DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Tereprali

Dakar: Al-Attiyah kiesett, Loeb nyert, Sainz vezet

Sebastien Loeb nyerte a 2024-es Dakar 48 órás szuperszakaszát, a nap vesztese azonban a címvédő Nasszer Al-Attiyah, aki búcsúzott a versenytől.

Rögtön drámával folytatódott ma reggel a Dakar Rali 48 órás szuperszakasza: az autósok között ugyanis 530 kilométernél, nem sokkal a napi rajt után mechanikai probléma miatt megállt a címvédő Nasszer Al-Attiyah.

nasser3



 

A Prodrive katari versenyzője egyébként sem teljesített jó szakaszt, közel félórás lemaradásban volt már tegnap este Carlos Sainzhoz képest, és bár végül meg tudta javítani a hibát, így hivatalosan nem esett ki, de közel három órát veszített, úgyhogy számára a futam érdemi része lezárult – nem lesz címvédés, nem tudja sorozatban harmadszor is megnyerni a Dakart.

dakar-loeb-brx

Loebé a szuperszakasz

A 48 órás szuperszakaszt végül a ma reggel parádés tempót diktáló Sebastien Loeb nyerte meg, lehajrázta Sainzot, és kétperces fórral ért be előtte – ezzel ő lett az idei Dakar első duplázója, vagyis ő az első, aki két szakaszt is meg tudott nyerni. Sainz mögött a másik Audival Mattias Ekström ért be bő tízperces lemaradással, negyedikként pedig a legjobb toyotás, Lucas Moraes zárta az embert és technikát próbáló megmérettetést.



 

Sainz kényelmes előnyben

Al-Rahji tegnapi és Al-Attiyah mai kiesésével kényelmes helyzetbe került Carlos Sainz: a 61 éves spanyol klasszis ugyanis 20 perces előnnyel vezeti a versenyt csapattársa, Ekström előtt, míg a harmadik helyen álló Loeb 29 perces lemaradásban van – a francia kicsit bánhatja, hogy szerdán 15 perces büntetést szedett össze a jobb csütörtöki rajtpozíció miatt, az az idő most nagyon hiányzik ahhoz, hogy komolyabb esélye legyen a verseny megnyerésére.

Al-Attiyah búcsúja mellett tegnap kiesett az addigi éllovas, Yazeed Al-Rahji, miután egy végsebességes részen összetörte a Toyotát, és kiesett az esélyesek közül Mr. Dakar, vagyis Stephane Peterhansel is. Így a kezdeti rendkívül szoros csata után mostanra már meglehetősen szétnyílt a mezőny, hiszen a negyedik helyezett Guillaume de Mevius már egy óra feletti hátrányban van Sainhoz képest.



 

Eryk Goczal elképesztő

Továbbra is csak szuperlatívuszokban beszélhetünk a 19 éves lengyel fiatalról, aki eddig abszolút dominál a T3-as autókat tömörítő Challenger kategóriában, de az összetettben is egészen elképesztő dolgokat művel.

dakar-erykgoczal

Goczal eddig a Dakar egyik sztárja

A 48 órás szuperszakaszt az autós összesített értékelés ötödik (!) helyén zárta, és az első hét végén az abszolút 10. helyen áll a versenyen úgy, hogy a kategóriájában kereken egy órával (!) vezet Mitchell Guthrie előtt.



 

Van Beveren nyert, Brabec vezet

A motorosoknál is egy nagy búcsúzóval indult a nap, ugyanis Joan Barreda Bort olyan technikai problémával küzdött, amit nem tudott megoldani az éjszaka során, így hiába folytathatta volna útját reggel, ezt nem tudta megtenni. Ezzel ő lett az első nagyobb olyan áldozata a szuperszakasznak, amilyenekre számíthattunk, hiszen a 48 órás szelektív lényege, hogy tegnap délután mindenkinek be kellett mennie a legközelebbi táborba, de a szervizcsapat nem lehetett ott, így mindenki csak magának szerelhetett – vagyis a műszaki hibák elhárítása jóval nehezebbé vált.

A kétkerekűeknél végül a francia Van Beveren volt a leggyorsabb a kétnapos szakaszon, négy percet adott Toby Price-nak és ötöt Ricky Brabecnek, míg az eddigi éllovas Ross Branch közel tíz percet veszítve ötödikként zárta a szelektívet.

Ezzel pedig az összetettben is változott a helyzet, az első hét végén ugyanis Brabec 51 másodperces előnnyel átvette a vezetést és az élre állt Branch előtt, Cornejo Florimo bő nyolcperces lemaradással harmadik, az említett Van Beveren kilenc és fél perccel negyedik, Price pedig már 27 perccel ötödik.



 

Macik vezet a kamionosoknál

Az eddig a győzelemért csatázó Janus van Kasteren és Ales Loprais rengeteg időt veszített a kétnapos szakasz során, így a parádés teljesítményt nyújtó Martin Macik uralja a kamionos értékelést. A cses Iveco-pilóta több mint egy órával vezet Loprais előtt, Van Kasteren pedig két és fél órás lemaradást gyűjtött le, neki innen aligha van visszaút, önerőből legalábbis biztosan nincs.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: