DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Formula-E

FE: Káoszos-spórolós első futam Misanóban

Összeérések, spórolás és folyamatos pozíciócsere az élen – ez jellemezte a Formula-E első misanói versenyét, amelynek végén eredetileg Antonio Felix da Costa örülhetett, de később kizárták.

Története során először látogatott Misanóba a Formula-E mezőnye. Az utcai versenyzéshez szokott elektromos széria mindig különleges kihívással néz szembe, amikor épített aszfaltcsíkra látogat. Ez most sem volt másképp a Misano World Circuit Marco Simoncelli versenypályán, ahol egyébként MotoGP-futamokat szoktak rendezni.

Az időmérő alapján nem igazán lehetett megítélni, melyik csapat találta el igazán a beállításokat az új helyszínen, a csapattársak között ugyanis nagyok voltak a különbségek. Az első tíz rajtkockát nyolc különböző istálló pilótája foglalta el. Mitch Evans bizonyult a leggyorsabbnak a Jaguarral, ő indulhatott pole-pozícióból az első Misano ePrix-n. Őt a DS-es Jean-Éric Vergne és a listavezető porschés Pascal Wehrlein követte. Jake Dennis, a regnáló világbajnok hatalmas meglepetésre mindössze a 19. leggyorsabb volt.

Nagyjából egyszerre kapta el a rajtot a mezőny, Evans simán tartotta a vezetést, a következő kanyarokban azonban elkezdődött a szokásos kaotikus helyezkedés. Az első pár körben öt különböző versenyző állt az élen. A zseniálisan rajtoló Jaguar-pilóta, Nick Cassidy és a maseratis Maximilian Günther vették fel először a támadó módot a mezőny elejéből, majd hamarosan Vergne is követte a példájukat. Egy időre a Porsche párosa vezette a sort, de a pozíciók szinte folyamatosan változtak. Cassidy nem sokáig élvezhette a csatát a mezőny elején, egy összeérés után összeszedett első szárny sérülés miatt ugyanis ki kellett hajtania a bokszba. Ugyanígy járt a bajnoki éllovas Wehrlein is, mindketten visszacsúsztak a sor végére.



A futam őrült menetét mutatja, hogy a 18. helyről induló Stoffel Vandoorne egy ideig az élen autózott, miután a mezőny nagy része aktiválta első támadó módját. A verseny egyébként úgy alakult, ahogy a csapatfőnökök és a pilóták megjósolták: senki sem akart igazán sokáig a sor elején menni, a takarékoskodás az energiával fontosabb volt a versenyzőknek. Így aztán tényleg egyik pillanatról a másikra változott a helyzet a pályán, az egész mezőny egy nagy csoportban haladt. A futam feléhez közeledve – a bokszba egyszer kihajtó Wehrleint és Cassidyt, valamint a kieső Edoardo Mortarát leszámítva – bő öt másodperc választotta el az elsőt és az utolsót.

Az utolsó öt körre kanyarodva Oliver Rowland állt az élen a Nissannal, őt a porschés Antonio Felix da Costa és a Cassidyvel való összeérésért megbüntetett Vergne követte. Az utolsó körökben Rowland és Da Costa meccselték le egymás között a győzelmet, végül az utóbbi diadalmaskodott.

A portugál így gyenge szezonkezdete után először állhatott fel a dobogó legfelső fokára idén. Rowland második helyével átvette a vezetést a világbajnokságban, Jake Dennis pedig a szörnyű időmérőt követően a harmadik helyen kötött ki a végén. A Formula-E mezőnye holnap délután újra rajthoz áll Misanóban a forduló második futamára.

FRISSÍTÉS: Da Costát több órával a verseny után kizárták, mivel a futam utáni technikai ellenőrzésen nem megfelelőnek találták a fojtószeleprugót az autójában. A győzelmet így Rowland és a Nissan örökölte meg.

Az első futam végeredménye:

1. Oliver Rowland Nissan 0.410
2. Jake Dennis Andretti-Porsche 3.413
3. Max Günther Maserati 4.198
4. Dan Ticktum ERT 4.964
5. Mitch Evans Jaguar 6.083
6. Jean-Éric Vergne DS Penske 7.969
7. Norman Nato Andretti-Porsche 7.998
8. Stoffel Vandoorne DS Penske 8.049
9. Sacha Fenestraz Nissan 8.178
10. Lucas di Grassi Abt 8.377
11. Nico Müller Abt 8.721
12. Sébastien Buemi Envision 13.857
13. Jake Hughes Nissan 14.115
14. Nyck de Vries Mahindra 18.461
15. Sergio Sette Câmara ERT 57.936
16. Pascal Wehrlein Porsche 1'05.378
17. Robin Frijns Envision 1'18.770
Kiesett:      
  Jehan Daruvala Maserati  
  Sam Bird Nissan  
  Nick Cassidy Jaguar  
  Edoardo Mortara Mahindra  
Kizárták:    
  Antonio Felix da Costa Porsche  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: