Újra teljes szezont fut 2024-ben a januárban 44. születésnapját ünneplő Jenson Button, aki 2016 v égén vonult vissza az F1-ből, és bár 2017-ben még rajthoz állt egy futam, de azóta igazából csak egy-két versenyt vállalt különböző szériákban.
2024-ben viszont úgy érzi, hogy szüksége van a WEC, vagyis a hosszútávú-világbajnokság csúcskategóriájára egész évben, ugyanis a #38-as Jota Porsche egyik állandó versenyzője les Phil Hanson és Oliver Rasmussen mellett.
„Sok különböző dolgot próbáltam ki, a Daytonai 24 órás futamot is, de az volt az érzésem, hogy nem maximalizálom a lehetőségeimet, és nem hozom ki magamból sem a legjobbat az egy-egy különálló versennyel. Szóval full szezont akartam, hogy lássam, mit tudunk elérni a WEC-ben egy év alatt” – mondta Button a Speedcafe kérdésére.
A brit pilóta azt is kiemelte, hogy mennyire bonyolult és lenyűgöző számára az a technológia, amit a jelenlegi Hypercarokban alkalmaznak: odáig ment, hogy összetettebbek, mint egy F1-es autó.
„Egy F1-es autó technológiája is az egekben van, és az az aerodinamika csúcsa. De technikailag igazából nem olyan fejlettek, mint egy Hypercar. Egy LMDh-autónak 38 oldalas a használati utasítása csak a kormánnyal kapcsolatban! Rengeteg állítása lehetőség van egy probléma megoldására” – magyarázta 2009 F1-es világbajnoka.
„Rengeteget kell megtanulni pilótaként, nyilván vezetni ugyanúgy kell, de sokkal több mindent lehet változtatni az autóban, hogy kezeljünk egy problémát. Elképesztő, eldobod tőle az agyad, időbe telik, míg megszokjuk.”
„Próbáltam már az autót a Petit Le Mans-on, előtte egy napot tesztelhettem, és magát a vezetést hamar megszoktam, de a technikai dolgokhoz idő kell. Úgy tűnik, hogy egy dologra van 20 beállítás, de mindegyik kicsit másképp oldja meg a helyzetet. Ezek az autók nagyon okosak, ők is megtanulják a pilótát ugyanúgy. Nagyon okosak, de nagyon összetettek. Másfajta pilótára van szükség, kell a képesség a pályán is, de a mérnöki oldalon is szakértőnek kell lennünk.”