Kezdjük pénteki nap végi hírösszefoglalónkat egy Red Bull-os csokorral! A szabályok egy kiskapuját használhatta ki ugyanis a Kínai Nagydíjig a címvédő alakulat, az azóta tapasztalható visszaesés pedig részben az FIA szabálymódosítása miatt történhetett meg: az év elején egy olyan trükkös hátsó fékrendszert használhatott a Red Bull, amit aztán szezon közben betiltottak – bővebben itt.
Szóba került az energiaitalosok 2026-os motorprojektje is: vannak ugyan kihívások a Red Bull Powertrainsszel kapcsolatban, de bízik a Milton Keynesben dolgozó szakemberekben Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke.
A Red Bull háromszoros világbajnokát, Max Verstappent pedig a korábbi Formula-2-es pilóta, Clement Novalak méltatta, felidézve az első találkozásukat: „Amikor először bemutattak neki egy baráton keresztül, Max odafordult hozzám és azt mondta, hogy ’ha nem cseszted volna el a második szektort az időmérőn, sokkal jobb munkát végezhettél volna, haver, a top 5-ben zárhattál volna!’. Én meg úgy voltam vele: ’te tudod, ki a franc vagyok?’.”
Csak a konstruktőri vb-harc nyitott az F1-ben?
Nem feltétlenül bízik Lando Norrisban Alexander Albon: a Williams versenyzője szerint jelenleg inkább csak a csapatok vb-harcáról beszélhetünk, Max Verstappen jó helyzetben van az egyéni tabellán.
S ha már vb-tabellák: bár még tart a Formula-1-es nyári szünet, ebben a cikkben összegeztük, hogyan is áll a két összetett pontverseny a Holland Nagydíjra fordulva.
Miközben főként a Red Bull és a McLaren harcával vagyunk elfoglalva, a Mercedes is egyre jobban teljesít, ugyanakkor van egy terület, amely a vezető F1-es pályamérnökük szerint még mindig fejtörést okoz nekik – amelyet ráadásul nem is lehet gyorsan orvosolni. A részletekről és Andrew Shovlin nyilatkozatáról itt írtunk.
Méltatás, kritika, tagadás
Carlos Sainzot méltatta és „igazi profinak” nevezte a Ferrarit irányító Frederic Vasseur: szerinte a háromszoros futamgyőztes hozzáállása semmit sem változott tavalyhoz képest azzal, hogy megtudta, távoznia kell a Ferraritól 2024 végén.
A mezőny másik spanyoljáról menedzsere, Flavio Briatore nyilatkozott, de nem tudta megmondani, meddig marad Fernando Alonso az F1-ben: csak azt erősítette meg, hogy jelenleg 2026 az utolsó év, és fogalma sincs, hogy a kétszeres világbajnok akar-e utána még egy évet.
„Sosem működtünk megfelelően csapatként” – fogalmazott Ayao Komatsu: szerinte mindig csak kifogásokat keresett a Haas előző F1-es vezetése, amivel tulajdonképpen Günther Steinernek szólt be az amerikai alakulat új csapatfőnöke.
Alex Palou neve is felmerülhetett az Audinál annak kapcsán, ki legyen Nico Hülkenberg csapattársa az F1-ben 2025-től a Saubernél, a fiatal spanyol azonban határozottan tagadta a pletykákat: „Ez mind hamis. Tudom, hogy nem veheted készpénznek a szavamat, de ez így van. Mind hamis, semmilyen kapcsolatom nincs az Audival. Zéró” – jelentette ki Palou.
Körrekord és újabb bejelentés a MotoGP-ben
Ami az F1-en kívüli híreket illeti: a MotoGP-ben kezdetét vette az Osztrák Nagydíj hétvégéje, ahol Francesco Bagnaia pályacsúcsát hozta a pénteki edzésnap, miközben Pedro Acosta háromszor is bukott a Red Bull Ringen – beszámoló és eredmények ide kattintva.
Mindeközben egy újabb hely is elkelt a 2025-ös MotoGP-rajtrácson: a VR46 jelentette be, hogy Valentino Rossi egyik első tanítványa, Franco Morbidelli náluk fog versenyezni 2025-ben egy egyéves specifikációjú Ducatin.