Természetesen a nap fő eseménye a Formula-1-es Olasz Nagydíj időmérője volt, amely roppant szoros végjátékot hozott: Carlos Sainz 13 ezreddel múlta csak felül Max Verstappent és szerezte meg a pole-t, de Charles Leclerc lemaradása is csupán 67 ezred volt – összefoglaló és végeredmény ide kattintva.
A Ferrarikat egyébként vizsgálták is a kvalifikációra bevezetett maximum limitidő megszegése miatt, ám a stewardok felmentették őket – az indoklásuk itt olvasható.
Sainz úgy érzi, mindent beleadott a rajtelsőségért, s ezt tervezi vasárnap is a győzelemért – igaz, abban a spanyol és Verstappen is egyetért, hogy a futamon a Red Bull erősebb lehet: a holland szerint a hátsó szárny konfigurációja jobban kedvezhetett egy körön a Ferrarinak.
Leclerc eközben némileg csalódott volt a harmadik rajthellyel, úgy érzi, szélárnyéktaktikával akár az első sort is kisajátíthatta volna a Scuderia, amely holnap így is kettős győzelemre tör a tisofi előtt. A szélárnyékra vonatkozó megjegyzéssel nem értett egyet Frederic Vasseur csapatvezető, aki viszont úgy véli, taktikai előnyben vannak a Red Bull-lal szemben.
Merthogy Sergio Perez ismét gyengébb napot fogott ki és csupán ötödik lett: a mexikói szerint gyakorlatilag vakon vágott neki a kvalifikációnak a pénteki balesete és az FP3-as műszaki hibája miatt kiesett idő következtében.
Kétarcú kvalifikáción van túl a Mercedes: míg George Russell a negyedik rajthellyel felül is múlta a várakozásait és célba vette a dobogót, addig Lewis Hamilton a nyolcadik startkockából indulva nehéz futamra számít és nem is érti, hova tűnt a tempója. Ráadásul Hamiltonnak még Verstappen is beszólt, reagálva a hétszeres vb-első minapi nyilatkozatára.
Ha már szóba került a Williams: Alexander Albon ezúttal száraz pályán kvalifikálta magát a harmadik sorba, ebben pedig szerepet játszott szerinte az is, amit Magyarországon tanultak – részletek itt.
Fernando Alonso csak a tizedik lett az Aston Martinnal, így legfeljebb abban reménykedik, hátha történik előtte valami a rajtnál, különben a pontszerzésért is keményen kell majd harcolniuk. Igaz, ő legalább a top 10-be bejutott, nem úgy, mint csapattársa, Lance Stroll, aki utolsó lett az időmérőn, élete legrosszabbjának nevezve azt.
Történt azért egy-két dolog a pályán kívül is. Megint a Haast támadta például Mick Schumacher, aki aligha kap F1-es ülést 2024-re. A célja a vb-cím, szerinte az még nyitott kérdés jelenleg – a nyilatkozat itt olvasható. Helmut Marko pedig arról beszélt, hogy Szingapúr és Suzuka is kimaradhat a sérült Daniel Ricciardónak.
Ami pedig a többi versenysorozatot illeti: a Formula-2-ben a bajnokaspiráns Frederik Vesti győzött a fordított rajtrácsos sprintfutamon, de a negyedik helyre felkapaszkodó Theo Pourchaire továbbra is vezeti a bajnoki tabellát; a Formula-3-ban Franco Colapinto győzött a bajnoki címét már a pénteki időmérőn bebiztosító Gabriel Bortoleto, így a pontversenyben át is ugrotta az argentin az egyaránt a verseny elején balesetbe keveredő Paul Aront és Pepe Martit; a MotoGP Katalán Nagydíján pedig hiába szerezte meg a pole-t Francesco Bagnaia, a sprinten nem volt ellenszere Aleix Espargaróra és az Apriliára – ez utóbbi barcelonai viadal beszámolója itt található.