Természetesen ma is különös figyelmet fordítottunk a Dakar eseményeire, amelyek közül a legfontosabb az ötszörös győztes Nasser Al-Attiyah kiesése volt. Erről és minden más mai történésről a napi hírösszefoglalónkban lehet olvasni ide kattintva, míg a Qualisport kamionjának remek részeredményéről itt számoltunk be.
Emellett beszámoltunk két nagyágyú balesetéről, ami sokkal rosszabbul is végződhetett volna, és hoztunk egy izgalmas grafikát, mely a különleges benzines töltésű elektromos Audi működését mutatja be – és arról se feledkezzünk meg, hogy Afrikában is zajlik egy színvonalas terepraliverseny, ahol Varga Imre újabb erős napot teljesített!
Ami az F1-et illeti, jó néhány izgalmas nyilatkozatot közölhettünk ma, így például a nemrég visszavonult csapatfőnöktől, Franz Tosttól, aki elmondta, hogy szerinte miben hasonlít egymásra Max Verstappen és Michael Schumacher – apropó, a hétszeres világbajnokról egykori csapattársa azt idézte fel, hogyan tudott elszabadulni a szezonzárókat követő bulikon.
Verstappen maga arról elmélkedett kicsit, milyen alapja van azoknak a feltételezéseknek, hogy kimondottan rá fejlesztenék az autót a Red Bullnál, míg az egykoron épp az ő kedvéért lefokozott Danyiil Kvjat a Helmut Markóval való kalandos szerződéskötéseiről mesélt egy kicsit.
Lando Norris kivételes kvalitású versenyző, csak éppen túl sokat gondolkodik – így vélekedik honfitársáról Jenson Button, míg egy másik expilóta, Romain Grosjean a Haas újonnan kinevezett csapatfőnökéről, egyúttal kiváló barátjáról, Ayao Komatsuról beszélt, aki előtt szerinte óriási kihívás áll.
Grosjean jelenleg az IndyCarban szerepel, és már nem gondol az F1-es visszatérésre, s most két riválisa, Colton Herta és Alex Palou is arról beszélt, hogy már nemigen számítanak arra, hogy rajthoz állhatnak a száguldó cirkuszban. Az F1-en kiváló világban maradva a fiatal Enzo Fittipalditól is hoztunk egy nyilatkozatot, aki azt idézte fel, hogyan sikerült minden eséllyel dacolva visszatérnie az F2-be óriási dzsiddai balesetét követően.
Friss hír érkezett az endurance-világbajnokságról: az AF Corse megnevezte, kik fogják vezetni a harmadik hypercarjukat Robert Kubica mellett, és megszólalt a Jotával teljes szezont futó Button is, aki úgy érzi, hogy a hypercarok fejlettebbek az F1-es autóknál is – és ha már a királykategóriás autók, James Allison arról elmélkedett, mi is a gond a 2022-es szabályok szerint épült versenygépekkel.
A Dakar mellett a hétvégén egyetlen fontos nemzetközi versenyt rendeznek, méghozzá a Formula–E-ben, melynek hétvégi programja ide kattintva olvasható, s beszámoltunk arról a különös hírről is, mely a Mahindra mesterséges intelligencia influenszerének „kirúgásáról” szól.
Végül pedig szeretettel ajánljuk olvasóink figyelmébe az alábbi videót, melyben összefoglaltunk mindent, amit a MotoGP 2024-es szezonjáról tudni kell.