Max Verstappen zsinórban harmadik világbajnoki címét szerezte meg a 2023-as Formula-1-es szezonban, tette mindezt ráadásul minden idők (egyik) legdominánsabb produkciójával, hiszen a 22 nagydíjból 19-en őt intette le elsőként a kockás zászló, a maradék három futamon pedig két második és egy ötödik helyet gyűjtött.
A holland sikereiben szerepet játszik természetesen a Red Bull technikai előnye is, de még házon belül is elképesztő méreteket öltött a fölénye a csapattárs Sergio Perezzel szemben. Egyes vélekedések szerint – és olykor a mexikói is tesz erre utalásokat – a szezonközi fejlesztések is Verstappennek kedveztek, ezért is maradt le Perez az idény eleji biztató forma után.
Verstappen maga viszont a Motorsport.com lapnak nyilatkozva elmagyarázta, hogy igazából azt sem tudná megfogalmazni, milyen is pontosan a vezetési stílusa, ő is csak alkalmazkodik ahhoz, amilyen technikát kap az alakulattól:
„Amikor az emberek azt kérdezik, milyen a vezetési stílusom, nem tudom megmondani, hiszen ez arról szól, hogy alkalmazkodjunk bizonyos helyzetekhez vagy ahhoz, amit éppen az autó kedvel. Hogy én mit akarok? Több tapadást. Rengeteg dolgot akarsz, ezek közül néhány nem reális. Úgyhogy csak alkalmazkodom az autóhoz, amit adnak alám.”
Nem Verstappen ízlését célozzák az F1-es fejlesztések
A 26 éves pilóta azt is elmondta, hogy a Red Bull az évközi fejlesztéseit sem annak megfelelően veti be, hogy az ő vezetéséhez passzoljon, hanem egyszerűen csak igyekeznek gyorsabbá tenni az autót:
„Az év során egyszerűen azért szerel fel fejlesztéseket a csapat az autóra, hogy az gyorsabbá váljon, nem pedig azért, hogy egy bizonyos irányt kövessen az egyensúlyt illetően vagy bármi hasonló. Összességében nyerünk leszorítóerőt és tapadást az újítások révén.”
„Meglehetősen elégedett vagyok az autó viselkedésével, de ha egy kicsit alulkormányzottabb lenne, akkor alkalmazkodnom kellene hozzá. Ha kicsit túlkormányzott, akkor is ugyanez a helyzet. Úgy gondolom, rendben volt ez, de néhány versenyen amúgy is kissé alul- vagy túlkormányzottabb a gép. Nagyon fel-le mozoghat ez a balansz szempontjából, nem mindig pont középen van, néhány pályán nem lehet úgy belőni.”