Bár úgy tűnhet, hogy a versenyzők panaszkodnak sokat és ők túl gyengék, Alexander Albon szerint a mostani Formula-1-es autók tehetnek róla, hogy túl sok vízpermetet vernek fel esőben, és ezért olyan rosszak a látási viszonyok, hogy alig lehet vizes körülmények között versenyezni velük.
A téma azok után került elő ismét, hogy múlt vasárnap az F1-es Belga Nagydíj közel másfél órás csúszással rajtolhatott el az eső miatt – ám miután elstartoltak, tíz körön belül pedig már annyira szárazzá vált az aszfalt, hogy a mezőny slick gumikra válthatott.
Egyértelmű, hogy a gondot nem feltétlenül a víz, hanem az autók által felvert permet mennyisége okozza, ami kritikussá teszi a látási viszonyokat – ahogy az történt pár héttel korábban Silverstone-ban, ahol Isack Hadjar azért ütötte ki Andrea Kimi Antonellit, mert nem látta, hogy korábban fékezett a Mercedes-pilóta.

„Szerintem megpróbáltuk: nem egy olyan probléma ez, amelyet elhanyagoltunk volna” – beszélt a potenciális megoldási lehetőségekről Albon a Magyar Nagydíj sajtónapján a Formula.hu jelenlétében. „Úgy vélem, a legnagyobb okot a jelenlegi autógeneráció jelenti: remélem, jövőre legalább a nagy része eltűnik ennek.”
Arra a felvetésre, hogy teljesen feleslegesnek tűnik a full esőgumi, mivel az arra alkalmas körülmények között úgysem lehet versenyezni, így reflektált a thai pilóta:
„Egyetértek, de szerintem eleve a versenyzők a leghangosabbak annak kapcsán, hogy nem vezethetünk. Hangosak vagyunk, amikor úgy érezzük, hogy lehet menni. De jelenleg a full esős gumik és a pálya állapota nincs összhangban. A pályák olyankor túl vizesek: nem a gumik nem elég jók, egyszerűen csak nem lehet látni.”
„Sajnos csak mi tudjuk megmondani, hogy igazából milyen ez. Szóval szerintem ilyen szempontból kissé kínos helyzetbe kerülünk, mivel túlságosan gyengének tűnünk. Úgy tűnik, hogy panaszkodunk, és csak boldogulnunk kellene a helyzettel” – mutatott rá a Williams versenyzője.
„Pedig szerintem jó példa, ami Isack és Kimi között történt Silverstone-ban. A legrosszabb érzés, amikor 250 km/h-val vezetve 20 méterig sem látsz előre. Úgy gondolom, az FIA meghallgat minket, elemzi a helyzetet, és mindig keresi a megoldásokat, és igen, kínosak a beszélgetések, mert valóban alkalmasak lennének az esőgumik a versenyzésre, csak az autók túl sok permetet verek fel.”

Később az első hivatalos FIA-sajtótájékoztatón Pierre Gasly is hasonló álláspontra helyezkedett: „Mi, versenyzők szeretnénk versenyezni az esőben, előzéseket látni és megmutatni a képeseket, de nem egy olyan futamon, ahol eltalálhatsz valakit, mert nem látod.”
Sainz: Érthető az FIA óvatossága
Albon williamses kollégája, Carlos Sainz is kiemelte a Hungaroringen, hogy a láthatóság a fő gond esőben, és egyúttal védelmébe vette a talán túl óvatos hozzáállást tanúsító FIA-t is:
„Szerintem Spa ráadásul egyedi eset, amelynek nagyon sötét a múltja, és az FIA tudatosan rendkívül konzervatív hozzáállást tanúsított, és már csak csütörtökön szóltak erről. Talán jobban kellett volna ezt kommunikálnunk, vagy nekik a rajongók, a világ felé, hogy óvatosak leszünk emiatt.”
„Igen, szerintem is talán kicsit előbb versenyezhettünk volna a piros zászló után, vagy rövidebb ideig tarthatott volna a biztonsági autó. Ugyanakkor képzeljük magunkat azok helyébe, akik megnyomják a gombot, és azt mondják, mehetünk: ha lesz egy hatalmas baleset a rossz látási viszonyok miatt és törtnénik valami halálos kimenetelű…”
„Végső soron ők a felelősek egy ilyen helyzetért, szóval megértem az óvatos hozzáállásukat, még ha versenyzőként úgy éreztem, bárcsak kicsit előbb elindultunk volna.”