Rögtön drámával folytatódott ma reggel a Dakar Rali 48 órás szuperszakasza: az autósok között ugyanis 530 kilométernél, nem sokkal a napi rajt után mechanikai probléma miatt megállt a címvédő Nasszer Al-Attiyah.
A Prodrive katari versenyzője egyébként sem teljesített jó szakaszt, közel félórás lemaradásban volt már tegnap este Carlos Sainzhoz képest, és bár végül meg tudta javítani a hibát, így hivatalosan nem esett ki, de közel három órát veszített, úgyhogy számára a futam érdemi része lezárult – nem lesz címvédés, nem tudja sorozatban harmadszor is megnyerni a Dakart.
A 48 órás szuperszakaszt végül a ma reggel parádés tempót diktáló Sebastien Loeb nyerte meg, lehajrázta Sainzot, és kétperces fórral ért be előtte – ezzel ő lett az idei Dakar első duplázója, vagyis ő az első, aki két szakaszt is meg tudott nyerni. Sainz mögött a másik Audival Mattias Ekström ért be bő tízperces lemaradással, negyedikként pedig a legjobb toyotás, Lucas Moraes zárta az embert és technikát próbáló megmérettetést.
Sainz kényelmes előnyben
Al-Rahji tegnapi és Al-Attiyah mai kiesésével kényelmes helyzetbe került Carlos Sainz: a 61 éves spanyol klasszis ugyanis 20 perces előnnyel vezeti a versenyt csapattársa, Ekström előtt, míg a harmadik helyen álló Loeb 29 perces lemaradásban van – a francia kicsit bánhatja, hogy szerdán 15 perces büntetést szedett össze a jobb csütörtöki rajtpozíció miatt, az az idő most nagyon hiányzik ahhoz, hogy komolyabb esélye legyen a verseny megnyerésére.
Al-Attiyah búcsúja mellett tegnap kiesett az addigi éllovas, Yazeed Al-Rahji, miután egy végsebességes részen összetörte a Toyotát, és kiesett az esélyesek közül Mr. Dakar, vagyis Stephane Peterhansel is. Így a kezdeti rendkívül szoros csata után mostanra már meglehetősen szétnyílt a mezőny, hiszen a negyedik helyezett Guillaume de Mevius már egy óra feletti hátrányban van Sainhoz képest.
Eryk Goczal elképesztő
Továbbra is csak szuperlatívuszokban beszélhetünk a 19 éves lengyel fiatalról, aki eddig abszolút dominál a T3-as autókat tömörítő Challenger kategóriában, de az összetettben is egészen elképesztő dolgokat művel.
A 48 órás szuperszakaszt az autós összesített értékelés ötödik (!) helyén zárta, és az első hét végén az abszolút 10. helyen áll a versenyen úgy, hogy a kategóriájában kereken egy órával (!) vezet Mitchell Guthrie előtt.
Van Beveren nyert, Brabec vezet
A motorosoknál is egy nagy búcsúzóval indult a nap, ugyanis Joan Barreda Bort olyan technikai problémával küzdött, amit nem tudott megoldani az éjszaka során, így hiába folytathatta volna útját reggel, ezt nem tudta megtenni. Ezzel ő lett az első nagyobb olyan áldozata a szuperszakasznak, amilyenekre számíthattunk, hiszen a 48 órás szelektív lényege, hogy tegnap délután mindenkinek be kellett mennie a legközelebbi táborba, de a szervizcsapat nem lehetett ott, így mindenki csak magának szerelhetett – vagyis a műszaki hibák elhárítása jóval nehezebbé vált.
A kétkerekűeknél végül a francia Van Beveren volt a leggyorsabb a kétnapos szakaszon, négy percet adott Toby Price-nak és ötöt Ricky Brabecnek, míg az eddigi éllovas Ross Branch közel tíz percet veszítve ötödikként zárta a szelektívet.
Ezzel pedig az összetettben is változott a helyzet, az első hét végén ugyanis Brabec 51 másodperces előnnyel átvette a vezetést és az élre állt Branch előtt, Cornejo Florimo bő nyolcperces lemaradással harmadik, az említett Van Beveren kilenc és fél perccel negyedik, Price pedig már 27 perccel ötödik.
Macik vezet a kamionosoknál
Az eddig a győzelemért csatázó Janus van Kasteren és Ales Loprais rengeteg időt veszített a kétnapos szakasz során, így a parádés teljesítményt nyújtó Martin Macik uralja a kamionos értékelést. A cses Iveco-pilóta több mint egy órával vezet Loprais előtt, Van Kasteren pedig két és fél órás lemaradást gyűjtött le, neki innen aligha van visszaút, önerőből legalábbis biztosan nincs.