DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 17. kedd
F1

Ami még mindig problémát okoz a Mercedesnek

Van egy terület, amely az Ezüst Nyilak vezető F1-es pályamérnöke szerint még mindig fejtörést okoz nekik – amelyet ráadásul nem is lehet gyorsan orvosolni.

Nagyot lépett előre az utóbbi nagydíjakon a Mercedes, amely a szezont még csak a negyedik erőként kezdte a Formula-1-ben, a legutóbbi négy versenyből azonban hármat megnyert – ebből kettőt ráadásul nem is szerencsével, hanem erőből.

Van azonban egy terület, amellyel még mindig küzdenek a fejlesztésekkel sokkal jobb formába hozott W15-ös, ez pedig a gumik túlmelegítése – minderről a Mercedes vezető F1-es pályamérnöke, Andrew Shovlin beszélt:

f1-mercedes-spa-2024-1



„Úgy vélem, az olyan pályákon, mint Silverstone, meglehetősen stabil az autónk hátulja. Ausztriában és Budapesten hiányzott ez a stabilitás. Ez mind annak a ténynek tudható be, hogy szemlátomást jobban felmelegítjük a gumikat, mint a többiek.”

„Tudjuk, hogy dolgoznunk kell ezen a területen. Vannak terveink arra, hogyan csináljuk, de ez nem olyasmi, amit egyetlen aerodinamikai fejlesztéssel meg lehet oldani. Ez elég sok fejlesztésnek lesz majd az eredménye, amelyekkel megpróbálunk úrrá lenni rajta.”

 

De mi okozza a problémát?

Felmerülhetne, hogy pusztán abból adódik a gumik túlmelegítése, hogy kevés a Mercedes F1-es autójának leszorítóereje és ezáltal többet csúszkál, de Shovlin szerint nem ez a helyzet:

„Ha megnézzük Silverstone-t azt illetően, hogy mennyi leszorítóerőt termel az autónk, akkor az nem nagyon térhet el a McLarenétől vagy a Red Bullétól, hiszen különben nem tudunk volna apránként ellógni az első etapban” – mutatott rá a szakember. „Szóval nem gondoljuk, hogy ez lenne a probléma forrása.”

f1-mercedes-spa-2024-2

„Ha megnézzük, hogyan futtatják a csapatok az autóikat, mind egy nagyon szűk tartomány felé tendálnak a célba vett légellenállási szintet, és az ebből adódó leszorítóerőt illetően. Szóval szerintem nagyjából ott vagyunk ilyen tekintetben. Nyilvánvalóan ez egy olyan fejlesztési terület, amely továbbra is jelenteni fog valamit. De ez csak a hátsó abroncs hőmérsékletével kapcsolatos gond, és erre összpontosítunk.”

Arra a kérdésre, hogy lehet-e inkább mechanikai, semmint aerodinamikai a gondok forrása, így felelt Shovlin: „Ennek ahhoz van köze, hogy hogyan futtatod az autót. Lehet, hogy mechanikus eszközökre lesz szükséged, hogy változtass ezen. Ugyanakkor ugyanezt elérheted az aerodinamikai tulajdonságokra való hatással is azáltal, hogy milyen sebességet viszel át a kanyarokon.”

„Nem értjük minden aspektusát annak, mi lehet eltérő az autónkon a többiekéhez képest, de amire szükségünk van, azok a fejlesztési irányok, amelyekkel javíthatunk ezen. Addig fogunk dolgozni ezen a problémán, amíg el nem jutunk oda, ahol lenni akarunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: