A 2023-as Formula-1-es szezon zárultával sorra vettük egyfelől az Abu Dhabi Nagydíj statisztikáit: maradtak csúcsok a Mercedesnél, Alonso tíz éve nem volt ilyen magasan, Sainz rég nem volt ilyen mélyen, Tsunoda először vezetett, Sargeantot lenullázták.
Emellett azt is összegyűjtöttük, hogy milyen rekordokat döntött meg idén Max Verstappen: volt, amiben a saját csúcsát adta át a múltnak az immár háromszoros F1-es világbajnok, de rengeteg helyen írta át a sportág történetét 2023-ban.
Ami egyébként a több mint ezer élen töltött kört illeti, a hollandot ez valóban érdekelte: a legjobb stratégiát is feláldozta ennek érdekében a Red Bull-os.
Frederic Vasseur csapatfőnök szerint bármilyen stratégia rossznak bizonyult volna Sainzcal az F1-es Abu Dhabi Nagydíjon a konstruktőri ezüstért vívott csatában, ugyanis a tempó hiányzott a spanyol esetében vasárnap – bővebben itt.
Elszólta magát a Williams? Árulkodó rádióbeszélgetés zajlott az Abu Dhabi Nagydíj végén Logan Sargeant és mérnöke között. A csapatfőnök azonban még nem erősített meg semmit – részletek ide kattintva.
Az AlphaTauri az F1-ből 18 év után távozó csapatfőnöke, Franz Tost búcsúzóul alaposan lehordta csapatát azért, mert Yuki Tsunodának egy kiállásos taktikát választottak Abu Dhabiban. „Ki vagyok akadva, mert túl hülyék voltunk ahhoz, hogy a helyes stratégiát válasszuk ki, és mert sokat vitatkoztam a bokszfalnál, hogy hozzátok be Yukit!” – nyilatkozta a veterán szakember.
Perez nem tudott „eggyé válni az autóval”, jövőre bajnok lenne – részletek a mexikói nyilatkozatával itt olvashatók. Pereznek egyébként szépen beszólt a vasárnapi ütközésük után Norris: „Számítottam rá, hogy őszinte legyek. Nem volt ebben semmi újdonság, sok embernek nekimegy, szóval ebben az ügyben senki számára nincs semmi új. Sok helyet hagytam neki, de végül nem befolyásolta a futamomat az az incidens.”
Mi történt az F1-en kívül?
Egyfelől közzétette nevezési listáját a WEC: 19 Hypercar és 18 LMGT3-as egység szerepel, összesen 14 gyártóval és olyan nagy nevekkel, mint például Valentino Rossi vagy Robert Kubica – részletek a nevezési listáról itt.
A MotoGP-ben is véglegessé vált a versenyzőket illetően a 2024-es mezőny, hiszen a Repsol Honda bejelentette Luca Marini szerződtetését, a helyére pedig Fabio di Giannantonio megy a VR46 Ducatihoz. Ellenben hatalmas botrány robbant ki azzal, hogy kirakták a szűrét az RNF MotoGP Teamnek – az elképesztő balhé részleteiről itt írtunk.
Ha pedig mindez nem lenne elég a MotoGP-t illetően, még egy négysávos új kezdeményrendszert is létrehoztak a mezőny kiegyenlítése érdekében – bővebben ide kattintva.