DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 18. kedd
F1

„Soha nem volt ilyen jó a Ferrari gumikezelése” – Leclerc

Épp az eddigi egyik fő gyengeségének számító területen javult jelentőset a monacói pilóta szerint a 2024-es F1-es szezonra a Scuderia.

Az előző években a legtöbb futamon az a trend rajzolódott ki a Ferrari kapcsán a Formula-1-ben, hogy bár egy körön, az időmérőn sokszor fel tudták venni a versenyt a Red Bull-lal, a futamon a gumikezelésből adódóan rendre elmaradtak a rivális alakulattól.

Úgy fest azonban, hogy a vörösök nagyot léptek előre utóbbi téren a 2024-es F1-es idényre: az SF-24-es gumimenedzselése sokat javult, amit jól mutat, hogy a hétvégi Japán Nagydíjon Charles Leclerc volt az egyetlen, aki egyetlen kiállással teljesíteni tudta a távot, ami nagy szerepet játszott abban, hogy a nyolcadik helyről rajtolva a negyedik pozícióig kapaszkodott előre.

f1-leclerc-ferrari-suzuka-1_1



A monacói versenyző – aki a versenyt követően önkritikusan elismerte, hogy az utóbbi időben az eddigi fő erősségének számító kvalifikációs tempó hiányzik amiatt, mert nem jól készíti elő a gumikat – el is mondta, hogy még soha nem érezte ilyen jónak a Ferrari gumikezelését, mint most:

„Amióta megérkeztem a Ferrarihoz, mindig megvolt nálunk az a tendencia, hogy nagyon gyorsak vagyunk az időmérőn, aztán viszont sokat küszködünk a gumikezeléssel a futamon. Viszont ez most a legbiztatóbb évkezdet a gumimenedzselés tekintetében, valamint amiatt, mert egyszerűen könnyebb vezetni az autót” – nyilatkozta az ötszörös nagydíjgyőztes a Viaplay kamerái előtt Suzukában.

„Nem arról van szó, hogy mi, versenyzők nagyon mást csinálnánk, mint a múltban. Egyszerűen az autó jobb és az kezeli jobban az abroncsokat. Úgyhogy ez egy jó jel, és biztató a szezon hátralévő részére” – fogalmazott Leclerc.

Arról, hogy aggódnia kell-e a haloványabb időmérős formája miatt és hogy ez milyen összefüggésben lehet az SF-24-es jobb gumikezelésével, a Pitwall friss hétfői adásában is beszélgettünk:

Nem látta értelmét a Sainzcal való csatának

Leclerc a futam utolsó harmadához érkezve amúgy dobogós pozícióban is haladt, de végül a csapattárs Carlos Sainz elment mellette, miután az alakulat is arra kérte, hogy ne veszítsenek időt egymással. A monacói úgy érzi, értelme sem lett volna a friss gumikon sokkal jobb tempót diktáló spanyol ellen küzdenie:

„Őszintén nem gondolom, hogy számítottunk arra, hogy a két autónk találkozni fog egymással. Eltérő stratégiákon voltunk, Carlos pedig sokkal gyorsabb volt a friss gumikon. Nem igazán volt értelme számomra vele harcolni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: