban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: