Vannak kihívások a Red Bull Powertrains motorprojektjével kapcsolatban, de bízik a Milton Keynesben dolgozó szakemberekben Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke.
Az energiaitalosok a következő szezon végén elköszönnek a Hondától, amely az Aston Martin partnereként folytatja, a Red Bull pedig házon belül fejleszti ki 2026-os motorját a Ford segítségét felhasználva. A kérdések természetesen záporoznak a projekttel kapcsolatban, korábban aggasztó híreket is lehetett hallani arról, hogy hogyan állnak a teljesen új erőforrással – Monaghan most próbált ennél optimistábban fogalmazni.
„Ha a lehető legerősebbek akarunk lenni 2026-ban, akkor működésre kell bírnunk ezt a projektet, szóval vannak kihívások, de a cél az, hogy legalább olyan jó, vagy még jobb munkát végezzünk, mint amilyen időszakot a Hondával tölthettünk” – idézi Monaghan szavait a Racingnews365.com.
„Lesznek problémás napok, lesznek jó napok, de ez lesz a motorunk 2026-ra. Szerintem meg tudjuk csinálni, a motorcsoportban lévő emberek nagyon elkötelezettek, és ha okos emberek keményen dolgoznak, akkor a mi térfelünkön pattog a labda” – mondta a szakember.
„A 2026-ban érkező új szabályrendszer hozzátesz a bonyolultságához, de amilyen munkát láttam a Red Bull karosszériáért és motorért felelős részlegei között, az olyan jó és olyan erős, mintha bármelyik másik motorgyártóval szerződnénk” – tette hozzá.