Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Miután Davide Tardozzi Ducati-vezér már Silverstone-ban elkottyintotta, aligha érhet bárkit meglepetésként, hogy a VR46 az Osztrák Nagydíj péntekjén bejelentette, hogy Franco Morbidelli lesz Fabio di Giannantonio csapattársa 2025-ben. Az olasz motoros szerződése a közlemény értelmében csak a következő idényre szól.
Morbidelli a VR46 Akadémia egyik első neveltje volt, az ő támogatásukkal lett korábban Moto2-es világbajnok, 2020-ban pedig három futamgyőzelmével vb-másodikként zárt a MotoGP-ben is a Petronas Yamaha nyergében.
A Yamaha gyári alakulatához átkerülve azonban nem találta a formáját, és az utóbbi időszak javuló tendenciájától eltekintve idén sem villogott a Pramac Ducatin. Miután a csapat jövőre Yamahára vált, Morbidelli jelezte, hogy nem akar újra egy YZR-M1-esre felülni, mentora, Valentino Rossi alakulatánál pedig Marco Bezzecchi távozása után felszabadult egy hely.
Morbidelli számára olyan tekintetben visszalépés lesz a 2025-ös helyzet, hogy míg idén gyári specifikációjú Desmosedicin ül, jövőre előző évi specifikációjú vasat kap a Ducatitól – igaz, ez azt is jelenti, hogy ugyanolyan motorral folytatja, mint idén.
A VR46 bejelentésével már csak négy ülés szabad hivatalosan, de valójában ezzel az is gyakorlatilag eldőlt, hogy a már év eleje óta Ducati-szerződéssel rendelkező Fermin Aldeguer a Gresininél fog debütálni jövőre. A Pramac Yamahánál várhatóan Miguel Oliveira és Jack Miller köt majd ki – főleg annak fényében, hogy eldőlt, hogy a Moto2-es vb-éllovas, Sergio Garcia marad a középső kategóriában –, míg az LCR-nél Takaaki Nakagami és a Moto2-es Somkiat Chantra az esélyes.