DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
F1

Imolában érkezhet a továbbfejlesztett F1-es Ferrari

Olasz lapértesülések szerint első hazai nagydíján vetheti be első komolyabb újításait a Scuderia: az RB20-as ihletheti a csomagot, ami azonban nem sima másolat lesz.

Egyértelmű második erőként kezdte a 2024-es Formula-1-es szezont a Ferrari: az eddigi négy nagydíjon egyaránt a Red Bull első számú üldözőinek bizonyultak, sőt az Ausztrál Nagydíjon Max Verstappen fékhiba miatti kiesése után kettős győzelmet is tudtak aratni Carlos Sainz vezetésével.

f1-ferrari-suzuka-1



A pilóták és Frederic Vasseur csapatvezető is többször elmondta az elmúlt hetekben, hogy az SF-24-es jobb alapokkal rendelkezik, mint az elődje, és pont azokon a területeken sikerült fejlődést elérniük, ahol tavaly gyengék voltak, azaz a versenygép kiszámíthatóbban viselkedik, valamint a gumikezelés is sokkal jobb, mint az előző években.

Mindettől függetlenül persze nem dőlnek hátra Maranellóban, a többi F1-es istállóhoz hasonlóan a Scuderia is komoly szezonközi fejlesztésekkel készül – amelyhez szintén jól jön, hogy ilyen tekintetben is jobb kiindulási alapot jelent a 2024-es autó.

Az olasz Formu1a.uno szakportál most arról számolt be, hogy az első európai futamon, Imolában, azaz épp a Ferrari első hazai versenyén, az Emilia-romagnai Nagydíjon érkezhet a vörösök idei első jelentős fejlesztési csomagja.

f1-ferrari-suzuka-2

Az olaszok úgy tudják, hogy a „2.0-s verziónak” is titulált változaton a legfőbb újítást a hűtőnyílások átalakítása jelenti. A lap beszámolója szerint a megoldást a Red Bull idei RB20-asa ihlette – de csak ihlette, a fejlesztés nem tekinthető majd egy az egyben az energiaitalosok versenygépe másolatának.

Hozzáteszik: a fejlesztések természetesen az autó alját is érintik, és a teljesítménybeli előrelépést mindenekelőtt ettől várják a Ferrarinál. A riport azt is megjegyzi, hogy a Scuderiánál nagyobb fejlődést produkáltak eddig az Imolára tervezett fejlesztések, mint azt előzetesen várták.

A múlt vasárnapi F1-es Japán Nagydíjon elért idei harmadik dobogós helyezése után amúgy Carlos Sainz is arról beszélt, hogy a Ferrari az újításai révén közelíthet a Red Bullra: „Egyértelműen előnyben lesznek az idény első harmadában, amíg nem hozunk egy vagy két fejlesztést, amelyek révén rendszeresebben felvehetjük velük a harcot. Addig viszont talán kissé késő lesz a bajnokságban kiépített előnyük szempontjából” – fogalmazott a spanyol.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: