Még szombaton is beszédtémát jelentett Fernando Alonso hosszabbítása az Aston Martinnal. A spanyol versenyző elmondta, hogy igazából nem volt komoly opció számára, hogy visszavonuljon az F1-től, mert még mindig imádja a versenyzést, emellett arról is beszélt, hogy ő lesz az első, aki felteszi a kezét, ha nem lesz gyors már majd 45 évesen. A pilóta életkorával kapcsolatosan amúgy szintén hoztunk egy óriási statisztikacunamit.
Alonso 2026-ban újra Honda-motorral fog versenyezni, amely gyártóval korábban feszült volt a viszonya a kétszeres F1-es világbajnok a mclarenes korszakában. Koji Watanabe, a HRC elnöke azonban elmondta: örömmel fognak újra együtt dolgozni Alonsóval, akinek személye az Aston-tárgyalások során is téma és szempont volt.
Olasz lapértesülések szerint a Mercedes a Ferraritól épp Lewis Hamilton miatt távozó Carlos Sainzra csaphat le: állítólag kétéves szerződést köthet a spanyol az Ezüst Nyilakkal – részletek ide kattintva.
Egy másik olasz sajtóértesülés szerint első hazai nagydíján vetheti be első komolyabb újításait a Ferrari: az RB20-as ihletheti a csomagot, ami azonban nem sima másolat lesz – bővebben itt írtunk minderről.
S ha már fejlesztések: a McLaren F1-es csapatvezetője, Andrea Stella pedig abban reménykedik, hogy sikerül olyan jól teljesíteniük a fejlesztési versenyben, hogy elkapják a „nem túl sokkal előttük lévő” Ferrarit – s ha ez sikerül, akkor akár még futamgyőzelme(ke)t is aratnának 2024-ben.
A Red Bullnál már a soron következő Kínai Nagydíjra tekintenek előre, Helmut Marko pedig nem szeretne hasonló kellemetlen meglepetéseket, mint Ausztráliában. Sanghajban amúgy a 2024-es F1-es évad első sprintjét fogják rendezni – ebben a cikkben szedtük össze a legfontosabb tudnivalókat a formátum idei változásairól.
Nem elég, hogy az Alpine borzalmas formában kezdte a 2024-es idényt, Esteban Ocon szerint a múlt vasárnapi suzukai versenyen még a szezon első visszalépését is bemutatták – részletek itt.
Az Andretti Global csapattulajdonosának apja, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti elmondta: előrehaladott állapotban van a projekt, és azt is elhintette, hogy rövidesen egy fontos megbeszélésre kerülhet sor fia csapata és az F1 kereskedelmi vezetői között.
Csomós szakaszt nyert a Rally Hungaryn
Ami az F1-en kívüli hétvégi eseményeket illeti: magyar szempontból a legfontosabb, hogy zajlik Veszprém környékén az ERC idénynyitója, a Rally Hungary. A szombati nap pedig hozott egy hazai részsikert, hiszen Csomós Miklós nyerte a negyedik, várpalotai szakaszt. Összesítésben is ő áll a legjobban a magyarok közül: hét szakaszt követően 26,1 másodperccel a hatodik pozíciót foglalja el. A versenyt a finn Mikko Heikkila vezeti, mindössze 2,3 másodperccel a napi utolsó szakaszon defektet kapó Martins Sesks előtt – részletesebb eredmények ide kattintva böngészhetők.
A Formula-E mezőnye Misanóban vendégeskedik a hétvégén, a szombati első futam pedig sokáig mindenekelőtt a spórolásról szólt, ami elképesztően lassú tempót és sok-sok előzést, valamint néhány koccanást eredményezett. A győzelmet eredetileg az az Antonio Felix da Costa húzta be, akinek kapcsán épp felröppentek olyan pletykák, hogy a Porsche megválhat tőle, így ő lett volna hat futam alatt a hatodik győztes idén, csakhogy órákkal később technikai szabálytalanság miatt kizárták. A győzelmet így a vb-vezetést is magához ragadó Oliver Rowland örökölte meg.
A MotoGP-ben előbb az időmérőre került sor az Amerikai Nagydíjon, ahol Maverick Vinales a COTA-n megfutott első 2:00-s körrel szerezte meg a pole-t. Mögötte Pedro Acosta és Marc Marquez végzett, a szuperújonc először fért be az első sorba, a nyolcszoros világbajnok pedig ezzel a legjobb ducatis lett, a második sorba szorítva a címvédő Francesco Bagnaiát és a Q2-ben kétszer is bukó vb-éllovast, Jorge Martint – részletek itt.
Vinalest aztán a sprintversenyen sem lehetett legyőzni, zsinórban második szombati diadalát aratta. Marquez lett mögötte a második legjobb ducatisként, Martin Acostát megelőzve zárt harmadikként és növelte az előnyét a vb-tabellán. Beszámoló ide kattintva – ha pedig nem akarsz lemaradni semmiről, ami kétkerekű motorsport, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!