DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Több ellenállásra számított Sainz a végén

Magabiztosan érezte magát Carlos Sainz a Japán Nagydíjon a Ferrari volánja mögött, így a nehéz előzés és a gumikopás sem állította meg a harmadik helyig vezető úton.

Melbourne után Suzukában is felállhatott a dobogóra Carlos Sainz, akinek ezúttal be kellett érnie a harmadik hellyel a Red Bull párosa mögött. A spanyol pilóta végig jó tempót diktált a Japán Nagydíjon, néhány körrel a vége előtt előzte meg csapattársát, az eltérő gumistratégián lévő Charles Leclerc-t a top hármas eredményért.

„Jó futamom volt, nagyon boldog vagyok. A gumikopás miatt elég kemény dolgunk volt, de amikor előjöttek a felhők, a kopás is enyhült. Akkor hirtelen azt gondoltam, hogy az egy kiállás gyorsabb lett volna, sok autót kellett ma megelőznöm. Az előzés nehézkes volt, Suzukában mindig nagyon jól kell eltalálnod az utolsó sikánt, hogy jól tudj kigyorsítani. Sikerült megcsinálnom az előzéseket, de nehéz volt” – mondta a leintés után a Ferrari pilótája.



Az utolsó kiállása után Sainznak Lando Norris McLarenjén és a másik Ferrarin is át kellett hámoznia magát, hogy felérhessen a harmadik pozícióba, de nagyon megtalálta a ritmust a spanyol versenyző a keményeken és simán küzdötte le az előtte autózókat.

„Gondoltam, hogy a dobogó elérhető távolságban van, de azt hittem, nehezebb lesz visszajönni a kiállás után a harmadik-negyedik helyre. A Mercedest nagyon nehéz volt átugrani a második etap során, nehéz volt követni az autókat. Végül Landót és Charlest is sikerült utolérnem, gyors voltam a keményeken, jó érzés volt rajtuk nyomni” – nyilatkozta Sainz.

Két hét múlva 2019 után először tér vissza a Formula-1 mezőnye Kínába, ráadásul rögtön sprintet is rendeznek Sanghajban. Sainz trükkös hétvégére számít: „Mindenkinek nehéz hétvége lesz, egy olyan pályán lesz sprinthétvége, ahol több éve nem versenyeztünk, csupán egy óra edzéssel. Nagy kihívás lesz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: