Végleg az ő és csapattársa, Lando Norris harcává vált az idei világbajnoki küzdelem az F1-ben – ismerte el Oscar Piastri, aki szerint egyszerre szükséges a sikerhez, hogy a leggyorsabb és a legkevesebbet hibázó versenyző legyen.
Az egész 2025-ös évad a McLaren uralmáról szól eddig a Formula-1-ben, de az utóbbi hétvégéken különösképp kiemelkedtek a mezőnyből a papaják. Piastri a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a Hungaroringen is hasonló leosztásra számít:
„A magyar pálya történelmileg jó volt a csapat számára – legalábbis az utóbbi két évben mindenképp, amióta itt vagyok. Most is arra számítok, hogy erősek leszünk” – nyilatkozta az ausztrál a Formula.hu jelenlétében.

„De voltak már olyan pályák idén, ahol azt gondoltuk, nagyon erősek leszünk a riválisokhoz képest, mégis közelebb voltak a vártnál. De volt ugyanez fordítva is, ahol nagyobb volt az előnyünk, mint gondoltunk. Sosem lehet tudni, de arra számítok, hogy továbbra is elöl leszünk.”
Arra a felvetésre, hogy azzal, hogy a harmadik helyezett Max Verstappen már 81 pontra leszakadt tőle a vb-összetettben, végleg az ő és Norris házi meccsévé vált a vb-harc, így reflektált Piastri:
„Azt gondolom, igen. Az utóbbi néhány hétvégén legalábbis Lando és köztem dőltek el a dolgot. Így is számítok rá, hogy az ellenfeleink erősek lesznek és jó csatára késztetnek, különösen bizonyos pályákon. Hogy ez Max, a Ferrari, a Mercedes vagy valaki más oldaláról fog érkezni, azt sosem tudhatjuk.”
„Nem igazán aggódom, hogy mi fog történni ilyen tekintetben. Csak igyekszem minden versenyt megnyerni és növelni az előnyömet. Világos, hogy Lando és én ugyanolyan autóba ülünk, amely a legjobb is, és így természetesen, hogy szoros lesz a versengés közöttünk.”
Legjobb tempó vagy legkevesebb hiba? Mindkettő!
Piastrinak azt a kérdést is nekiszegezték a sajtótájékoztatón, hogy szerinte az a fontosabb a vb-csatában, hogy a leggyorsabb legyen, vagy az, hogy a legkevesebb hibát kövesse el:

„Mindkettő ideális esetben – mármint mindkettő mellett lehet érvelni. Lehetsz kiegyensúlyozott, de ha konstansan a második helyen végzel, az nem túl hasznos. Szóval mindkettőre szükséged van, és a mezőny és a csapattársam szintje miatt a legjobbat kell nyújtani.”
„Elkerülhetetlen, hogy amikor keményen nyomod, lesznek itt-ott hibák, hiszen ez nem megy kockáztatás nélkül. De nem engedheted meg magadnak, hogy könnyedén vedd a dolgokat és csak a kiegyensúlyozottságra menj rá. Mindkettőre szükséged van ahhoz, hogy megnyerd a bajnokságot, nem támaszkodhatsz csak az egyikre.”
Amikor arról kérdezték, mi dönthet a Norrisszal vívott csatában, így felelt a 16 ponttal vezető pilóta: „Nagyon hasonló a válaszom erre. Ugyanúgy nyerhetsz futamokat a szezon végén, mint az elején: mindenkinél gyorsabbnak kell lenned, és a lehető legkevesebb hibát kell elkövetned. Úgyhogy ez nem igazán változat. Nagyszerű, ha konzisztens vagy, de ha konzisztensen legyőznek, az nem túl jó recept a vb-címhez. Meg kell találni az egyensúlyt.”
Piastri hangsúlyozta, hogy a McLarennél szabad a verseny közöttük, és ezen nem fog változtatni, hogy mikor biztosítják be a konstruktőri világbajnoki címet, amely értékelésben toronymagasan vezetnek a wokingiak: „Szabadon versenyezhetünk jelenleg idén. Változik-e ez, ha megnyerjük a konstruktőrit? Nem, nem lesz változás, az első futamtól kezdve szabad a verseny közöttünk.”