DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„Az én időmérős teljesítményem a probléma” – Leclerc

Leclerc elárulta, miért teljesített az elmúlt két versenyhétvégén gyenge időmérőt. A monacói elégedett a Ferrari tempójával – ha a kvalifikációkat is összerakja, visszatérhet az élmezőnybe.

A nyolcadik helyre kvalifikálta magát, ám a negyedik helyen zárta a Japán Nagydíjat Charles Leclerc. A monacói pilóta hat másodperccel végzett csapattársa, Carlos Sainz mögött, aki az utolsó kerékcseréket követően előzte meg a pályán.

A monacói szerint a Ferrari versenytempója remek a 2024-es szezonban – neki kell javítania a kvalifikációs teljesítményén. A leintést követően így értékelt a Formula.hu jelenlétében: „Jó futam volt, nem gondolom, hogy bármit máshogy kellett volna csinálnunk. A tempónk megfelelő volt, ahogyan a gumikezelésünk és a csapaton belüli kommunikáció is. Azonban pilótaként a negatív következtetést is le kell vonnom: Ausztráliában sem volt, és itt sem a versenytempónk a probléma – az én időmérős tempóm volt az.”



„Ez egy olyan gond, amihez nem szoktam hozzá a karrierem során, hiszen sosem szorult fejlesztésre a kvalifikációs teljesítményem, mindig gyors voltam szombatonként. Azonban már sorozatban a második hétvégén fordul elő, hogy nem tudom a megfelelő tartományban tartani az abroncsok hőmérsékleti szintjét, így Sanghajban ez lesz a fő fókuszom. Szeretném a gumikat egységesen a jó hőmérsékleti ablakban tartani, és ha ez megvalósul, biztos vagyok benne, hogy vissza fog térni a tempóm.”

Nyolcadik hely, mégis jónak érződött

Leclerc így értékelte a tegnapi kvalifikációs nyolcadik helyezését: „A gyorsköreim egyáltalán nem voltak rosszak. A tegnapi utolsó köröm kifejezetten jó volt, azonban a tapadás nem volt megfelelő – ami annak köszönhető, hogy a felvezetőkörön nem végeztem elég jó munkát.”

„Ez elképesztően frusztráló tud lenni, hiszen befejezed a köröd, nagyon gyorsnak érződik, azonban sehol sem vagy a többiekhez képest. Ezen dolgoznom kell. Nagyon apró eltérésekről van szó, ezért biztos vagyok abban, hogy ha alaposan kielemezzük az adatokat Sanghaj előtt, képes leszek javulni.”

A versenytempó javulása

Az SF-24-es teljesítménye Leclerc szerint nagyban javult a tavalyi autóhoz képest, így egy jó rajtpozícióval sokkal többet is ki lehet belőle hozni: „Úgy érzem, jóval konzisztensebbek lettünk. Tavaly elég volt egy apró hiba a beállításokban ahhoz, hogy a futamon ne legyünk versenyképesek – így sokkal távolabb kerültünk attól, amit elvártunk saját magunktól.”

„Idén az autónk jelentősen erősebb a versenyeken, aminek nagyon örülök. Sokkal jobb a futamokat elöl zárni, mint az időmérőn jól teljesíteni, ám vasárnap teljesen lemaradni… Jelenleg elégedett vagyok, már csak a szombatokat kell fejben összeraknom.”

Sanghaji meglátások

Leclerc így véleményezett a két hét múlva esedékes sanghaji hétvégéről: „Érdekes lesz, a sprinthétvégék mindig trükkösek. Két időmérőm is lesz Sanghajban a gumik megfelelő kezelésére, így izgatottan várom. Szerintem a Red Bull lesz a legerősebb, mi pedig a második leggyorsabbak. A McLaren ma kifejezetten közel volt hozzánk, így arra számítok, hogy ők is képben lehetnek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: